Lilleby banen |
Post Reply |
Author | |
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 februar 2011 at 22:24 |
Hei godtfolk!
Jeg har begynt på et lite "hylleanlegg" Og jeg satser med å kunne komme med oppdateringer ettervert. Jeg ser hvertfal at jeg har mange baller i luften samtidig her.... FREMOdul(er) hylleanlegg, Messingbygesett og bygninger til banen. Så det får komme som det kommer! Jeg kommer sikkert til å spørre som en idiot etter hvert når det elektriske skal kobles opp |
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
helleland
Nykommer Joined: 31 mai 2010 Location: Norge Status: Offline Points: 485 |
Post Options
Thanks(0)
|
Høres bra ut Stian, at du endelig er i gang! Og storleik blir? Sporplan?
Går varmt på tråden min snart, og mange gode ideer for sporvalg osv. Skal følge med deg her! Med lokøyne... Stein |
|
Mvh
Stein Helleland ~ DIESEL ONLY, PLEASE ~ |
|
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det inspirasjonen du fikk på Nærbø i helgen som skal settes ut i livet?
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lit er det ja! fikk dilla på den smale FREMO standarden. men jeg bygger dette som et fast hylleanlegg for å gjøre det enklest. Dum som jeg var så glemte jeg å hente inspirasjon på treffet. tok for lite bilder!
|
|
Mvh stian |
|
ben
Veteran Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei,
hva er smal FREMO standard? Fremostandard for smalspor, eller at modulkassene har en smalere bredde?
Ben
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Tror det var en Dansk sidebane standard eller noe slikt.
Hvertfal en ganske søt og liten versjon! |
|
Mvh stian |
|
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det var en passelig størrelse på modulene..
Tror jeg kan med sikkerhet si at produsenten av "Ualand" var den mest fornøyde på Nærbøtreffet Blir noen meter av denne typen hos meg også.. Det var vel denne modulstandarden som ble brukt: http://www.fremo-net.eu/index.php?id=716&L=8 Edited by bergsagel - 18 februar 2011 at 09:07 |
|
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
|
|
øystein lb
Veteran Joined: 02 august 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 378 |
Post Options
Thanks(0)
|
Men hvorfor ikke slå to fluer i en smekk! Bygg hyllebanen, med innslag av Fremo moduler! Du bygger en holdeplass(send Mail til Håvard H og du kan sikkert kjøpe et byggesett av en holdeplass), med overgangs signal og det hele, og når du vil på treff, så kan du bare dra ut modulen, og vips, du har 1 modul til! *Øystein hiver seg over skisseboka og Tegner i vei!* Resultatet: Du har Vei, med planovergang, holdeplass og Venteskur! Veien går over i en lite parkeringsplass, sefølgelig er den av grus, Og med litt skog rundt gjerne bare Furu trer så blir jo dette bare top! Se for deg, eneste du ser gjennom et skog av stammer er glimt av det svarte damploket. Det blir fint det! Hvor mye plass har du? For og få noe i riktig skala så tar dette litt plass, men et rett fremo byggesett burde holde. Gjerne bygg hele som et diorama, med en liten oppstillings stasjon på hver ende, og kanskje et sagbruk? For og få litt trafikk, men alt burde du bygge i Fremo. Jeg ville ivertfall gjort det! Og en 3 spors oppstillings stasjon kan du jo bygge på ei finerplate som er 30 cm bred! Da får du kansje med svingskive og? 2 sporveksler er alt du trenger! |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg vil ha dette som en fast bane på rommet. men jeg skal ha et sidespor der det er mulig å sette opp moduler for å kjøre mere om jeg får besøk av noen som vil kjøre trafikkspill. blir vel oppstillings stasjon på ene siden og en vanlig stasjon på andre. men jeg er ikke sikker her. bare tiden vil vise. men en holdeplass hadde gjort seg!
|
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Det har skjedd litt her, og mere skal gjøres i kveld så kommer vel en liten oppdatering da og tenker jeg!
Her er litt komt opp, og prøvetilpassning av svingen er påbegynt. |
|
Mvh stian |
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Per nå er sporlegging, og tunellen påbegynt.
Gleder meg til jeg blir ferdig! |
|
Mvh stian |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Stian.
Kan jeg komme med et forslag? Om du flytter senga bort der hyller står, kan du få mye mer bredde på anlegget ved vindu. Da flytter du bare hyller under anlegg! Kjekt med litt bredde da! Men det er vel Fremo du vil satse på skjønner jeg, og dette som et lite tillegg?! God helg! |
|
Mvh
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Har planer om å flytte senga ja Er fornøyd med bredden på anlegget jeg. kan komme med flere bilder senere i dag for å vise hvordan det ser ut til nå!
|
|
Mvh stian |
|
helleland
Post Options
Thanks(0)
|
... flere bilder senere i dag, ble til i går (i dag)!
|
|
Mvh
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
Nå er jeg litt irritert! Vi skal kansje flytte, så jeg må pakke ned allt som har med banen å gjøre! vet ikke hva jeg skal gjøre nå..... er passe sur. F**N!
|
|
Mvh stian |
|
Ludvig
Medlem i MJF Joined: 29 august 2010 Location: norge Status: Offline Points: 72 |
Post Options
Thanks(0)
|
det er dritt det stian!!!!!!
men hvis dere KANSKJE skal flytte hvorfor må du pakke ned NÅ? |
|
En som har alt eier ingen ting. Mens en som eier TOG eier alt! (et tekst utdrag fra min simple hjerne).
|
|
Stian
Post Options
Thanks(0)
|
For det at det skal fikses på rommet mitt, og om vi skal flytte så bruker ikke jeg flere tusen på noe som må rives......
|
|
Mvh stian |
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dette er noe de fleste MJ-ere opplever både en og flere ganger i løpet av livet, men det kan selvsagt være litt frusterende hvis dette ikke er selvvalgt. Men prøv å se det positive i det: Flytting gir mulighet for å gjøre ting på nytt på en annerledes måte. For de fleste av oss i denne hobbyene er det vel prosessen som er målet, er det ikke? Hvis man ikke liker å lage alt på nytt, så bør bare muligheten for at man må flytte på seg en eller annen gang føre til at man bygger anlegg flyttbare, dvs. i seksjoner. Modullanlegg tar dette helt ut. Edited by ses - 09 mars 2011 at 17:42 |
|
Svein S
|
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Da er det vel her en Fremo-modul bør komme inn i bilde....
|
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Begynn med H0e-moduler
Edited by MY1201 - 09 mars 2011 at 17:52 |
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |