MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NCE Powercab
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NCE Powercab

 Post Reply Post Reply
Author
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NCE Powercab
    Posted: 21 mars 2008 at 22:15
Jeg har funnet en side med DCC kontrollen powercab. Så jeg lurer på om noen kunne ta seg tid til å se på den linken jeg legger ved, å skrive et svar på hva som trengs av det som står på listen i bunnen av siden.
Takker for svar.

link: http://www.digitrains.co.uk/product_4.html
Eirik
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2008 at 22:52
Originally posted by eibro eibro wrote:

Jeg har funnet en side med DCC kontrollen powercab. Så jeg lurer på om noen kunne ta seg tid til å se på den linken jeg legger ved, å skrive et svar på hva som trengs av det som står på listen i bunnen av siden.
Takker for svar.

link: http://www.digitrains.co.uk/product_4.html
 
Komplett startsett med powercab, norsk brukerveiledning og support fra norsk importør/forhandler koster kun 1390,- hos Knuts maskinservice (tlf. 90 78 56 89)
 
Selv om engelsk pund nå ligger nesten på 10 så vet jeg ikke om du tjener stort på å handle utstyret fra England om du legger til frakt og Mva. Amerikansk utstyr er vel billigere fra USA enn i England 
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2008 at 23:23
Vet ikke hva du trenger, men litt billigere på nettsted i USA:
 
 
 
Tom
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2008 at 11:03
Husk på at hvis du bestiller fra USA så får du anatageligvis en strømforsyning som er laget for 110 V (og 60 Hz).
 
Trådløst utstyr fra USA er ikke godkjent for bruk i Europa.
(Eksempelvis Athearns Challenger med lyddekoder leveres i USA med trådløs kontroll.
Noch selger denne i Europa men da er den trådløs kontrollen fjernet).
 
Petter
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2008 at 21:24
Quote  
Trådløst utstyr fra USA er ikke godkjent for bruk i Europa.
(Eksempelvis Athearns Challenger med lyddekoder leveres i USA med trådløs kontroll.
Petter


Litt Off topic: Challenger (og MP15AC) sin lyddekoder er sk. Dual mode og gir god lyd både på digital og analog drift.  Men fjernkontrollen virker kun på analog drift.

Dekoderen er en MRC "Brilliance" og har måttet tåle mye kritikk for manglende volumkontrol og for elendig motorstyring. Har en MP15AC sjøl og kan bare si meg enig i kritikerne. Styr unna! Kjøp de flotte Genesis-modellene uten dekoder og sett inn Loksound i stedet.


Edited by Terje Storjord - 22 mars 2008 at 21:24
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 mars 2008 at 23:31
Quote   Husk på at hvis du bestiller fra USA så får du anatageligvis en strømforsyning som er laget for 110 V (og 60 Hz).

Jeg mener at PowerCab leveres med en strømforsyning som også takler 230V. Se Tonys produktside om NCE.
Jeg ville tatt en telefon til Knut Pedersen for å være sikker. Og som Eika sier, det er vel ikke noe særlig å spare når han har så god pris.
Nå finnes det også andre alternativer til startsett i DCC, men det er en annen sak.... Wink

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:


Litt Off topic: Challenger (og MP15AC) sin lyddekoder er sk. Dual mode og gir god lyd både på digital og analog drift.  Men fjernkontrollen virker kun på analog drift.

Dekoderen er en MRC "Brilliance" og har måttet tåle mye kritikk for manglende volumkontrol og for elendig motorstyring. Har en MP15AC sjøl og kan bare si meg enig i kritikerne. Styr unna! Kjøp de flotte Genesis-modellene uten dekoder og sett inn Loksound i stedet.

Fortsatt off topic:
På Joe Fugates forum er det en som har laget en tråd om hvordan han satte inn en TCS M1 dekoder for motorkontroll. Han beholdt den orginale lyddekoderen for lyd.
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.