MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp a
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp a

 Post Reply Post Reply
Author
martin t View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 februar 2016
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 110
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote martin t Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp a
    Posted: 26 februar 2016 at 17:07
Hei!

Hvordan lage sjøvann med bølger lett og billig ved hjelp av toalettpapir og lim. I motsetning til mange andre metoder trenger du ikke å være en dyktig artist for å få et realistisk resultat.

Metoden må være "fool proof" fordi jeg klarte å gjøre det!

Link til Youtube video

Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2016 at 17:40
Wow, den teknikken der har jeg ikke sett før, men det ble jo kjempebra!Thumbs Up

Edit: Har du forresten prøvd med litt hvitmaling på de største bølgetoppene?


Edited by Svein_A - 26 februar 2016 at 17:46
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 februar 2016 at 18:03
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Wow, den teknikken der har jeg ikke sett før, men det ble jo kjempebra!Thumbs Up

Edit: Har du forresten prøvd med litt hvitmaling på de største bølgetoppene?

Fremragende fin metode! Bare et lite tips: Bruk aldri rent hvitt, det blir fort "krittet" og flatt, miks alltid inn litt av de andre fargene du har brukt, i dette tilfelle ville jeg brukt grønntonen.
Dagfinn Rognstad
Back to Top
martin t View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 februar 2016
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 110
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote martin t Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2016 at 14:11
Originally posted by DagfinRognstad DagfinRognstad wrote:

Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Wow, den teknikken der har jeg ikke sett før, men det ble jo kjempebra!Thumbs Up

Edit: Har du forresten prøvd med litt hvitmaling på de største bølgetoppene?


Fremragende fin metode! Bare et lite tips: Bruk aldri rent hvitt, det blir fort "krittet" og flatt, miks alltid inn litt av de andre fargene du har brukt, i dette tilfelle ville jeg brukt grønntonen.


Aha! Takk for denne informasjonen! Jeg prøvde å male toppene av bølgene i vitt, men det var stygg, så jeg tog ikke med det steget i denne videoen.
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2016 at 23:54
Takk for at du deler denne videoen med oss. 
Det var en interessant teknikk.
Ser også at du har delt den på MRH-forumet og fått mange gode tilbakemeldinger.



Edited by KnuT - 03 mars 2016 at 01:34
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2016 at 08:29
Interessant! Det fine med papiret er vel sikkert det at papirfiberet gjør at den "papirmassen" det jo blir til, henger bedre sammen, slik at det ikke flyter rundt. Det gjør det med modellermasser av ulike typer. 
 Det med å skape bølger under overflaten har jeg sett andre eksempler på, også. En meget dyktig skipsmodellbygger bruker bl.a havregryn!

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.