MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dugnad for MJ-miljøet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dugnad for MJ-miljøet

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mai 2016 at 19:38
Jeg mener å huske at det stod noe på Ski Stasjon for veldig mange år siden.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2016 at 00:00
Hei!

Originally posted by einjen einjen wrote:

Jeg mener å huske at det stod noe på Ski Stasjon for veldig mange år siden.


Det stemmer. Etter oppholdet på Ski stasjon ble anlegget plassert på Strømmen storsenter, før det havnet hos Amundsen (hvor det står ennå). Det var ikke det anlegget som stod på Oslo S.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2016 at 13:38
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Lignende anlegg kan man se på danske stasjoner som Aalborg, Aarhus og København i mange år. Kan man dra nytte av erfaring danskene har gjort seg med slike anlegg?

og tidligere også i Trondheim vell...
Det stemmer. Det stod en rundbane der inntil i fjor (tror jeg: jeg så den da jeg var der i fjor sommer, men den er borte nå). Jeg vil tro at den var bygget av nå nedlagte Hobby Shop: en Kibribygning som var snarlig bygården der Hobby Shop lå hadde fått et ikke så veldig profesjonelt håndskrevet skilt med teksten Hobby Shop. Ellers så var det norsk materiell, men ganske korte tog (tovogns B7-slerker og sånn).
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mai 2016 at 20:41
Hei!

Originally posted by Øyvind Erik Øyvind Erik wrote:

Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Lignende anlegg kan man se på danske stasjoner som Aalborg, Aarhus og København i mange år. Kan man dra nytte av erfaring danskene har gjort seg med slike anlegg?


og tidligere også i Trondheim vell...

Det stemmer. Det stod en rundbane der inntil i fjor (tror jeg: jeg så den da jeg var der i fjor sommer, men den er borte nå). Jeg vil tro at den var bygget av nå nedlagte Hobby Shop: en Kibribygning som var snarlig bygården der Hobby Shop lå hadde fått et ikke så veldig profesjonelt håndskrevet skilt med teksten Hobby Shop. Ellers så var det norsk materiell, men ganske korte tog (tovogns B7-slerker og sånn).


Det var synd det ikke var plass til dette anlegget på "nye" Trondheim stasjon, men det kan fremdeles sees på Norsk samferdselhistorisk er samling på Hønefoss.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2016 at 15:16
Hei alle Smile

Nu er jeg en af de frafaldne ;-), selvom jeg har været medlem siden 1991, men derfor er jeg ikke uinteresseret i MJF.

Jeg ser dette tiltag som en god begyndelse og forhåbentlig en demonstration af en fornyet vitalitet og åbenhed i foreningen.

De sidste par år har der været problemer omkring medlemslister, med levering af Mj bladet og manglende svar fra foreningen. Mj bladets udgivelsesterminer har haltet eller også er det ikke udkommet. Derudover har formanden været stort set usynlig og referater fra styremøder er ikke offentliggjort eller har været urimelig lang tid under vejs. Referaterne er når de kommer, ultrakorte og henviser ofte til tidligere sagsakter, og giver ikke medlemmerne rimelig mulighed for umiddelbart at vurdere foreningens ve og vel.

Dette har været min primære grund til at opsige medlemskabet.

Nu skal det bemærkes at jeg ikke til dagligt færdes i Mj miljøet i Norge og er derfor i højere grad, nødt til at hente min info fra andre sider, bla. diverse fora, FB osv.

Jeg tror på den nye bestyrelse og ønsker jer alle lykke til og håber at det lykkes at få foreningen på skinner igen. Det er nødvendigt for bestyrelsen at satse på at øge tilliden mellem bestyrelsen og medlemmerne. Jeg vil være opmærksom.

Lykkes det er jeg atter at se som medlem, hvis i vil have mig Wink
 
God sommer og god arbejdslyst.

Dan



 

  


Edited by Dan Rasmussen - 29 mai 2016 at 15:18
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2016 at 17:17
Hei Dan.

Vi håper å få deg tilbake som medlem i ikke altfor fjern fremtid :) 
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2016 at 17:39
For ordens skyld: jeg er styremedlem i MJF.

Originally posted by eika eika wrote:

Gamle forslag jeg har hatt siden min egen tid i styret, men som dessverre ikke lot seg gjennomføre da;

-MjF bør stille garanti for husleie til lokale klubber som ønsker å arrangere messer slik at om messen skulle gå økonomisk underskudd så er det ikke den lille lokale klubben som får tapet.

Dette tror jeg (desverre) er uaktuellt, all den tid økonomien i foreningen er som den er. Men punktet henger sammen med neste:

Originally posted by eika eika wrote:


-MjF bør subsidiere/betale annonsering i lokalaviser og målrettet annonsering på facebook for å markedsføre lokale messer fra tilsluttede klubber.
Dette er jeg helt enig i. Jeg gjorde et lite forsøk for noen uker siden i forbindelse med Åpen dag hos Horten Modelljernbaneklubb. Jeg la inn en betalt (200 kroner) deling av Togbutikken sitt facebook-innlegg om saken (betalt av egen lomme).

Nå har jeg ikke så mye erfaring med facebookannonsering, men sammenlignet med andre lignende arrangement som jeg har annonsert for så fikk Denne svært god respons. 0.71 kroner per bruker som gjorde noe aktivt i forhold til annonsen. (jeg har kjøpt annonser som har hatt en reach på kroner 71 per aktive bruker)

Personlig synes jeg vi skulle gjøre mer av slikt, og høyere beløp enn 200 kroner selvsagt. Jeg tror slik annonsering betaler seg.  

Originally posted by eika eika wrote:


-Som en motytelse for støtten/garantien i punktene over skal MjF-medlemmer innrømmes gratis eller sterkt rabattert adgangspris på messene som støttes.

Gratis holder nok litt litt hardt, men rabatt (eller andre goder, f.eks gratis kaffe :))

Originally posted by eika eika wrote:


I forhold til mj-bladet og innhold så er det viktig at samtidig som bladet viser flotte anlegg og prosjekter så bør det være noen sider i med de normale anlegg man finner rundt om i landets loft og kjellere.
Et par sider i hvert nummer med tittel "nybegynneren" som kan ta opp et tema og vise fin-finere-fineste produkter innen det emnet og hvordan produktene kan brukes i praksis bør det være plass til.

Jeg er enig i at det hadde vært flott med flere nybegynneranlegg og/eller "vanlige" anlegg, men samtidig mener jeg at redaksjonen i MJ-bladet må stå fullstendig fritt til å velge hvilke saker de skal lage. Det må være lystbetont å lage bladet. Hvis ikke er det jo ikke noe poeng å holde på. Samtidig så står det jo, vil jeg tro fritt til hver og en å ta kontakt med redaksjonen og høre om de er interessert i en artikkel med bilder, dersom de får både bilder og tekst ferdig servert.


Så.

Det var mine tanker.

Einar

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2016 at 22:17
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Aha, de har fått et nytt!

Edit: Nei, det er det gamle som er pusset opp og bygget om.
Da må de ha hatt et par utgaver tidligere ....
Det anlegget jeg husker fra dansk(e) stasjon(er) fra laaang tid tilbake, var et kompakt anlegg med tre separate baner som hadde hvert sitt myntinnkast. En del bygninger fyllte ut mellom sporene, men minimalt med landskap ...

Når det gjelder diskusjonen om utstillingsanlegg på stasjoner, har jeg inntrykk av at det er blitt det samme der som på kjøpesentre: minimalt med plass 'til overs' for annet enn komers Stern Smile


Edited by b e pedersen - 29 mai 2016 at 22:23
Bjørn Egil
Back to Top
Steinar Norrøne View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 01 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Norrøne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 mai 2016 at 23:02
Først og fremst så vil jeg rose Martin for et godt og velformulert innlegg. Han er et veldig godt poeng med at vi må møte potensielt nye mj-interesserte der de er. Vi kan ikke forvente at de skal komme til hobbyen av seg selv. Derimot så er jeg ikke enig i at de tidligere forslagene ikke holder mål. Men de må settes inn når man har fått folk interessert i hobbyen. Og trenger en mer detaljert innføring i mj.

Så vil jeg kaste inn en liten brannfakkel. Jeg registrerer at det fra tid til annen ligger startsett, skinneutvidelsessett samt ekstra vogner og lok ute på nettauksjonssidene. Hva kan dette skyldes ?
Drømmen om et stort og fint mj-anlegg som man ikke klarte å realisere. Kanskje grunnet manglende kunnskaper.
For dårlig plass til det anlegget man drømte om. Det er tross alt ikke alle her i Norge som bor slik at man kan disponere et stort nok rom.
Hvorfor blir ikke n-skala gitt mer oppmerksomhet fra det norske mj-miljøet ?
Må mj kun handle om modelltro norske modeller i H0.
I N-skala kan få et flott anlegg med mye kjøremuligheter på ca 80x200 cm. Har man for liten plass til å kjøre forbildetro togstammer i H0 så kan man få til dette i N. Hvis man klarer å promotere N-skala så vil også norske forhandlere ta inn et større utvalg. For i dag så er man stort sett nødt til å handle fra utlandet.
mvh
Steinar Norrøne
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2016 at 00:36
Takk til alle som har kommet med forslag, spesielt Martin med forslag om å møte folk der folk ferdes. Dette krever mye samarbeid med eierne av arealet der dette skal gjøres, hvor økonomien må deles på flere hvis vi skal få det til med foreningens stramme økonomi.

Skal det stilles med anlegg, og et slikt kunne kjøres, kreves det vedlikehold. Mange slike anlegg kan nok allikevel være stillestående, og vekke like mye oppmerksomhet. Anlegget av Sandvika Stasjon i gamle dager som er utstilt på Henie Onstad-senteret er et eksempel på dette.

Kanskje et slikt anlegg kan kombineres med en liten TV-skjerm med info? Ansvar for eierskap, vedlikehold og forsikringer må også være avtalt på forhånd, men det bør absolutt være mulig! Styret tar med dette videre inn i 2017.

Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2016 at 00:44
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

De sidste par år har der været problemer omkring medlemslister, med levering af Mj bladet og manglende svar fra foreningen. Mj bladets udgivelsesterminer har haltet eller også er det ikke udkommet. Derudover har formanden været stort set usynlig og referater fra styremøder er ikke offentliggjort eller har været urimelig lang tid under vejs..

Det nye styret som ble valgt i april 2016 har jobbet hardt for å rette opp i dette. Som leder har jeg brukt mye tid på å være synlig og snakke med folk. MJ-bladet har kommet ut regelmessig siden høsten 2014, og vi prioriterer henvendelser som sendes til styret. I tillegg har vi opprettet PayPal-konto for å forenkle innbetalinger fra utlandet.

Jeg håper du kommer tilbake som medlem. Du har hatt mange gode innspill og er hjertelig velkommen med flere innspill eller bare som leser av MJ-bladet!

Fortsatt god jul og godt nyttår!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
mjens1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 24 april 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mjens1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2016 at 07:31
Jeg tror neppe et anlegg uten "levende" materiell vil få ønsket effekt. I stedet for å lempe på de essensielle sidene ved konseptet, bør MJF heller tenke hvordan dette prosjektet kan gjennomføres på en måte som er overkommelig for MJF. Når det gjelder økonomi, så blir det stadig tydeligere for meg at leverandørene av MJ-utstyr bør ta alle kostnadene ved anlegget og dermed også eierskapet, samt mye av organiseringen. Når jeg sier "leverandørene" mener jeg egentlig NMJ. De er den eneste aktøren her til lands med kapasitet og egeninteresse i å gjennomføre noe slikt. For å si det enkelt, så er vi vanlige MJ-folks vinning i dette prosjektet å få flere "kolleger". Det er en ganske tynn grunn for å gjennomføre et så stort prosjekt. For NMJ er vinningen noe helt annet, nemlig overlevelse og vekst i fremtiden. Altså et rent økonomisk og sysselsettingsmotiv. Derfor er det åpenbart at NMJ også bør bære dette prosjektet på sine økonomiske skuldre. Det vil rett og slett være en kjempeinvestering for dem, for bedre rekrutteringsarena til hobbyen finnes faktisk ikke. Med NMJ som "nav" og grunnmur for norsk MJ, kan de med sitt kontaktnett skaffe gratis/billig materiell fra sine underleverandører (fordi underleverandørene har samme økonomiske interesse i å gjennomføre dette prosjektet som NMJ). Det samme gjelder daglig drift, da de har kompetansen og befinner seg i Oslo (dersom Oslo S blir endelig plassering for anlegget). MJF bør nesten utelukkende være organisatorisk medspiller opp mot NMJ, byggere/klubber og Jernbaneverket/NSB (sammen med NMJ). MJF bør ikke ha en økonomisk rolle. Dersom NMJ innser hvor genialt (i all beskjedenhet) dette prosjektet er for dem selv, vil de også ta styringen både økonomisk og organisatorisk. MJF kan da bli en veldig nyttig organisatorisk medspiller. Dersom NMJ ikke innser det geniale ved dette bør alt skrinlegges, da det er urimelig og urealistisk at MJF skal klare å gjennomføre dette på egenhånd.

Edited by mjens1 - 27 desember 2016 at 07:47
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2016 at 00:22
Originally posted by mjens1 mjens1 wrote:

Jeg tror neppe et anlegg uten "levende" materiell vil få ønsket effekt. I stedet for å lempe på de essensielle sidene ved konseptet, bør MJF heller tenke hvordan dette prosjektet kan gjennomføres på en måte som er overkommelig for MJF. Når det gjelder økonomi, så blir det stadig tydeligere for meg at leverandørene av MJ-utstyr bør ta alle kostnadene ved anlegget og dermed også eierskapet, samt mye av organiseringen. Når jeg sier "leverandørene" mener jeg egentlig NMJ. De er den eneste aktøren her til lands med kapasitet og egeninteresse i å gjennomføre noe slikt. For å si det enkelt, så er vi vanlige MJ-folks vinning i dette prosjektet å få flere "kolleger". Det er en ganske tynn grunn for å gjennomføre et så stort prosjekt. For NMJ er vinningen noe helt annet, nemlig overlevelse og vekst i fremtiden. Altså et rent økonomisk og sysselsettingsmotiv. Derfor er det åpenbart at NMJ også bør bære dette prosjektet på sine økonomiske skuldre. Det vil rett og slett være en kjempeinvestering for dem, for bedre rekrutteringsarena til hobbyen finnes faktisk ikke. Med NMJ som "nav" og grunnmur for norsk MJ, kan de med sitt kontaktnett skaffe gratis/billig materiell fra sine underleverandører (fordi underleverandørene har samme økonomiske interesse i å gjennomføre dette prosjektet som NMJ). Det samme gjelder daglig drift, da de har kompetansen og befinner seg i Oslo (dersom Oslo S blir endelig plassering for anlegget). MJF bør nesten utelukkende være organisatorisk medspiller opp mot NMJ, byggere/klubber og Jernbaneverket/NSB (sammen med NMJ). MJF bør ikke ha en økonomisk rolle. Dersom NMJ innser hvor genialt (i all beskjedenhet) dette prosjektet er for dem selv, vil de også ta styringen både økonomisk og organisatorisk. MJF kan da bli en veldig nyttig organisatorisk medspiller. Dersom NMJ ikke innser det geniale ved dette bør alt skrinlegges, da det er urimelig og urealistisk at MJF skal klare å gjennomføre dette på egenhånd.

Gjengen bak Gleng modelljernbaneklubb har da laget et anlegg som har stått i flere kjøpesentre i Østfold. Hvordan det ble finansiert vet jeg ikke, men om de klarer å bygge et anlegg og få det utstilt, hvrofor skal det da være NMJ sin oppgave å bygge anlegg? Hva med Amundsen, Trønderfrim, Lokstallen Hobby, Gudmestad, Togbutikken VMJI med flere, skal ikke de få lov til å bygge siden det er i deres interesse å selge modelljernbane?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2016 at 02:18
Hei!
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Gjengen bak Gleng modelljernbaneklubb har da laget et anlegg som har stått i flere kjøpesentre i Østfold. Hvordan det ble finansiert vet jeg ikke, men om de klarer å bygge et anlegg og få det utstilt, hvrofor skal det da være NMJ sin oppgave å bygge anlegg?
 
Det anlegget ble bygd på bestiling fra en initiativtaker for Lionsklubb, som skulle benytte anlegget til inntekt for sitt veldedige arbeid. Det var således den lokale Lionsklubben som dekket alle utgiftene knyttet til konstruksjonen av anlegget. Når Lionsklubben etter noen år anså seg som ferdige med anlegget som inntektskilde, fikk klubben tilbud om å kjøpe det tilbake. Anlegget er derfor tilbake i klubbeie, og stilles (foreløpig) ikke ut på annet enn mj-messer. Mer om dette kan man lese på hjemmesiden vår.
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 januar 2017 at 10:55
Hei!
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

MJF inviterer til en felles dugnad for å få mer interesse for modelljernbane blant folk flest.

Vi vil ha din tilbakemelding om hva vi kan gjøre for å få flere medlemmer og aktive i klubbene.

Si din mening her om MJF og hva du mener vi kan gjøre for å få flere til å komme på messer, flere aktive i klubbene og flere til å kjøre mer tog i alle skalaer.

-Og ikke minst: Fortell om hobbyen din på forum, til venner og kjente og til MJ-bladet.
 
En tanke kunne kanskje være å ha en egen seksjon godt synlig på hjemmesiden til MjF som henvender seg til 'nybegynnere' med tips og råd om hvordan man kan utvikle sitt enkle 'startsett' til en modelljernbane uten at det skal vire uoverkommelig. MjF har jo "MJ-Skolen" digitalt (på CD), og til tross for sin alder er den informativ, enkel og tilgjengelig. Den kunne kanskje vært publisert i en slik (nybegynner) seksjon?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
mjens1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 24 april 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mjens1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juli 2017 at 20:59
Har det vært noe fremdrift fra MJF sin side rundt forslaget om å etablere et MJ-anlegg på Oslo S?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.