MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 17. mai tog? Nei, trikk!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

17. mai tog? Nei, trikk!

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 17. mai tog? Nei, trikk!
    Posted: 17 mai 2007 at 17:44
Vi gikk vel alle i tog i dag, men trikk er vel ikke fullt så vanlig. Denne her er veldig midlertidig og dets tidtabell omfattet behovskjøring midt på dagen i dag.

Undertegnede ble med som følge av at en speiderleder som visste om mitt toginteresse spurte om jeg hadde lyst og jeg sa ja! Litt som Sundes" hestesang, bare uten Mack-øl og måsegg, trikken veide og 500 kilo og var møkkmorro å kjøre! En litt annen type tog enn den som kjøres på rommet mitt





Punkt 1: Flytte trikken til verdig lokasjon




Punkt 2: Plasser trikken på allerede fremlagte spor.




Punkt 3: Vent på kryssende tog...




Punkt 4: Lur en drøss med småunger ombord, and enjoy!!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2007 at 13:37
Etter at en leder oppdaget dette innlegget ble jeg formanet til å legge til noe:

De som synes dette ser morro ut kan melde seg inn i Langhus Speidergruppe, se www.1langhus.no for mer info.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2007 at 16:03

Hei,

To ting:
Er det jernbeslag oppå "treskinnene", eller kjører den rett på treverket? Litt vanskelig å se på bildet.
Og hvor lang kjørestrekning hadde dere til rådighet?
 
Det ser jo utrolig gøy ut!
 
Hilsen Ben
 
 
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2007 at 16:28
Det er jernbeslag oppå treverket...

Ellers så ser det jo moro ut ja! Smile

Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2007 at 21:11
Strekningen var vel omtrent 80 meter, farten er nesten i overkant av gangfart, så det lir en grei lengde på turen.

Det var utrolig morro, noe helt annet enn tog på stuegulvet! Og driftsikkerheten var like lunefull der som på Märklin! Det ble noen stopp underveis for å sette tilbake sikringene :S
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.