MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Grunne plastbyggesett (Faller osv.)?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Grunne plastbyggesett (Faller osv.)?

 Post Reply Post Reply
Author
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Grunne plastbyggesett (Faller osv.)?
    Posted: 03 april 2016 at 20:51
Takk! Da blir det slik:-) 
Back to Top
jarleek View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 juli 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jarleek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2016 at 18:26
Har gode erfaringer med å bruke Tamiya Surface Primer før maling vs. å male uten grunning! Så det vil jeg anbefale.
Jarle VE
Fersking i TMJK
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2016 at 13:43
Hei! 
Siden jeg tok opp hobbyen for noen år siden har jeg egentlig bare bygget lasercut og resin byggesett. Nå er neste husprosjekt en Remabutikk med utgangspunkt i Fallers Aldi supermarked. Jeg skal male om noen av delene, men da ble jeg egentlig usikker. Trenger man å grunne plastbyggesett? (Typ Tamiya surface primer). Jeg husker at jeg ikke gjorde det da jeg hold på med slike sett i min ungdom, men det var maling med pensel og til dels særs varierende sluttresultater... 

Noen med erfaringer?

StenR
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.