Høl VognForbedringsVerksted |
Post Reply |
Author | |
parnulf
Viderekommen Joined: 01 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 oktober 2014 at 18:57 |
Sivilforsvaret og Gartnerhallen har fått oppgradert sine nyinnkjøpte kjøretøy.
Gems'en fra øvelsen forrige uke er også innom med et hjul som ikke tålte uvettig kjøring i skauen. Det gir anledning til å se den fra en annen vinkel. En forhenværende kriger, Kanada Chevrolet, gleder mange grøftefarere med sine flotte farger og sterke vinsj. |
|
Da er jeg på forumet, og for å bevise det, har jeg skrevet dette.
|
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fantastiske kreasjoner dette Arnulf!!!
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
Morten Jacobsen
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Bergen, Norge Status: Offline Points: 1113 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor har du funnet soldatene?
|
|
Morten Jacobsen (MJ)
H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO |
|
Mr Bridger
Fremo og MjF medlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1185 |
Post Options
Thanks(0)
|
Glimrende modellbygging! Her er en annen av Arnulfs flotte modeller :
|
|
parnulf
Viderekommen Joined: 01 april 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
Soldatene er Preiser-soldater som har fått litt behandling med skalpell.
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Vaktmester Larssen er sjokkert over hva visse sjøgutter kan vandalisere når de heller skulle konsentrert seg om å arbeide for å løsrive seg fra sin stand! Det viste seg i ettertid at det var sløydlærer (med opprykk) Pedersen som på vei hjem fra dansetilstelningen på Pettersens Brygge, lot frustrasjonen få utløp, etter brutt 15 års samliv.
|
|
|
|
Roger
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei!
Hvordan har du fått frem denne grafitti-effekten? |
|
Med vennlig hilsen
RGER “Det finnes ett forbilde for alt” |
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Spiss "farge"blyant. Pluss et godt budskap!
Edited by parnulf - 19 oktober 2014 at 23:36 |
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(1)
|
Lunnemaskin innkjøpt fra øst, og ganske klar til å rydde i heia i forbindelse med utvidelse av Froland Stein og hellebrudd.
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(1)
|
En dag dukket denne opp for levering av sement til Støperiet på Havstad.
|
|
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Rett og slett rått og vakkert...
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wow! Den var knallbra, Arnulf!
|
|
Modellhilsen
Claes |
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for tilbakemelding. Det er en gammel Wikingmodell kjøpt for 27 kroner den gangen Hobbyhuset lå i Rosenkrantzgaten. Semien er fra Herpa.
Slik kunne det vel sett ut. Jeg liker fargekombinasjonen, og logoen!
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Da kommer en Volvo til. Denne er fra Agder Stål. Den likner mye på forbildet, og har samme reg.nr. På denne modellen har jeg valgt fontstørrelse 3,5 på skiltet.
|
|
|
|
Claes Lislerud
Post Options
Thanks(0)
|
Er den hytten en orginal Albedo? Jeg kan ikke husket å ha sett en kort hytte med den smale grillen. Siden jeg ikke er på messer nede i Europa å saumfarer bruktbordene for godbiter så måtte jeg bygge om frontene på mine 2 F88/F89. Edited by Claes Lislerud - 16 februar 2015 at 08:33 |
|
Modellhilsen
Claes |
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, det er en Albedohytte. men jeg har boret og frest ut lyktene og fylt de med lim!
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Forbildet til denne så jeg på Vognmannen på Magnor for noen år siden.
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
I mars 1992 sendte Selmer utstyr fra Arendal til Finse i forbindelse med bygging av tunnel. Modellen skulle vært en Hi-Lux, men en amerikaner får greie seg i modell.
|
|
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Herlig vognlast, Arnulf.
Hadde læretida mi i Selmer Furuholmen på slutten av '80 tallet. |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Grusli Pukkverk har to Scania'er for oppdrag utenfor utenfor verket.
Fotografert ved Grusli Hp. Med hver sin henger ved Grusli private søppelfylling.
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Han fyren her er observert syklende i FREMO-sammenheng i 15 år i alt slags vær i inn- og utland. Jeg er imponert over utholdenheten, men nå er det snart klart for en skikkelig MAKE-OVER.
|
|
|
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Skal'n få moderne elektrisk sykkel, ellr bare lys foran og bak? I tillegg burde alle sykkelister ha HJELM!
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Alt var enklere før.... Lys og hjelm, ja. Men han sitter som limt til den sykkelen! Tenker hele modulen trenger en omgang!
|
|
|
|
parnulf
Post Options
Thanks(0)
|
Påsketrafikken på Rise var oversiktlig og grei. (interiør fra Artitec-modell)
Litt trimming av magemuskler mens man venter på toget: Man måtte ta toget i år for å komme til snøen. |
|
|
|
Bjørn R Larsen
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
Post Options
Thanks(0)
|
Herlig detaljering, Arnulf! Ikke bare dørhåndtak, men også nøkkelhull.
"Trimming av magemuskler" på venterommet... |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |