MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lillehammer stasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lillehammer stasjon

 Post Reply Post Reply Page  <1 567
Author
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2018 at 11:41
Håpløst. Jeg gir opp. Beklager dette sterkt, har lyst til å dele det jeg driver med, men det går dessverre ikke. Jeg har flere tråder som jeg ikke får fullført. Synd. 

Så da blir det takk for meg til det tydelig kommer fram at feilen er funnet og løst.
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2018 at 02:18
Hei,

Det var trist, men forståelig.
Er det ingen som vil ta tak i dette problemet ?
Nå ser det ikke lyst ut for fremtiden til  modelljernbanehobbyen i Norge, samtidig opplever jeg at mitt første forsøk på lenge med  å reise med NSB i morgen ikke blir noe av fordi billettbestillingssystemet er nede (web, app, tlf).  Jeg gjorde første forsøk kl 1600 i dag.  Siste melding fra kundeservice er at de håper å få systemet opp i morgen formiddag - når spesialistene er tilbake fra ferie. Kundeservice sier også , men kanskje virker automatene på stasjonen, noen som vet ? Vi får håpe MJF også kommer tilbake og fikser bildeopplasting ganske snart.

Triste tilstander
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2018 at 23:30
Kanskje ting virker nå. Se mitt siste innlegg i min tråd om "KjellAn's hagejernbane".
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2018 at 09:40
Takk for innspill KjellAn. Jeg laster opp fra en mappe på PCen. Hjemme eller på jobb. Aldri fra Dropboxskya. Som regel er det Camera Uploadmappen som ligger på PCen.
Prøvde igjen i dag (også å laste fra andre mapper på PCen) og det går noen ganger, men stort sett får jeg samme feilmelding, at filen er skadelig for Forumet. Hvilket ikke er tilfelle. Det er en annen feil.

OK. Da fikk jeg lastet opp det bildet jeg ville dele, så da er det ingen grunn til å slette det.

Her der min endelige layout. Alt ser ut til å gå ihop og jeg fikk til 2 lange oppstilligsspor på bakstasjonen. I tillegg til 6 sport som er noe kortere. Skulle gjerne hatt en vendesløyfe som går andre veien (ikke sant, programmeringssporet), men det får evt en gang i framtiden bli under.
Nå kan jeg switche til DC (jeg har en Multimaus til formålet) på ytre ringen med krysningsspor på bakstasjonen. Resten av hovedstasjonen, spor 3 på bakstasjonen, vendesløyfen og alle oppstillingssporene går alltid på AC (Märklin CS3). 

Den observante leser vil se at jeg mangler en pens.

Akkurat nå holder jeg på å bygge den doble brua over Mesnaelva.  




Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2018 at 22:56
Det er bedre med et kjørbart anlegg enn kun en plan for et perfekt anlegg !

Fordelen med å mangle den ene vendesløyfen, er at du må koble fra lokomotivet, og koble det til i den andre enden.  Gode muligheter til å teste ut automatisering.

Ellers går det også å jukse litt  -  ved å kjøre toget baklengs gjennom vendesløyfen.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2018 at 06:20
Man kan også vurdere behovet for vendesløyfe i det hele tatt. For egen del tenker jeg to motsatte eller ingen.
Svein S
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 567

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.