MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Trådløst kamera i lok
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Trådløst kamera i lok

 Post Reply Post Reply
Author
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Trådløst kamera i lok
    Posted: 23 januar 2009 at 13:43

Bestilte meg nå et trådløst kamera hos camtech. som var det billigste stedet jeg fant på nettet. Har lenge hatt lyst til å montere inn et kamera i et av lokka mine. Så dette blir spennende på kjørekveld i klubben. blæ blæ lang nese.LOL

 

http://camtech.no/product_info.php?products_id=40



Edited by kaidyb - 23 januar 2009 at 13:49
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 14:07
Viss du kjører vekselstrøm så bør du sjekke ut nyheten fra Märklin, ICE-sett med kamera i fronten. Medfølgende briller med monitorer, og sensorer som dreier kameraet i togsettet når man dreier på hodet. Finner ikke link akkurat nå, men det er det sikkert noen andre som kan hoste opp.
 
Ben
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 15:34
Ja jo men det er jo så dyr. har sett på den også. men du kommer jo til neste samme sted med en sak til under 1000.- lappen. tenkte det kunne være noe for forumet.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 16:01
Skal bli spennende å se dette altså kai :)
Mens jeg er på saken, Hva skal du kjøre på kjørekvelden?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 19:05
He he ja gleder meg veldig til dette selv. Men klart det blir ikke noe spennende lok. det blir jo nødvendigvis et lok jeg ikke er så redd for i og med at man må ødelegge hele fronten på det. Men tror det blir et Franskt lok.

Edited by kaidyb - 23 januar 2009 at 19:07
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 19:55
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

He he ja gleder meg veldig til dette selv. Men klart det blir ikke noe spennende lok. det blir jo nødvendigvis et lok jeg ikke er så redd for i og med at man må ødelegge hele fronten på det. Men tror det blir et Franskt lok.

Du kan jo bare ta en kort flatvogn eller lignende å kjøre med foran på loket...
prøve deg frem på en vogn før du tar et lokLOL
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 20:07
Ja ganske så riktig. det står mellom et lok eller en vogn av noe slag. men ser så teit ut med en vogn forand loket også da.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 20:45
Uansett om du velger lok eller vogn, kanskje du bør tenke på om du skal ha belysning også?
Det er jo noen mørke partier på klubbanlegget...
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 20:47
Var jeg deg hadde jeg heller prøvd meg med det før å slakta et lok altså.
Om det går greit er det jo bare å slakte loket :)
Vet det ser litt annerledes ut med en vogn foran loket...
Men samme det?
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 20:51
Jeg tror det bør være litt lengde og tyngde på en eventuell vogn, slik at den får en rolig gange.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 20:57
I denne containeren har jeg samme type kamera innstallert. Ikke HD kan du si men fungerer, krever masse lys.
Du må i tillegg til kamera ha plass til batteri og ledninger og det passer i en 40" container.
 
Arne
Back to Top
Chr. Lil. View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 246
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Chr. Lil. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 21:20
Du hadde mange interesante tog i bakgrunnen der, lyst til å legge ut et bilde litt mindre zooma inn? Big%20smile
Christian L.
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 21:21
Takker så mye for bra tips.skal bli spennende å se ossen det blir. men har ennå ikke bestemt meg om det blir en vogn eller et lok. men mye lys skal jeg legge godt i mente.
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 22:12
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Takker så mye for bra tips.skal bli spennende å se ossen det blir. men har ennå ikke bestemt meg om det blir en vogn eller et lok. men mye lys skal jeg legge godt i mente.


Tja.. Bodvar blir vel lykkelig om du drar med deg en haug lyskastere eller ligennde tenker jeg LOL
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 23:21
Hva med toppen på denne?



Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 januar 2009 at 23:45
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Hva med toppen på denne?





Jeg mente det jo som sarkasme.
Men du må for all del gjøre hva du vil. Selv syns jeg det er litt mørkt der på noen få steder.

Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2009 at 12:25
Ja da skjønte det. men tror alikevel det kan være en fin løsning. Med en eller to av de lysene der. Hvis jeg får plass å det ser sån någenlunde ut.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2009 at 12:46
Og hvis du skal kjøre i tunneller må du huske å modellere dem på innsiden!
 
Petter Wink


Edited by traiNman - 24 januar 2009 at 12:46
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nils Gullhav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 januar 2009 at 14:54
Originally posted by traiNman traiNman wrote:

Og hvis du skal kjøre i tunneller må du huske å modellere dem på innsiden!
 
Petter Wink


http://amj.no/default.asp?side_ID=14068

Disse gutta gjør akkurat det.

Hilsen Nils Smile


Edited by Nils Gullhav - 24 januar 2009 at 14:55
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2009 at 22:38
Har to slike kamera, med samme planer Big%20smile  Burde gå an å lage et bra lysarrangement i front med hvite LED?
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2009 at 23:39
Originally posted by ROBEL ROBEL wrote:

Har to slike kamera, med samme planer Big%20smile  Burde gå an å lage et bra lysarrangement i front med hvite LED?
 
....det blir like håpløst som å bruke blitz på et kamera for å lyse opp det du tar bilde av på anlegget. Det som trengs er sjikkelig godt lys i rommet hvor filmingen skal foregå. Big%20smile
 
Arne


Edited by aha - 25 januar 2009 at 23:41
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2009 at 00:04
Halve morroa med det er jo når den går inn i tuneller. Så den lyskasteren eller noe led lampe fra clas olson eller noe må bli bra. Trainsimulator får en ny betydnig.
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 00:09
Nå hvordan går det, blir det noe kamera til torsdag. funnet ut hvordan du skal gjøre det????
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2009 at 01:28
jupp det blir i en kul skinne bus ikke den nye jeg kjøpte her men en gammel lima vogn som blir skinne bus stakar.
Back to Top
opinionen View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 21 februar 2009
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote opinionen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 14:22
Hei,
kan noen legge ut video? Hadde vært artig å se eksempel.
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2009 at 19:42
Originally posted by opinionen opinionen wrote:

Hei,
kan noen legge ut video? Hadde vært artig å se eksempel.


Ja jeg for min del har litt problemer med motoren på fim bussen min. men kommer ettervært. foreløpig ser den slik ut.





Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.