MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet?

 Post Reply Post Reply
Author
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hva står på byggebordet?
    Posted: 26 oktober 2005 at 13:08

Hei!

Etter en lang, strevsom datasommer (2x gjenoppretting av harddisken, med etterfølgende liten inspirasjon foran skjermen) og diverse bygging ellers i Heimen, har jeg endelig kommet litt videre med modellbyggingen:

Hjemmesiden er også oppdatert. Ikke dårlig, om jeg får si det sjøl...

Mvh. Jon S.

(endret emnetittel)



Edited by Jon S.
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2005 at 15:29

Mer bygging:

Det er skoeskeverftet som jeg (endelig!) kommer meg videre på. Pussig det der - det er ingen som har hindret meg i å gjøre dette tidligere. Men vel, nå hadde jeg tid og anledning. Eller brukte den tida jeg hadde.

Etter at bildet ble tatt, har jeg også begynt å kutte til kartong som skal ligge på sidene av skinnene. Og til sist skal jeg grave ned det hele i lettsparkel - blir spennende å se om toget vil kjøre, når alt er gjort.

Mvh. Jon S.

Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2005 at 16:40

så hvis jeg har skjønt dette riktig så skal du bygge et diorama nedi en skoeske?

da burde du vurdere z


Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 november 2005 at 23:42

Originally posted by crasyhh crasyhh wrote:

da burde du vurdere z

Nja, jeg har faktisk tenkt på å gå ned i TT-skala. Z-skala skal faktisk ikke være den beste for små anlegg, på grunn av at sporvekslene er temmelig slake og lange. Men til små rundbaner er jo Z-skala topp! Og etpar år fram i tid, så kanskje...

Mvh. Jon S.

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2005 at 00:31
På messa i Leipzig nå i høst var det mange TT-anlegg, og jeg må si det virket som en veldig alright skala. Jeg synes H0 er alt for stort til hjemmeanlegg, men selv om det ikke er kjempeforskjell på H0 og TT er det likevel nok til at man f.eks kan få mye finere og slakere kurver. (selv om det kanskje ikke er så relevant i skoesken.)

For de som synes N og Z ikke er detaljert nok, kan man lett ha samme detaljeringsgrad i TT som i H0.

Her er et par TT-bilder:







Edited by Heine Pedersen
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 november 2005 at 11:59

Hei !

Dette var da et særdeles nydelig anlegg ! Vegetasjonen er mesterlig laget.

MJ-hilsen Tom Lynga

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.