MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skiftetraktor - minner litt om EL6. Se link
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skiftetraktor - minner litt om EL6. Se link

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skiftetraktor - minner litt om EL6. Se link
    Posted: 07 februar 2016 at 12:50
Jeg syntes denne skiftetraktoren minner litt om EL6 bortsett fra at EL6 er kortere og ser mye "dummere" ut samt litt annet. Men NSBgrønn på denne så... Men jeg likte den godt og skal kjøpe den og bygge den i skala O. Han forstørret opp 200% for meg. Han oppgir hvor du kan kjøpe korrekt drivverk også. Linken jeg gir er til den i HO for den er mest aktuell for dere. Se her: http://www.shapeways.com/product/GZ37PU2GF/1-87-h0m-akkumulatortraktor-electric-tractor?li=shop-results&optionId=12141983

Edited by HJM.models - 07 februar 2016 at 12:51
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2016 at 07:04
Noen som vet original farge på denne? For det er et ekte traktor. Jeg spurte hvilken modell det var men jeg husker ikke hva han svarte, men jeg har noe defust om at det var Tm2/2 men skal ikke si det for sikket. Jeg kan sjekke senere og kopiere inn svaret hans. Men har skrev at det ble laget bare 1 stk av denne modellen og at den er elektisk og går på batteridrift (i virkeligheten), sånn forstod jeg det men jeg kan finne svaret hans senere og lime inn så får dere riktig info.

Edited by HJM.models - 08 februar 2016 at 07:14
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2016 at 10:14
Han skrev dette:
It is a very particular tractor, the prototype Ta 2/2 was built in only one exemplar. It is an electric tractor (powered on lead batteries) which was used in Switzerland to drive spools of steel wires from a factory.
If you read german, you will find everything on this page: http://www.eingestellte-bahnen.ch/2053955/2054655.html
HJM.models
Back to Top
mattis94gutt View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 22 januar 2013
Location: Akershus
Status: Offline
Points: 102
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mattis94gutt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 08:55
Vet ikke hvor nøye du leste på shapeways eller artikkelen du lenket til, men dette er et lok med metersporvidde så den er nok en god del kortere en EL.6.

Edited by mattis94gutt - 09 februar 2016 at 08:55
Proud to be a nerd.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 09:29
OK.
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.