MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - tog
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

tog

 Post Reply Post Reply
Author
jan salvesen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 oktober 2007
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan salvesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: tog
    Posted: 21 august 2008 at 12:13
 
 
Hva hetter dette toget???
Hilsen Jan Salvesen
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 13:50
Originally posted by jan salvesen jan salvesen wrote:

Hva hetter dette toget???


Det er vel et lokomotiv, ikke et tog........

Wink

Back to Top
jan salvesen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 oktober 2007
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan salvesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 14:53

Ok.

 
Hva hetter Lokomotivet???
Hilsen Jan Salvesen
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 18:24
Belgisk? 1950-talls-design? 
Svein S
Back to Top
jörgen edgar View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 04 desember 2006
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jörgen edgar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2008 at 20:33
Loket är SNCB/NMBS (Belgiska statsjärnvägarna) ellok typ 122, senare typ 22.
Byggd 1954 i 50 exemplar. Om jag inte missminner mej finns det fortfarande några ex kvar i drift :)
 
Mvh Jörgen Edgar
J Edgar
Back to Top
jan salvesen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 oktober 2007
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan salvesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 13:10
 
 
Hva hetter dette Lokomotivet?
Hilsen Jan Salvesen
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 17:48
Det later til å være et sveitsisk diesellok, type AM 842, bygget av MaK/Vossloh.

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Schweiz~Dieselloks~Am+842.html

Det likner også veldig på lok DE103 som malmbanen i Kirkenes benytter, men helt sikker på at det er samme type fra MaK er jeg ikke.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 18:22
Originally posted by jan salvesen jan salvesen wrote:

 
 
Hva hetter dette Lokomotivet?
 
Hei Jan!
 
Jeg ser at bildene du viser ligger lastet opp på MjF sitt nettsted. Imidlertid kan det se ut som bildene er tatt av produsent og hentet fra produsenten eller en forhandlers nettside. I så fall har du strengt talt ikke lov til å kopiere og videreformidle bildene slik du gjør her med mindre du har innhentet tillatelse på forhånd. Personlig må jeg si at jeg ikke vurderer slikt "lån" av produsentens bilder for det største tyveriet siden produsentene normalt nok er glad for hver gang de kan få vist produktene sine. Likevel er jeg som moderator forpliktet til å påpeke reglene for degWink
 
Personlig lurer jeg mer på hvorfor du spør her om navn på lokomotivene dersom du har hentet bilder fra et annet nettsted. Det burde da stå en eller annen beskrivelse på det nettstedet, og man trenger ikke kunne utenlandsk for å gjette seg til hva som er typebetegnelsen på en modell vanligvis. Som regel er det nok å lete etter en "rar" rekke tall, bokstaver eller en kombinason av disse.
 
Hvor er det egentlig du henter bildene fra?
 
Mvh
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 18:42
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by jan salvesen jan salvesen wrote:

 
 
Hva hetter dette Lokomotivet?
 
Hei Jan!
 
Jeg ser at bildene du viser ligger lastet opp på MjF sitt nettsted. Imidlertid kan det se ut som bildene er tatt av produsent og hentet fra produsenten eller en forhandlers nettside. I så fall har du strengt talt ikke lov til å kopiere og videreformidle bildene slik du gjør her med mindre du har innhentet tillatelse på forhånd. Personlig må jeg si at jeg ikke vurderer slikt "lån" av produsentens bilder for det største tyveriet siden produsentene normalt nok er glad for hver gang de kan få vist produktene sine. Likevel er jeg som moderator forpliktet til å påpeke reglene for degWink
 
Personlig lurer jeg mer på hvorfor du spør her om navn på lokomotivene dersom du har hentet bilder fra et annet nettsted. Det burde da stå en eller annen beskrivelse på det nettstedet, og man trenger ikke kunne utenlandsk for å gjette seg til hva som er typebetegnelsen på en modell vanligvis. Som regel er det nok å lete etter en "rar" rekke tall, bokstaver eller en kombinason av disse.
 
Hvor er det egentlig du henter bildene fra?
 
Mvh
 
Eirik


Kansje jeg tar feil, men hvis bildene hadde blitt tatt hos en eventuell produsent eller butikk osv, så skal det også stå der hva loket heter.
Og det er jo netopp dette han lurer på.
Klask meg på kinnet hvis jeg tar feilSmile
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 20:47
Originally posted by Jonas Jonas wrote:

Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by jan salvesen jan salvesen wrote:

 
 
Hva hetter dette Lokomotivet?
 
Hei Jan!
 
Jeg ser at bildene du viser ligger lastet opp på MjF sitt nettsted. Imidlertid kan det se ut som bildene er tatt av produsent og hentet fra produsenten eller en forhandlers nettside. I så fall har du strengt talt ikke lov til å kopiere og videreformidle bildene slik du gjør her med mindre du har innhentet tillatelse på forhånd. Personlig må jeg si at jeg ikke vurderer slikt "lån" av produsentens bilder for det største tyveriet siden produsentene normalt nok er glad for hver gang de kan få vist produktene sine. Likevel er jeg som moderator forpliktet til å påpeke reglene for degWink
 
Personlig lurer jeg mer på hvorfor du spør her om navn på lokomotivene dersom du har hentet bilder fra et annet nettsted. Det burde da stå en eller annen beskrivelse på det nettstedet, og man trenger ikke kunne utenlandsk for å gjette seg til hva som er typebetegnelsen på en modell vanligvis. Som regel er det nok å lete etter en "rar" rekke tall, bokstaver eller en kombinason av disse.
 
Hvor er det egentlig du henter bildene fra?
 
Mvh
 
Eirik


Kansje jeg tar feil, men hvis bildene hadde blitt tatt hos en eventuell produsent eller butikk osv, så skal det også stå der hva loket heter.
Og det er jo netopp dette han lurer på.
Klask meg på kinnet hvis jeg tar feilSmile


For meg ser det ut som et standard Märklin bilde hentet fra websidene deres, men siden det loket ikke kommer opp når jeg søker på diesellok har det muligens gått ut av produksjon, og da kan jeg ikke hjelpe til...

Det står hvertfall SBB CFF FFS der, hva som står i det hvite feltet klarer jeg ikke tolke...

Svein



Edited by Svein_A - 16 oktober 2008 at 21:09
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2008 at 22:36
Originally posted by Jonas Jonas wrote:


Kansje jeg tar feil, men hvis bildene hadde blitt tatt hos en eventuell produsent eller butikk osv, så skal det også stå der hva loket heter.
Og det er jo netopp dette han lurer på.
Klask meg på kinnet hvis jeg tar feilSmile
 
Nei.. det er jo nettopp derfor jeg ikke forstår helt poenget med å kopiere bildene hit og spørre om hvilken type det er. For bildene er helt klart ikke av typen man har tatt hjemme på hobbyrommet av egne modeller, men av en type man normalt finner på butikksider hvor jo typebeskrivelsen allerede står...
 
Og det er dette jeg håper Jan kan oppklare for ossSmile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jan salvesen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 02 oktober 2007
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan salvesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 12:12
Hallo jeg tror var en privat side som jeg fant de to bilden dette er lenge sidden jeg fant disse bilden som er lakk ut her.
 
Jeg vett at dette er ikke lov til til og kopijere bider fra forhandlere uten og spøre først.
 
Jeg håpper at vi ikke blir uvenner på grunna dette.


Edited by jan salvesen - 17 oktober 2008 at 12:16
Hilsen Jan Salvesen
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2008 at 21:07
Hei Jan
Det er fint å se at du er så interessert i lokomotiver. Dersom du har lyst til å utforske typer og navn finnes det mange kataloger på nettet. Om du søker på Märklin, Trix, Roco, Piko vil du finne mye interessant. Om du har lyst til å se fotos av ordentlige lokomotiver finnes det masse i materielldatabasen på NJK sin hjemmeside eller hos Jernbane.net
 
Ikke bekymre deg for at noen er sure på deg. De er bare veldig skikkelige og passer på reglene på en ganske nøye måteLOL
 
Lykke til med jakten. Skulle du ha lyst til å spørre om noe mer synes jeg du skal komme med detSmile
 
mvh
 
Arne L
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.