MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

FAQ FAQ  Søk i forum   Arrangement   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

FREMO - Ålgård Stasjon

Svar Svar Side  <1 234
Forfatter
  Tråd Søk Tråd Søk  Innstillinger for tråd Innstillinger for tråd
Tjetland Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 10 mai 2011
Land: Norge
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (1) Thanks(1)   Sitér Tjetland Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 04 oktober 2013 kl. 13:23

Da var alle kassene til Berlandshølen ferdigsnekret. Det har gått Ganske radig siden jeg hadde noen modulbyggesett fra Togbutikken liggende.

Det er stort sett ganske "straight foreward" med landskapet, men I begynnelsen er det en stikkrenne og en sporsperre som skal være funksjonsdyktig.

Steinfylling og sporlegging igang. Det blir vann på begge sider.

Bildet viser innkjøring mot Ålgård stasjon med Berlandshølen i bakgrunnen. Jeg broker et byggesett fra Weinert til sporsperren som ses til venstre for motorvogna. Selve signalet må jeg scratchbygge for å bå det riktig.

http://aalgaardbanens-venner.com/
Til toppen
akselstog Se rullemeny
Viderekommen
Viderekommen

Medlem siden: 12 august 2017
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér akselstog Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 januar 2018 kl. 19:11
Supert prosjekt :) Wink
Til toppen
Håvard H Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Thanks (0) Thanks(0)   Sitér Håvard H Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 januar 2018 kl. 20:20
Interessant prosjekt!
Hva har du tenkt å bruke som grusballast?
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 234
  Del innlegg   

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.06
Copyright ©2001-2016 Web Wiz Ltd.

Denne siden ble generert på 0,078 sekunder.