Godsvogner i bruk rundt 1970 |
Post Reply |
Author | |
Sven Ole
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 241 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 oktober 2005 at 19:05 |
Etter å ha lest på nettet er jeg rimelig informert om lok og passasjervogner som var i bruk hos NSB rundt 1970. Men jeg har ikke funnet ut hvilke norske godsvogner som gikk her i landet på samme tid. Kan noen hjelpe meg med det? Eller. Hvor kan jeg finne ut det? Og som forsvar for å legge ut dette under H0 -skala, hvilke produsenter har laget eller lager disse vognene i H0?
|
|
SOHo
|
|
PR
Medlem i MJF Joined: 04 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 372 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei
Alle regler er med unntak. Det ser ut til at vogner fra før 1930 ble utfaset i denne perioden. det samme med de tyske godsvognene. Mange av godsvognene som er fra før 1930, ble tatt i bruk internt, mens resten ble hugget. Se på listene i PS opptrykkene fra 70-tallet. Men jernbanemuseet på hamar har lister over norske godsvogner. disse kan være til hjelp. PR |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |