MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - HHHjb
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

HHHjb

 Post Reply Post Reply
Author
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: HHHjb
    Posted: 16 juli 2013 at 14:20
I går fikk direktøren for Hamar og Hedmarken Hagejernbane (HHHjb) endelig somlet seg til Vestfossen for innkjøp av høyst påkrevd trekkraft:



Har allerede fått fyret opp loket og lagt ut 4m skinner på terassen - selv om loket ikke er innkjørt enda går utrolig jevnt og fint! Nå må jeg bare få bygd meg en liten bane...

Har tidligere snekret sammen et par godsvogner:

Dette begynner jo å ligne på et tog! 



Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juli 2013 at 14:34

Gratulere med anskaffelsen! Smile 

Millie er lekker i matt svart!

Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
St.Michael View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote St.Michael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juli 2013 at 22:04
Gratulerer!!
Ettersom jeg driver ØVJ (Øvre Vang Jernbane) kan vi ikke være altfor langt unna?
Lykke til videreSmileSmile
Hilsen Michael

Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juli 2013 at 22:42
Originally posted by St.Michael St.Michael wrote:

Gratulerer!!

Ettersom jeg driver ØVJ (Øvre Vang Jernbane) kan vi ikke være altfor langt unna?


Skal ikke se bort fra  det, nei! :-) 

Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
krsven View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 13 juli 2010
Location: N
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote krsven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2013 at 08:20
Ja, dere bor nok like i nærheten av hverandre....hvis dere ikke finner hverandre så skal Direktøren bistå! I tillegg bor det en Billyeier på Ottestad og en William i Brummundal - aner vi et visst tyngdepunkt i livesteammiljøet?
krsven
Back to Top
Overkonduktøren View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Overkonduktøren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2013 at 13:40
Gratulerer med flott Millie! Jeg fikk min i forrige uke. Morsomme maskiner med masse charm! Clap
Modelljernbanebloggen:http://runekleven.blogspot.no/
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2013 at 18:01
Fridag og nydelig høstvær, da ble det tid til å fyre opp Mille og kjøre et par runder! Banen er nå endelig såpass ferdig at jeg kan kjøre tog!



Mille i farta


Da jeg la skinner på stasjonsområdet endret jeg litt på den opprinnelige sporplanen, da manglet jeg plutselig en veksel. Det er svært langt fra Hamar til Vestfossen, men heldigvis skulle jeg til Drammen på kurs og Svendsen stilte opp på hotellet kl 0745 med en stykk sporveksel! Det må vel kunne kalles service! Thumbs Up

Det er fortsatt mye å gjøre for å få anlegget pent, men nå kan hver arbeidsøkt avsluttes med en liten kjøring - du verden så mye morsommere det er å holde på nå! Håper bare vi får en fin høst slik at det blir mye kjøring før vinteren kommer.

mvh
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
St.Michael View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote St.Michael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2013 at 07:32
Gratulerer.
Hamar blir en jernbaneby igjen Wink Lykke til videre og vis gjerne fler bilder. Her oppe i øvre Vang blir det nå produsert en video.
Hilsen Michael
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 oktober 2013 at 23:27
Sesongen er definitivt på hell. Fikk ferdig "panel" på innsiden av banen i dag, nå gjenstår det bare litt panel på utsiden før trinn 1 er ferdig. 



Det er meldt snø i morgen Shocked, men den smelter nok forhåpentligvis fort - trenger et par arbeidsdager til for å bli ferdig med det jeg hadde tenkt til å få ferdig før vinteren!
Det er uansett tøft å kjøre nå i den kalde lufta - dampen blir mye mer synlig. Bare synd det blir så tidlig mørkt.


Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
St.Michael View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 26 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote St.Michael Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 oktober 2013 at 18:18
SpennendeClap
Hilsen ØVJ
Back to Top
ESI View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 januar 2013
Status: Offline
Points: 84
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ESI Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 oktober 2013 at 20:53
Kjempeflott bane. Hva er størrelsen?
Back to Top
Oddmund View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 03 januar 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oddmund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2013 at 00:23
Ser bra ut dette Håkon, og om det kommer snø, det gjer det jo kvart år på Hamar, så må du jo bare skaffa deg ein roterande snøplog i rett størrelse...LOL
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2013 at 13:46
Originally posted by Oddmund Oddmund wrote:

Ser bra ut dette Håkon, og om det kommer snø, det gjer det jo kvart år på Hamar, så må du jo bare skaffa deg ein roterande snøplog i rett størrelse...LOL

Det hadde vært tøft med en ekte dampdrevet roter! Smile 

Vel, jeg får vel heller begynne med å bygge meg ei vogn med påmontert snøplog...
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2013 at 13:50
Originally posted by ESI ESI wrote:

Kjempeflott bane. Hva er størrelsen?
Stasjonsområdet er ca 5,2m langt, banen er ca 4,2m bred på det bredeste.
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2013 at 14:07
Da har jeg fått ferdig utvendig panel. Nå er jeg ferdig med det jeg håpet å rekke før snøen! Smile Det blir neppe så mye utendørsaktivitet i tiden fremover, men dersom været er bra kommer nok Millie til å få seg et par lufteturer.



Og dersom noen lurer på hvorfor det ser litt uferdig ut øverst til høyre i bildet, så er forklaringen at her kommer byggetrinn 2 - men det får vente til våren!
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.