MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kontaktpanel for Roco Multimause håndkontroll
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kontaktpanel for Roco Multimause håndkontroll

 Post Reply Post Reply
Author
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kontaktpanel for Roco Multimause håndkontroll
    Posted: 04 mai 2011 at 16:56
Hei !
 
Jeg ønsker å ha muligheten til å koble mine Roco Multimause håndkontroller i front av modulen "Centralstasjonen". Har to stk håndkontroller. Når denne er satt opp, blir det slik at det skal kunne stå en person på hver side av modulen og styre lokene. Derfor ønsker jeg et uttak i front på hver langside.LOL
Ut i fra den digitale styringsenheten som blir festet under på den ene delen, kan jeg strekke en kabel fra "master" utgang og en fra "slave"utgang til front på hver langside til et panel.
Kabelen til håndkontrollen er en 6-pins, og har ikke klart å finne et koblingspanel som denne passer i. Har sjekket de ulike produktene til Roco, men finner ingen veggpaneluttak.....Confused
 
Ser at Vistad bruker en RJ45 utgang for datanettkabel, kan den fungere ? Er ikke den 8-pins ?
Har forsøkt å finne info om dette i forumet, men klarer ikke å finne et klart svar.
Har sett at Digitrax, Lenz og andre har slike koblingspaneler, men usikker på hva som fungerer mot Roco sitt system.
 
Er ikke så sterk i terminologier innen strøm og teknikk, så trenger et enkelt svarWink
 
Kontaktpanelet skal sitte i front her og på tilsvarende andre side :
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mai 2011 at 19:52
Hei,
jeg er heller ikke noe bevandret i elektronikken, men jeg har brukt Lenz sin LA152 (http://www.digital-plus.de/pic_digital/80152_la152_01.jpg) for å koble mine Rocomaus til "nettverket" mitt, som består av andre komponenter også i tillegg til Roco sitt ustyr. Det fungerte helt fint å bruke utgangen helt til høyre. Jeg forstår deg slik at du bare ønsker en forlengelse fra Roco-sentralen, og da burde LA152 iallefall fungere problemfritt.
 
Mvh
Ben
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mai 2011 at 00:02
Hei, jeg har også en multimaus koblet til anlegget ved hjelp av LA152. Det fungerer fint. Hobbyshop i Trondheim fører LA152.

Vennlig hilsen Jørgen
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mai 2011 at 16:31
Hei.
Viktig at du bare har en Masterenhet. Slaven kan splittes og deles av flere enheter.
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.