MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ett spørsmål til N-tusiastene
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ett spørsmål til N-tusiastene

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ett spørsmål til N-tusiastene
    Posted: 07 desember 2007 at 22:33
Hei!
 
Her kommer ett spørsmål til forumets N-tusiaster; hvilket damplok på 2- og/eller 3 aksler (0-4-0 og 0-6-0), synes du går best og har god erfaring med, med tanke på driftsikkerhet? Alle kjente merker/leverandører innen N-skala medregnet.
 
Jeg spør i forbindelse med å skaffe ett godt egnet damplokschassi til ett H0e-prosjekt, hvor jeg har kåpa men trenger chassiet.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
keknor View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote keknor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 14:16
Jeg vil anbefale Minitrix 12044 Bavarian DII eler tilsvarende  12837 DR eller 12833 DB. Topp krypkjøringsegenskaper og rimelig topphastighet
 
Knut
keknor
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 16:44
Hei!
 
Takker for svar!
Jeg ser ikke noen av de aktuelle prod. nr. i Minitrix" nåværende produksjonsplan. - Men dette er vel det egentlig den samme modellen som Minitrix #12255 R 3/3 GV Bayern?
 
Siden Minitrix tydligvis fremstår med gode krypkjøringsegenskaper lurer jeg på om du i så måte har erfaring med Minitrix #12436 også?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
keknor View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote keknor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 17:54
12436 har jeg også. En robust maskin av gammel årgang som går greit, men R3/3 (samme lok ja) er i en helt annen klasse . Hvis du har kjørt med Minitrix NS6400 diesel så skjønner du hva jeg mener.
 
Hva slags H0e lok er det du planlegger, forresten?
 
Knut
keknor
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2008 at 18:18
Hei!
 
Originally posted by keknor keknor wrote:

Hvis du har kjørt med Minitrix NS6400 diesel så skjønner du hva jeg mener.
 
Jeg har ikke denne modellen selv i N-skala, men én N-tusiast jeg kjenner har. - Og den går nydelig! Langt bedre enn min tilsvarende i H0 fra Liliput.
 
Originally posted by keknor keknor wrote:

 Hva slags H0e lok er det du planlegger, forresten?
Jeg har ett par hvittmetall-kåper fra Peco (James og Jeanette), som tillater at man står litt fritt hva slags understell man bruker. Jeg ville ha utvendige sylindere, og det er grunnen til at jeg ikke velger det anbefalte drivverket fra Graham Farrish med "innvendige" sylindere.
 
Ellers er jeg på utkikk etter egnede hvittmetallkåper fra Meridian, GEM og Meridian.
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,035 seconds.