Fremotreff 11-13Feb 2011 på Nærbø! |
Post Reply | Page <1234 5> |
Author | |
bergsagel
Veteran Joined: 08 februar 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 151 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fra flybussen til stavanger eller sandnes, sandnes er nærmest. Så lokaltog(bybanen) til Nærbø.
Avganger fra stavanger til nærbø 10 og 43 over hver time Buss til Nærbø er ikke et alternativ... To avganger på Nærbø... til og fra skolene. Tom Edited by bergsagel - 10 februar 2011 at 20:08 |
|
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
|
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hvor langt er det fra stasjonen til skolen?
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
bergsagel
Post Options
Thanks(0)
|
4minutt..elle pling på telefonen så kan æg kåma henta...
|
|
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er bare å ringe så skal vi bringe
Edited by Ørjan - 10 februar 2011 at 21:50 |
|
Mvh
Ørjan Utne Kor går toget idag?? |
|
Chr. Lil.
Veteran Joined: 08 januar 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 246 |
Post Options
Thanks(0)
|
Flott!
Jeg trur nesten jeg må snike med en tur innom Alvalia før jeg kommer bortover Jeg tar fly fra Oslo 16:25, SAS. Så da rekker jeg akkurat en tur innom trur jeg!
|
|
Christian L.
|
|
Ørjan
Fremo og MjF medlem Joined: 06 november 2005 Location: Norway Status: Offline Points: 818 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tror Tom holder åpent på de merkeligste tider |
|
Mvh
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg ønsker dere lykke til og masse moro i helga
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Da er jeg endelig hjemme og sitter eg hjemme i sofaen litt før senga..
Anlegget er kjørbart og vi ligger bra ann. Har som mål å være igang senest kl 10.00..... senere idag...
Gleder oss til å komme igang!
Takk for det Dag Cato.... Du er savnet
|
|
Mvh
|
Dag Cato
FREMO-forummedlem Joined: 01 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 874 |
Post Options
Thanks(0)
|
Sitter og koser meg hjemme som bakvakt på COPS
|
|
MVH
DC Steinsnes? Hvilken Steinsnes? |
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Bare liv laga da ja....
Regner med andre kommer til å legge ut bilder etterhvert... Ble tatt en del bilder idag.
Selv om vi ikke er mange så ble det et bra annlegg!
|
|
Mvh
|
Øyvind Ø.
Medlem i MJF Joined: 08 juli 2009 Location: Norway Status: Offline Points: 156 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oversiksbilde med Sandnes stasjon til høyre.
|
|
Mvh Øyvind
Reinspikka Norsk mæ ymse avvik.......? |
|
traiNman
Veteran Joined: 07 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 500 |
Post Options
Thanks(0)
|
Selv m jeg ikke er den helt store Fremoentusiasten måtte jeg selvfølgelig ta en tur til Nærbø i går for å se hva de drev med der nede.
Her er noen inntrykk:
På stasjonen i Sandnes var det mye trafikk:
Det foregikk også mye skifting på Sandnes så skiftelokparken var imponerende:
Man hadde sågar hentet inn lok fra nabolandet for å trafikken unna:
Passasjertog venter på avgangssignal på en av stasjonene:
Nytt dieseltog fra NMJ?
På skyggestasjonene var det også mye aktivitet:
Det arbeides stadig på flere av modulene:
Og arbeiderne har mange slags tilbud i pausene:
På Ålgård står last og venter på å bli hentet:
Elektroavdelingen på Ganddal har utstyret klart:
Kryssing på Ganddal:
Det er tydeligvis flere enn meg som har funnet ut at Vatnamot er et bra fotosted:
Og til slutt en nykommer på Fremo-treff:
Hilsen Petter
|
|
OleBinders
Nykommer Joined: 05 februar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eg å far (Snikkaren) tog oss enn tur ud te Nærbø i dag, ved oppfordning av Terje.
Va stiligt me togkjøring og bildetaging.
Ett Signatur og Di3 om eg ikkje er heilt på jore
Ett nesten uhell på gang
Følte helste ett kall te å ta beleda av denne, spesielt si onkelen min jobbe her
Her er det far som he spagane (i bakgrunnen)http://i1132.photobucket.com/albums/m574/OleBinders/_DSC0651.jpg
Nubben, eg he ikkje det mest trente auge, men eg vil sei at de va voldigt likt
Toget gjekk litt for fort, men blei igroen jysla stiligt aligavel
Edited by OleBinders - 13 februar 2011 at 20:07 |
|
Klarer du ikke fikse det med gaffateip, har du ikke brukt nok
Mvh Ole Anders Hetland |
|
jan
Fremo og MjF medlem Joined: 15 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
jan
Fremo og MjF medlem Joined: 15 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 6 |
Post Options
Thanks(0)
|
Glemte tekst , første gang jeg prøver å laste bilde så det ble som det ble. jan arve aune
bryne Edited by jan - 13 februar 2011 at 18:13 |
|
-TUR-
Fremo og MjF medlem Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 278 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bilder ja... Denne gangen hadde jeg ikke en gang med meg kameraet :-) Så det ble med det ene mobilbildet som ligger på fjasboka ;)
Takk til arrangørene for et meget hyggelig treff! |
|
-TUR-
Tore Urvik |
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg takker også arrangørene for et minnerikt treff, og på tross av store problemer med digitalstyringen ble det allikevel et interessant trafikkspill.
Jeg har lyst til å presentere noen nykommere som bidro spesiellt:
Jan Arve som laget klokketårn for klokkene, og Einar som stilte på treff for første gang, og i tillegg hadde med ganske mange meter med moduler av Dansk Pivatbane modulnorm, men med norsk tilpasning mht. landskap.
Her følger et bilde (som dessverre ble noe uskarpt)av begge deler, stasjonen er Ualand med provisorisk stasjonsbygning, korrekt type er under bygging.
|
|
jevistad
FREMO-forummedlem Joined: 02 november 2004 Location: Norge Status: Offline Points: 1286 |
Post Options
Thanks(0)
|
Her har han hengt fra seg kameraet og kjører tømmertog inn mot Sandnes.
Det var faktisk en del "førstereisgutter" på dette treffet, håper det gav mersmak og at vi ser dere igjen på fremtidige treff!
|
|
jevistad
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for bildene Petter.
Den var nok ikke tilfeldig denne parkeringen
|
|
OleBinders
Nykommer Joined: 05 februar 2011 Location: Norge Status: Offline Points: 0 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for det Det var utruleg kjekt å få vere med, litt stress av og til, men mest gildt Håper det ikkje blir for lang tid før neste gang, så får me sjå om eg å far får starta på enn modul me og |
|
Klarer du ikke fikse det med gaffateip, har du ikke brukt nok
Mvh Ole Anders Hetland |
|
Stian
Medlem i MJF Joined: 04 januar 2007 Location: Bergen Status: Offline Points: 1451 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei! takker for et fantastisk gøyt treff! Jeg gleder meg til neste gang!
Va utrolig gøyt å få være skiftelokfører på Sandnes!
|
|
Norsk matriell en gang på 60-70tallet
Mvh stian |
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Et første bilde fra et bra TREFF om enn med problemer: http://www.oreberg.com/DSC_0027_1.JPG
Edited by Per Einar Orebe - 14 februar 2011 at 15:58 |
|
Snikkaren
Medlem i MJF Joined: 11 april 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg må få takke for en flott opplevelse jeg fikk på Nærbø, selv om det kun ble søndag for min del.
Dette er helt klart noe som jeg må delta mer på, og det betyr vel egentlig å ta steget uti det med begge beina.... |
|
Ove
No problem is so big or so complicated that it can't be run away from! - Charles M. Schulz |
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takk for en flott helg alle sammen.
Jeg fikk ikke heller tatt noen bilder, men det forstår vel dere som var på treffet. Men det var et kjempehyggelig treff, tross de problemene som oppstod. Kjempehyggelig også å ha så mange nye som kom på dette treffet. Håper dere kommer snart igjen på treff rundt om i landet. |
|
Eirik
|
|
Ørjan
Post Options
Thanks(0)
|
Hei alle sammen.
Jeg vil takke dere alle for at dere tok dere tid til å være med denne helgen. Det ble en flott og sosial helg, hvis vi ser bort fra de problemer som vi hadde med loconet.
Det har gitt meg mye hodepine og stress da det var jeg som var treffkoordinator. Da ville det være "drid" om det ikke ville la seg gjennomføre treffet! Vi klarte å gjøre det beste utav det og gjennomføre trafikkspill på en flott måte.
For dere "førstereis-gutta" så virker det på tilbakemeldingene at dette var noe dere ville gjøre igjen. Ingenting er bedre enn dette.
Jeg vil benytte anledningen til å takke enkelte personer! Eirik Bronebakk og Roar Børte som tok seg av trafikkspillet/ruter og gods!
Jan Arve som Jon Einar allerede har nevnt for klokketårnet, Peder Pedersen som klarte etter mange timer på natta å få til det vi trengte for å få klokka til å gå. Med hjelp fra Terje H. og Jon Einar... (Regner med at Peder kommer med en glup kommentar her)
Håper ingen føler seg utelatt eller unngått
Tom som fikk ordnet med hallen
Jeg vil og takke dere alle som stillte på dette treffet og gjorde det mulig. Tilbakemeldingene tilsier at vi kan gjennomføre et nytt treff i 2012, men da en annen tid på året slik at det ikke blir så tett opptil andre treff.
Håper vi kan treffes ved en annen anledning hvor tog og rutetabeller er noe som henger sammen i H0 skala
Igjen takk for en flott FREMO helg Nå kan jeg endelig slappe av igjen Edited by Ørjan - 14 februar 2011 at 19:32 |
|
Mvh
|
MY1201
FREMO-forummedlem Joined: 08 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 811 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er det SDF-koblinger?
|
|
Magne H.L.
Norsk, dansk og det som er artig. |
|
bergsagel
Post Options
Thanks(0)
|
Dæ vart et godt treff sjøl om dæ va krøll på nogen kabla..
Kan melda tebake om at skulen va fornødde mæ opplegge å oppryddingå. Jertele velkomne tebage Tom |
|
|
|
eibro
Fremo og MjF medlem Joined: 04 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 264 |
Post Options
Thanks(0)
|
Det er bra å høre at skolen er fornøyd med oppryddingen.
Da kan det jo hende vi kan låne hallen neste gang også. |
|
Eirik
|
|
ses
Fremo og MjF medlem Joined: 09 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 3922 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg vil takke for billedreportasjene fra treffet - og vi tåler flere. Synd tiden og avstanden gjorde det vanskelig for meg å delta på dette treffet. |
|
Svein S
|
|
Per Einar Orebe
FREMO-forummedlem Joined: 05 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 333 |
Post Options
Thanks(0)
|
Disse som filma for lokalTV, blir det lagt ut noe på nett fra dem?
|
|
Post Reply | Page <1234 5> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |