MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - digital strømforsyning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

digital strømforsyning

 Post Reply Post Reply
Author
signet View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 07 mars 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote signet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: digital strømforsyning
    Posted: 07 mars 2013 at 09:36
Jeg er nybegynner og trenger hjelp.Jeg begynte med et Minitrix digitalt startsett med Mobile Station og tilhørende digital Connector box 60113. Det har nå vokst til ca 10 meter skinner, 8 penser styrt fra Mobile Station via to stk K83 decodere.
Jeg har to lokomotiver som går helt greit, men jeg opplever at noen av pensene ikke skifter som de skal, og at lokomotiv stopper et øyeblikk når penser skifter.
Pensene går som de skal når jeg setter 12 V direkte på dem.
Jeg forstår at det er for lite spenning på anlegget, det er vel blitt for stort for Mobile station + 60113.
Mintrix sier at det ikke kan kobles til ekstra stømforsyning. Er det noen som har noe å foreslå, eller må jeg investere i en Central station?
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2013 at 13:10
Jeg er enig i at det høres ut som om du går litt 'short' for strøm, men kan egentlig ikke skjønne at utstyret du har, er for mye for MS'n.

Jeg ville kanskje først sett på hvordan du får strømmen fram.
Det kan være lurt å legge ut en 'bus', dvs en mateledning som følger sporet og med tilkoplinger 'rett som det er'. Ledningstverrsnittet bør være en del større enn ledningene fra 60113!