MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Fremotreff 11-13Feb 2011 på Nærbø!

Svar Svar Side  <1 2345>
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
ses Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 09 november 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér ses Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 00:41
Får feilmelding: The video you have requested is not available. If you have recently uploaded this video, you may need to wait a few minutes for the video to process.
Svein S
Til toppen
eika Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 02:00
Sitat: ses ses skrev:

Får feilmelding: The video you have requested is not available. If you have recently uploaded this video, you may need to wait a few minutes for the video to process.
Du finner videoen ved å titte i videooversikten på høyre side i siden du får opp.

Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
traiNman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér traiNman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 09:58
Sitat: Yngve Yngve skrev:

Har lagt ut et lite videoklipp til. Husk å se i HD!Smile

Skifting på Sandnes

Hvorfor skriver du: "Husk å se i HD"?

Er det noe jeg må foreta meg for å få se dette i HD?

Petter
Til toppen
-TUR- Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér -TUR- Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 16:36
Sitér Det er ikke alle synspunkter som er tiltenkt "kringkasting"
<--- Cool

Hei Yngve,

Supre klipp fra Nærbøtreffet. Så du hadde mange andre fine klipp på YoyTube også. Mange flotte miljø fra Bergensbanen som burde blitt FREMOisert! Wink
-TUR-

Tore Urvik
Til toppen
Yngve Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 21 oktober 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Yngve Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 17:07
Jeg vet ikke hvorfor den første linken ikke fungerte som den skulle. Du finner uansett videoen ved å gå via profilen min på youtube, se signaturen min for link.

Sitat: traiNman traiNman skrev:

Skifting på Sandnes

Hvorfor skriver du: "Husk å se i HD"?

Er det noe jeg må foreta meg for å få se dette i HD?

Petter

Hvis du ser nede i høyre hjørne på videoen så står det 360p. Dette er oppløsningen på videoen. For å se videoen i HD må du velge 720p eller 1080p. Disse er merket med HD.

Ellers takk for alle fine kommentarer! Smile

Endret av Yngve - 22 februar 2011 kl. 17:15
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86

Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Til toppen
Yngve Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 21 oktober 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Yngve Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 17:09
*dobbel post*

Endret av Yngve - 22 februar 2011 kl. 17:15
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86

Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Til toppen
Josorens Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 15 februar 2011
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Josorens Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 17:11
Hei

Nede tilhøyre under filmen står det som regel 360p og en liten pil.
Trykk her, så får du frem hvilke format du kan se filmen i bla 720p evt. 1080p (som er HD).
Bedre oppløsning gir imidlertid større filer og kan ta lengre tid å laste inn.

(Ser jeg skrev min "Bruksanvisning" mens Yngve postet sin Clown. Flotte videoer er det uansett, og verdt å se i høyeste oppløsning!)

Endret av Josorens - 22 februar 2011 kl. 19:10
JanO
Til toppen
hakhe Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 30 desember 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér hakhe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 17:13
Nok en fin video Yngve!

Endret av hakhe - 22 februar 2011 kl. 17:14
Alt går ann, det bare tar litt lenger tid og koster litt mere penger.
Til toppen
MY1201 Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 08 september 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér MY1201 Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 22 februar 2011 kl. 23:06

Skifting på Sandnes

Men, et så fint lok med en så fin smussing og så ingen lyd og lys?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Til toppen
traiNman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér traiNman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 10:23
Fin film, men det blir litt hakkete i HD på min gamle laptop.

Angående lyden så synes jeg bakgrunnstøyen med fordel kunne vært fjernet, eventuelt erstattet av musikk eller generelle toglyder. Å fjerne lyden bør en spesielt tenke på hvis det foregår en samtale i bakgrunnen og de som er med ikke vet at dette blir presentert for hele verden.

Petter
Til toppen
bergsagel Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 08 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér bergsagel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 13:37
Kommer reportasje på Tv vest i kveld fra kl.1730 Cool
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Til toppen
eibro Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 04 september 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eibro Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 16:13
Dere legger vel ut link til klippet. Eller har de ikke nett tv?
Eirik
Til toppen
Espen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Espen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 16:24
Jaha, akkurat Smile
Men hvor finner jeg TV-Vest ?
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Til toppen
Stig Roald Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 05 november 2010
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Stig Roald Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 16:54
Sitat: Espen Espen skrev:

Jaha, akkurat Smile
Har du lyse kabeltv så ligger den som egen kanal.
Til toppen
Snikkaren Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 11 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Snikkaren Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 16:56
For de som ikke får den gjennom kabeltv, rikstv eller parabol, kan dere se det på TV-Vest
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Til toppen
Josorens Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Josorens Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 17:00
Sitat: Espen Espen skrev:

Jaha, akkurat Smile
TV-Vest finnes tilgjengelig for alle med Altibox-abonnement, samt GET (i Rogaland).
Ellers må en ty til www.tvvest.no, der de legger ut sendingene sine, samt enkeltreportasjer.

Etter alle bildene og videoer av flotte modeller på treffet vist her på forumet, blir det spennende og se hvordan TV-Vest har vinklet sitt innslag.

JanO
JanO
Til toppen
Espen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Espen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 17:21
Fine greie, takker Big smile
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 februar 2011 kl. 18:38
De fikk til en fin vinkling.  Så det nettopp på TV her.  Finner ennå ikke innslaget på mettet-
Til toppen
terje-o Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér terje-o Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2011 kl. 14:21
Vennligst gi lyd dersom dere finner en link der dette kan streamest. Husker ikke helt hva jeg sa, og aner ikke hva ellers de har prioritert å ta med, så at de gjorde mye opptak  Smile

Kamerateamet var jo mange timer i hallen (fikk inntrykk av at de var der mye lenger enn det de opprinnelig hadde planlagt), og begge virka genuint interessert i hva det gikk i, og ihvertfall langt utover en kjapp "voksne som leker med tog" tilnærming.

Med Helsing
for MJBV
Terje O   

Endret av terje-o - 24 februar 2011 kl. 14:21
Til toppen
Per Einar Orebe Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Per Einar Orebe Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2011 kl. 14:39

Jeg så dette i går og du var nok, ved siden av Ørjan, den som sa mest.  Slapp vist ikke unna jeg heller.  Gårsdagens program lå ikke ute for en times tid siden.  Muligens dette kommer ut når neste program er klar til sending.  Det gikk som reprise på reprisen i hele går kveld - hele programmet altså.

Til toppen
-TUR- Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér -TUR- Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 24 februar 2011 kl. 23:59
Jeg har det i verste fall på PVR'boksen min hjemme Terje, så du skal nok få sett det... :)
-TUR-

Tore Urvik
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 01:08
De som har PVR har lagret den godt i boksen:-)))))
Du gjorde en god skikkelse av deg, Terje!!!Clap

*Ligger fremdeles ikke ute på TV-Vest.no.......
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
Josorens Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Josorens Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 10:42

Innslaget fra Nærbø-treffet ligger nå ute på http://www.tvvest.no/ som "førstesideoppslag"!!

JanO
Til toppen
Claes Lislerud Se rullemeny
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet

Medlem siden: 08 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Claes Lislerud Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 10:49
Det må jeg si var et særdeles godt innslag. Må si hun var ganske saklig og spilte ikke på dette med at det er gubber som leker med tog, som det ofte pleier å være.  
Modellhilsen

Claes
Til toppen
Svein_H Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 22 februar 2008
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Svein_H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 11:08
Flott reportasje det der!Thumbs Up

Svein
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 11:59
Det ligger og link direkte til innslaget på http://fremo.famut.no/
Vil igjen takke alle for at dere gjorde det til en flott helg!!Thumbs Up
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
Dag Cato Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 01 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Dag Cato Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 14:24
Kanonreportasje.
Jeg lo godt da PEO måtte fikse en avsporing grunnet 1 mm høydeforskjell mellom to moduler og produsenten hadde lagt på passende musikk . . . . . . .
MVH

DC

Nå har jeg gitt opp sporvekselen på Steinsnes
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 15:03
Man kan jo ikke klage på musikken nei... Var selv fornødde me den reportasjenThumbs Up
Me må nok se om me skal ha treff neste år og ja.... Hvis folk vil???
Noen som vil komme på treff på Nærbø te neste år????????
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Til toppen
bergsagel Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 08 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér bergsagel Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 15:16
Æg æ mæ
På vei mot eliten, uten å bli sliten!
Til toppen
eibro Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 04 september 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér eibro Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 25 februar 2011 kl. 16:21
Æ au mæ. som vi sier her.
Jeg er med. :)
Eirik
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 2345>
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,102 sekunder.