Hvilken lydfil kan brukes |
Post Reply |
Author | |
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 august 2008 at 17:29 |
Hi, Hvilken lydfil passer best til Bm69 settet mitt?
Det er noen år siden jeg reiste med et 69-sett og da var det som regel etter ei "rodbløyda" på byen så lyden har dessverre ikke festet seg skikkelig i svampen.
Blar i ESU sitt bibliotek og finner 53421 BR420 som jeg kansje tror kan brukes bortsett fra en del vissvas som må slettes. Er det noen som har en formening om dette eller om det er en annen som kan brukes som basis? Fløyta er vel kansje feil men den kan alltids legges inn etterpå.
Sammenligner denne med et klipp fra YouTube
Mvh.
Arne Edited by aha - 20 august 2008 at 17:32 |
|
Kjell H.
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 2479 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er vel kanskje lyd til 69D eller E du mener?
Så vidt jeg kjenner til, så er disse settene teknisk forskjellig fra et 69A- eller B-sett når det gjelder drivmotorer og styring? Derfor mener jeg at lyden er litt anderledes?
Det er sikkert noen eksperter som kan klarere dette?
Det er allikevel sikkert ikke noen som hører forskjell og du kan derfor sikkert bruke lyden fra BR420. - Hovedsaken er at du synes det høres "riktig ut" selv.
Med de små høyttalerene som brukes for LokSound, blir lyden ofte helt anderledes når den blir spillt av i loket enn på PCen med gode høyttalere.
|
|
aha
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 254 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er D utgaven ja. Lyden blir litt tynnere i loket enn de gromlydene du hører på ESU sine sider. Har nå testet BR420 lyden i et lok som står her på pulten og det ble ikke så ille. Så blir det å finne riktig lyd på fløyta da? Arne
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stiller noen med opptaksutstyr så kan det da fikses lydopptak av både fløyte, dørlukking og eventuelt andre ønskede lyder. Har alltids et sett som kan lånes til oppgaven på jobben...
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Det hadde vært topp! Det skulle holde med et videokamera tenker jeg? Så var det hvem som kunne stilt opp med det da
Arne
|
|
eika
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1617 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bare å ta en tur til Drammen det, så skal jeg fikse et 69 sett til anledningen jeg
Eirik
|
|
Når går toget fra Skråvika?
|
|
aha
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for det Eirik men har ingen planer i sikte hvor jeg skal sååå langt østover dessverre.
Arne
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |