noen som har erfaring med XtrkCad ? |
Post Reply |
Author | |
terjej
Veteran Joined: 01 oktober 2013 Location: norge Status: Offline Points: 101 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 12 november 2014 at 18:46 |
Hei !
Er det noen av dere som har litt trening i å bruke skinneplanleggeren XtrkCad? Er en nybegynner som håper på litt hjelp for å komme i gang ! Mvh terjej |
|
Laurenz
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 637 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bruker den men er ingen ekspert. Nå er det lenge siden jeg har tegnet noe så da må gjøre som sist, gå gjennom tutorials.
De synes er bra og man lærer det grunnleggende.
|
|
terjej
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for svar !
Vet du om det finnes en manual på norsk, svensk eller dansk ? Mvh terjej |
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Har ikke vært borti noen manual på annet enn engelsk, men mulig det finnes en oversettelse et sted. Bruker XtrkCad stort sett hver dag, og har gjort det i 7-8 år nå, så jeg begynner å føle meg ganske trygg på programmet.
En ganske bratt lærekurve syns mange, men jeg anbefaler som Laurenz at du starter med å gå gjennom Tutorials en etter en. De starter med det helt elementære og blir gradvis mer kompliserte, og går trinnvis gjennom alle handlingene med god beskrivelse samtidig som du selv kan øve på de. |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
bkv1
Veteran Joined: 19 desember 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 247 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har også brukt det en del. Det har fungert godt for meg. Enkelte ting har vært litt iriteriende, men jeg har fått tegnet det jeg ville.
-Bjørn
Edited by bkv1 - 14 november 2014 at 14:28 |
|
Hilsen Bjørn
N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid |
|
terjej
Post Options
Thanks(0)
|
Hei og takk til dere begge for svar.
Mvh terjej |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |