Avkoblingsverktøy |
Post Reply |
Author | |
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 januar 2005 at 08:41 |
Hei! I H0-skala finnes det forskjellige håndholdte avkoblingsverktøy til de forskjellige typer koblinger, men jeg lurer på om det finnes tilsvarende for standard N- og Z-skala koblinger også? -Jeg tenker ikke på Kadee-koblinger her, men vanlig standardkoblinger. Jeg synes det det gir en frihet å kunne foreta (planlagte) avkoblinger utenfor steder hvor det er plassert avkoblingsskinner. |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Er det slik at dere som driver med N- og Z-skala bare kobbler av med dertil egnede avkobblingsskinner, eller løfter materiellet til avkobbling for hånd????? Uten å kjenne N-skala kobblingene for godt, vil jeg kanskje anta at disse kan løftes fra bunnen til avkobbling på samme måte som H0-kobblinger, med en liten skrutrekker som verktøy? |
|
Med vennlig hilsen
|
Heine Pedersen
Veteran Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 506 |
Post Options
Thanks(0)
|
Roger
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! Jeg har Google"et litt, og funnet ut følgende for de som måtte være interessert: I Z-skala har jeg ikke funnet noe manuellt avkobblingsverktøy for standard Z-kobblinger. I N-skala finnes det en rekke forskjellige manuelle avkobblingsverktøy beregnet for Kadee-kobblinger, og tilsvarende konsept. For vanlig standard N-skala kobblinger har jeg ikke funnet andre enn det manuelle avkobblingsverktøyet fra Tillig, egentlig beregnet for TT-skala. Dette blir nemlig ofte markedsført som avkobblingsverktøy også for N-skala. På følgende link kan man se nærmere på Tilligs (TT-skala) avkobblingsverktøy som også skal virke på N-skala. Jeg tror man sparer noen penger på å bruke ett litet flattjern fra verktøykassa: |
|
Med vennlig hilsen
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |