Tegneprogram |
Post Reply |
Author | |
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 januar 2013 at 13:01 |
Finnes det tegneprogram for sporplaner som lar deg legge inn bilder av typen jpg, bmp eller png?
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
smholt
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
|
3rdPlanit har muligheten for å bruke rasterfiler, f.eks. som en bakgrunn. Et eksempel her med en cityline på eget anlegg: |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg burde kanskje spesifisert spørsmålet. Jeg ønsker å bruke et kartutsnitt som underlag for en sporplan, finnes den muligheten og i så fall hvilket program?
|
|
Magne H.L.
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmm, er det en ny ukomprimert FREMOdul på gang..? Høres spennende ut!
Svein |
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle Cad/DAK programmer kan gjøre dette. Som Autocad, Turbocad og mange flere.
I tilleg er det jo mulig med Adobe Illustrator, Corel draw og andre grafisk illustrasjons programm. Dette kansje: |
|
Kait
FREMO-forummedlem Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 202 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du kan importere et bilde slik at du kan bruke det som en mal til å tegne sporplanen over i 3rd PlanIt.
Kai
|
|
smholt
Medlem i MJF Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 206 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
EirikS
Veteran Joined: 23 februar 2010 Status: Offline Points: 449 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bilde, feks kartutsnitt kan fint legges i bunnen på wintrack kan jeg se etter å ha prøvd.
|
|
MY1201
Post Options
Thanks(0)
|
Ikke just nu, jeg har ikke plass til det, men en vakker dag. Jeg har sporplaner på en våt drøm om Silkeborg. Nå vil jeg prøve å få tegnet drodlerier i tegneprogram, inspirert av Jon Einar Vistad ønsker jeg å lage en fiktiv bane på vestlandet. Med kartutsnitt blir det enklere å lage sporplanen. Det ser ut som jeg må prøve 3rdplanit.
|
|
Magne H.L.
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |