MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kan jeg bruke Mobile station2 på skala O?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kan jeg bruke Mobile station2 på skala O?

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kan jeg bruke Mobile station2 på skala O?
    Posted: 07 februar 2016 at 17:09
Jeg har analog nå men ønsker meg digitalt. Da lurer jeg på om jeg kan bruke Mobile station2 på skala O. Og mototren på toget som jeg bruker er 12 volt men jeg ville tro at den trekker mer strøm enn en HO-dekoder kan gi for det er stor motor fysisk. Hva trenger jeg? Den må vel ha HO spenning, eller?

HJM.models
Back to Top
Arne Lie View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arne Lie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 februar 2016 at 18:24
De fleste dekoderprodusentene leverer dekodere for Større skalaer. Sjekk hjemmesidene til ESU eller Zimo f eks. Om mulig sjekk/mål strømtrekket i motoren din.
mvh
Arne L

HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2016 at 06:58
Jeg har undersøkt MFX lokpilot type XL. Det jg ikke visste var om den kunne gå på HO spenning. Men jeg så også prisen, så da fortsetter jeg analogt for dette blir for dyrt.
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.