MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Postkort
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Postkort

 Post Reply Post Reply
Author
Skjalg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skjalg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Postkort
    Posted: 13 desember 2008 at 14:39
Jeg drev å søkte etter bilder fra Østfold, da jeg kom over denne lenken.

Under Motiver - jernbane er det mye spennende synes jeg.

Er det noen som kan fortelle meg om hva slags tog som står på Fredrkstad stasjon?






Edited by Skjalg - 13 desember 2008 at 15:03
_Skjalg
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2008 at 17:33
Det ser ut til å være BM66.



Edited by Yngve - 13 desember 2008 at 17:34
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Skjalg View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 38
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skjalg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2008 at 19:55
Det er godt mulig du har rett i at det er en BM66, men burde man ikke da kunne se en pantograf? - siden BM66 var elektrisk, eller er denne eventuelt utenfor bildet?
_Skjalg
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2008 at 20:07
Som du kan se på bildene av BM66 så har den kun pantografer i ene enden. I dette tilfellet er det i andre enden av toget.

Noen må gjerne korrigere meg hvis jeg tar feil, men jeg mener at BM88 kan utelukkes fordi den ser ut til å ha litt annerledes opplegg med vinduer på siden i endene, og topplyskasteren ser også ut til å være annerledes. Da er BM66 eneste alternativ.

mvh Yngve (som egentlig kan fint lite om motorvogner eldre enn BM69/92 (hhv el. og diesel))


Edited by Yngve - 13 desember 2008 at 20:10
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
kness View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 719
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kness Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2008 at 21:34
Det er BM66 som er avbildet på Fredrikstad stasjon. Disse settene ble jo også bygget for nettopp denne strekningen.
 
Hilsen  Kjetil
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 desember 2008 at 18:07
En ørliten presisering. BM 66 finnes ikke. Derimot finnes type 66 som har BFM 66 som den ene vogna, den med motor. Bildet viser styrevogna, og den bør da ha litra BS 66, bortsett fra at bildet er så gammelt (40/50-åra) at vogna den gang nok hadde litra CFo3c.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.