geoLine eller C-Track |
Post Reply ![]() |
Author | |||
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 januar 2011 at 18:27 |
||
Er det noen som mener noe, eller har erfaring med Roco sitt "geoLine" spor eller Trix sitt C-Track spor, (likestrøm).
Spesielt sporveksler, (manuelle veksler), strømmopptak i sporveksler osv, osv...
For mest sansynlig må en del av mitt framtids annlegg bygges sånn at det kan demonteres, med gjevne mellom rom. Så på den delen tenkte jeg og bruke sånn fredig spor, Roco eller Trix.
Sånn at man enkelt kan demontere det.
Har sett litt på Trix, siden de leverer kurver på opp mot 64 cm radier.
+ at man teoretisk sett kan få til en slaks form for overgangs kurve også, med de faste radiene.
Edited by Tåge - 02 januar 2011 at 18:39 |
|||
Mvh
Åge Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Yngve ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 21 oktober 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg bruker Roco GeoLine. Foreløpig kjører jeg bare på gulvet, men jeg har en sporplan klar som forhåpentligvis vil bli til et anlegg i løpet av året. Den største ulempen med GeoLine skinnene er at det kun er en type rette sporveksler, og de er veldig krappe. Det ser ikke spesielt bra ut når man kjører lange vogner og det er veldig begrenset hva man kan lage.
Trix C-skinner har jeg ingen erfaring med, men der har man ihvertfall et større utvalg av sporveksler. Nå vet ikke jeg om Trix har flexiskinner. Det finnes ihvertfall til GeoLine skinnene. |
|||
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86
Yngve Forumet Smalspor avd. Bergen |
|||
![]() |
|||
Tåge ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 342 |
||
Ja, jeg har sett litt på det.
Trix har jo noen veksler som er litt lengere og slankere.
Njei, jeg kan heller ikke se at de har det, men det er ikke så farlig, for det meste av annlegget skal mest sansynlig bygges med Peco spor og veksler.
Edited by Tåge - 04 januar 2011 at 00:23 |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
||
Hei!
Trix C-skinner!
Jeg har flagget mine gode erfaringer med disse skinnene her på forumet tidligere, da jeg bruker disse med sønnene mine. Jeg har ingen erfaring med Roco sine GeoLine-skinner, men synes Trix C-skinner er geniale av flere grunner:
Hvis jeg skulle valgt igjen, vet jeg ihvertfall hva det hadde blitt.... |
|||
Med vennlig hilsen
R ![]() “Det finnes ett forbilde for alt” |
|||
![]() |
|||
||
Kjøpte to lange veksler i går, for og teste.
Genialt det med polariseringen av skinnekrysset
![]()
Trix C-skinner ...... ja ......
![]() ![]() Edited by Tåge - 06 januar 2011 at 16:36 |
|||
Mvh
|||
![]() |
|||
Roger ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1620 |
||
Hei!
Med Trix' C-skinnenes enkle tilkobbling, kunne jo dette la seg kombinere med 'minimoduler' ála slik som beskrevet i det siste innlegget i denne tråden her.
|
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
|||
||
Hei!
Ett annet alternativ til svært enkle moduler totalt blottet for komplekse løsninger, som kanskje FREMO har enerett på, som kan la seg bygge med C-skinner, er slik som disse i N-skala bygget med Kato-Track:
|
|||
Med vennlig hilsen
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |