MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Noen spørsmål fra meg.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Noen spørsmål fra meg.

 Post Reply Post Reply
Author
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noen spørsmål fra meg.
    Posted: 10 februar 2008 at 12:07
Hei!
 
Jeg har et Märklin 29750 startsett(branntogsettet) med Mobile Station digitalstyring.
 
Når jeg bruker denne virker det som det er "dødsoner" på skinnene der toget ikke klarer å ta opp strøm. Dette skjedde ikke med den litt eldre Deltakontrollen.
____________________________________________________________________________________________
 
____________________________________________________________________________________________
 
Og mitt tredje: Jeg har tenkt å kjøpe B7 vogner fra NMJ Valget står mellom serien fra 1995-idag:
 
 
Hvem av seriene er best detaljert og hva er destinasjonsskiltet på den eldre serien?


Edited by PaTrond - 10 februar 2008 at 12:08

Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 13:02
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

____________________________________________________________________________________________
 
Og mitt tredje: Jeg har tenkt å kjøpe B7 vogner fra NMJ Valget står mellom serien fra 1995-idag:
 
 
Hvem av seriene er best detaljert og hva er destinasjonsskiltet på den eldre serien?
 
Om du skal ha serien fra 1995 eller 1983 kommer an på vilken periode du
modellerer.
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 13:25
Vil ha en El-18 foran. Da blir det 95+.. Men på NMJ står det:
 
Vi lager totalt 5 forskjellige vogntyper med alle detaljer: B7, AB7 type 1, AB7 type 2, FR7, og BF7.  Bedre finish, høyere kvalitet og flere detaljer. Bare prisen blir den samme som tidligere. 
 
-på alle modellene, men dette er fra 83+ som kom søndag 09 desember, 2007. Derfor lurer jeg på om de siste er i bedre kvalitet enn de tidlige utgitte B7 vognene..
____________________________________________________________________________________
 
Men Märklin Mobile Station støtter motorola formatet???

Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 13:50
YippySmile Fant problemet på det første spørsmålet jeg hadde, var noe støv som forårsaket det..Wacko

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 22:24
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Men Märklin Mobile Station støtter motorola formatet???


Ja, det er formatet som benyttes, og alle dekodere som støtter motorola kan kjøres med MS"en din
Bjørn Egil
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 22:34
Takker for all hjelpenSmile Ble ett krykkeskritt fremover detteBig%20smile

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.