MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hagejernbanedag
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hagejernbanedag

 Post Reply Post Reply
Author
jlo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jlo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hagejernbanedag
    Posted: 04 august 2010 at 01:09
Jeg vil med dette invitere til hagejernbanedag i Tønsberg søndag 15. august (13-17)
Banen er under oppbygging, men en kan begynne å se hvordan den skal bli.
Banen bygges med LGB skinner og styring med Massoth. Lok og vogner fra RhB i Sveits, men også
innslag fra Tysk jernbane.
Tre firmaer vil også komme, Living Steam, Profiler i Norge og Vestfold Modelljernbane Import.
Det vil være mulig å kjøpe mat og drikke.
adr: Grevinneveien 78. i Presterødåsen 2-3 km fra Tønsberg sentrum retning Åsgårdstrand. Det går få busser dit på søndager, men rute 111 går 12.42 og 14.42 med stopp på Presterød (ca 5min fra busstasjon) Kommer du i bil så følg anvisning for parkering.
Hjertelig velkommen !
jlo
 
Back to Top
Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 164
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2010 at 08:39
Det må jeg prøve å få med meg
Size does matter

Rune Hagen

Kongsberg
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2010 at 20:25
Så nær; men akk så fjern....!  Tusen takk for superflott invitasjon.  Dette hadde vært hyggelig og interessant; men sitter nok fast på og rundt Jarlsberg den dagen - det er jo flystevne der :-/  Håper du inspireres til å gjenta det.

MM
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2010 at 09:52
Jeg kommer. Smile
Back to Top
Gunnar Larsen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 14
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunnar Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2010 at 11:59

Jeg regner med å ta en tur.

I sommer har jeg lagt ut et LGB startsett i hagen, og nå trenger jeg flere skinnerSmile
Kommer Vestfold modelljernbaneimport til å stille med skinner, startsett osv fra LGB?
Mvh

Gunnar Larsen
Back to Top
Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 164
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2010 at 12:08
Jeg kommer.
Hadde vært fint om VMJI hadde med noen LGB hjulsett for salg.
Mangler noen eikehjul.
Er det lov å ta med "det kule nye loket"?

Edited by Hagen - 10 august 2010 at 12:10
Size does matter

Rune Hagen

Kongsberg
Back to Top
vmji.no View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 110
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vmji.no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2010 at 12:30
Hei!
 
Vi tar med et utvalg av våre produkter, og lytter naturligvis til ønskene i tråden herWink.
 
Det eneste som vel dessverre med 99% sansnynlighet ikke blir med er LGB startsett da fabrikken ikke har klart å produsere/levere slike hittil i år. Ouch Siste info vi fikk var at de skulle være klare i månedsskiftet juli/august, men det kom dessverre ingen sett på sendingen som ankom her forrige uke, og vår nye etterlysning av leveringsdato er foreløpig ubesvart fra märklin.
 
 
Vennlig hilsen
 
Vestfold Modelljernbane Import
Back to Top
Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 164
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 09:53
Tusen takk til Jørund for en kjempeflott dag
Size does matter

Rune Hagen

Kongsberg
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 15:37

Stor takk til Jørund !  Jeg storkoste meg i sommersola, sammen med annet godtfolk Smile

MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
jlo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 30 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jlo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2010 at 22:15
Tusen takk til alle som kom innom på søndag. Det var en stor ære å ha så mange celebre gjester.
Jeg vil også takke for gode råd og tips som jeg fikk. Det er vel litt av poenget, når mange møtes sånn
så kommer idéene fram. Jeg har fått masse inspirasjon til å jobbe videre og også lage nytt treff om en passe stund.
jlo
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 august 2010 at 14:04
Takk for at vi fikk komme!

Her er noen bilder:


















Kona var mest fascinert av fiskene til Jørund. Så nå blir det akvarium i hagen også... Smile
Back to Top
jsalve View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 juli 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsalve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2010 at 12:14
Hei!
 
Jeg har forsøkt flere ganger å laste inn bilder i dette Forumet uten hell. Ser at Webmaster sier noe om at dette er vanskelig. Har du noen gode tips for dette Heine, i og med at du har fått lagt ut bilder fra det hyggelige arrangementet vi var på i Tønsberg.
 
Hilsen Jan S.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2010 at 12:22
Jeg laster opp på egen hjemmeside og bare linker de inn her. Bruker ikke bildeopplastingen her. Så hvis du klarer å laste de opp et annet sted, kan du vise de her.

Mvh Heine
Back to Top
jsalve View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 juli 2010
Location: norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jsalve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2010 at 14:54
Takk for tipsetSmile
 
Da får jeg håpe webmaster finner en løsning så det er mulig å dele den visuelle biten av innleggene snart.
 
Hilsen Jan S.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2010 at 15:03
Ja, vi får håpe det. Venter i spenning på å få se bilder fra hagen din. Smile


Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.