MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rengjøring av hjul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rengjøring av hjul

 Post Reply Post Reply
Author
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rengjøring av hjul
    Posted: 09 mars 2013 at 22:09
Jeg vil bare reklamere litt for et produkt jeg er veldig fornøyd med. Det er denne hjulrenseren. Den produseres egentlig av Trix for N-skala, men min er bygget om til å passe Z-skala. Mulig det finnes tilsvarende i andre skalaer også? I prinsipp to stålbørster som man setter strøm på så hjulene roterer. NB! hjul med gummiringer bør holdes unna...

Den fungere fint til vognhjul også! Bare å rulle vognene noen ganger over med lett trykk mot børstene, så blir de rene og fine. Spesielt bakerste hjul i et togsett samler mye skitt av en eller annen grunn.


Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2013 at 07:32
Takk for tipset! Jeg har vurdert denne varianten fra Peco, men var usikker på om den er verdt pengene.

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
hsa77 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 15 desember 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hsa77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2013 at 10:13
Jeg har også den trix-hjulrenseren og er fornøyd med den. Den nye versjonen er laget slik at den passer både på z og n skala(Trix nr 66623). Trix lager også en HO variant (Trix nr 66602). Fås kjøpt hos amundsen hobby.

Edited by hsa77 - 10 mars 2013 at 10:14
Håkon

N-skala, 32mm hagejernbane, Roco Multizentrale Pro
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2013 at 10:47
Hei
Har både Trix og Peco varianten.
 
De er grei til hvert sitt bruk.
 
Trix'en til hverdags og Peco til spesielle situasjoner som f.eks lok som ligger i reparasjonsvuggen
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2013 at 11:19
Conrad selger slike i Tyskland for H0-skala til en billig penge.
- Tror det er samme produktet som selges under forskjellige navn/fabrikat men egentlig er laget av samme produsent?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,045 seconds.