MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Teakstruktur
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Teakstruktur

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 25 august 2007
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 september 2011 at 20:08
Att teakvagnar skiljer sig i sin nyans, är väldigt vanligt.
Som det beskrivs tidigare, så är vagnar väldigt skiftande om de har varit i tjänst länge kontra varit renoverad, likaså hur träslaget skiljer sig åt i sin natur.
 
Att ge ett recept som skulle vara givet, är ingen lätt uppgift, utan detta måste var och en prova sig fram til, vi har alla olika uppfattning, av vad vi ser.
 
Har själv under en del år provat mig fram med en del hyffsade resultat till riktigt dåliga.
 
/Bo


Edited by Bo11 - 03 september 2011 at 22:19
Back to Top
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 25 august 2007
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2011 at 08:17

Jag börjar och lägga in lite av de vagnar jag har målat samt vädrat

Detta är ett urval av de som jag tycker har blivit bra, av en del vagnar som har blivit satt under denna behandling.

Har märkt att jag gärna hamnar på samma nyans  varken mörkare eller ljusare eller rödare i tonen.

/Bo

Back to Top
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 25 august 2007
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2011 at 17:47
Dessa är de två sista som jag målade.
Då med en ny teknik, blev ytterligare en prövning när den grundprimer jag hade använt under ett antal år, togs ut ur sortimentet.
 
/Bo
Back to Top
Cato-André View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 juli 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 51
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cato-André Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2011 at 21:48
Det var noen fine teakvogner du hadde da
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.