sporplan |
Post Reply |
Author | |
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 august 2014 at 10:38 |
Finnes der noen tips, skjemaer om hvordan man bør legge opp en oversikt over vekslere for enklere kjøring og skifte av spor
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Spør du om hvordan sporvekslene bør plasseres på en standardstasjon f.eks.?
|
|
CKT-1
Medlem i MJF Joined: 25 februar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det finnes mange fine "forslag" til sporplan for stasjoner på Google Maps. Link til Dombås stasjon: https://www.google.no/maps/@62.0680738,9.1260187,535m/data=!3m1!1e3
- Om du zoomer ut fra bildet og følger sporet mot Trondheim så ser du den spesielle løsningen for at sporet skal komme opp den bratte stigningen til fjellet. Dombås stasjon er ganske interessant fordi her er det trafikk med både el.lok og diesellok. |
|
CKT
|
|
Sven Ole
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
|
Interessesant spørsmål, selv om det kanskje ikke det er det trådstarteren vil ha svar på. Men jeg og sikkert flere andre hadde likt å vite mer om det?
|
|
SOHo
|
|
Svein_H
Fremo og MjF medlem Joined: 22 februar 2008 Location: Norway Status: Offline Points: 2110 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lurer på om det kanskje er kobling av kontrollpanel for fjernstyring av veksler trådstarter tenker på..? Fint hvis han kan komme på banen igjen med en avklaring, så vi slipper å famle i blinde
|
|
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside |
|
mikki
Medlem i MJF Joined: 19 august 2013 Location: Norge Status: Offline Points: 514 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei igjen
Takk for engasjement.
Har nok forklart meg litt krøkkete.
Jeg har sett at mange har et flott "skjema" stående der hvor man naturlig står for å kjøre tog.
Dette "skjemaet" har en oversikt over alle vekslere med (tror jeg) nummer på den enkelte veksler slik at man hele tiden har oversikt over hvilken veksler som har hvilket nummer og dermed ikke går i surr når man skal skifte retning på spor.
Jeg kjører digitalt dersom det har noe betydning i denne sammenheng.
Håper dette forklarer litt mer
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |