MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lillehammer stasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lillehammer stasjon

 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>
Author
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2016 at 09:49
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

Det der er nok byggesettet fra Artitec av vanntårnet på bl.a Lillehammer st. - mulig noen har et liggende for salg?

Takk for det, Henning. Jeg har surfet noen timer etter vanntårn, water tower, wasserturm modelleisenbahn osv uten å finne noe som ligner. Det er heller ikke på Artitec sin hjemmeside.

Hvis noen vet noe mer er jeg veldig takknemlig.

Og jeg blir enda mer glad hvis noen skulle ha dette tårnet eller byggesettet til salgs.

Stein 
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2016 at 13:35
Gå inn på www.my1287.dk bygninger/vanntårn
Der ligger bilde av forbilde på Lillehammer og modellen fra Artitec
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2016 at 09:27
Da har jeg fått tak i et vanntårn Smile

Takk til selger og til andre for innspill.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2016 at 14:48
Da er jeg den lykkelige eier av vanntårnet på Lillehammer stasjon.
Svingskive, vanntårn, 63A, Di3, B1 og F1 Big smile Hva blir neste, lokstallen tror jeg. Nå vet jeg jo akkurat hvordan den så ut og Svein S har skaffet meg originaltegning. Litt usikker på om jeg skal finne et byggesett som ligner eller...................


Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2016 at 21:58
Jeg har så smått begynt å lodde på en teakvogn Steinar & Steinar BFo2b type 7. Men jeg er ikke i stand til å finne byggebeskrivelsen. Noen som har den, eller vet akkurat hvor den ligger? Jeg har sett på den del andre beskrivelser, men det er detaljer på denne som er noe annerledes.

Edit: Da har jeg fått byggebeskrivelse. Tusen takk Smile


Edited by steinel - 16 august 2016 at 13:39
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 22:02
Har begynt å få litt system på det rullende materiellet til stasjonen. Jeg tar bilder og legger de inn i et regneark. Greit å ha med seg på feks messer når man er ute på shopping. Det blir nok litt +/- 1960 på materiellet, men det får gå. Det viktige er at folk vil kjenne igjen lok og vogner. Det er 6 regneark så langt. Først lokomotivene jeg har.





Edit 1: 3.607 lagt til 10/2-2017
Edit 2: 3.624 lagt til 13/2-2017


Edited by steinel - 13 februar 2017 at 21:12
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 22:07

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 22:10

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 22:13

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 22:17

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 22:24


Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 februar 2017 at 23:16
Originally posted by steinel steinel wrote:

Har begynt å få litt system på det rullende materiellet til stasjonen. Jeg tar bilder og legger de inn i et regneark. Greit å ha med seg på feks messer når man er ute på shopping. Det blir nok litt +/- 1960 på materiellet, men det får gå. Det viktige er at folk vil kjenne igjen lok og vogner. Det er 6 regneark så langt. Først lokomotivene jeg har.
Ja, å lage et register kan være kjekt i flere sammenhenger. Å ha oversikt ved nye innkjøp er en.
 
En annen  god grunn til å ha et register er hvis hele eller deler av samlingen skulle gå tapt eller "komme på avveie".
Helt fra den gang for veldig mange år siden da jeg bare hadde bare noen få lokomotiver og en ikke særlig stor samling vogner har jeg ført lister over alt materiell. Først på papir, senere ble det overført til regneark. I listene ble alle relevante data innført. I tillegg til fabrikat, type osv. ble også anskaffelsesdato, hvor anskaffet, kjøpspris, brukt/nytt, om vogner hadde belysning, om det var gjort ombygginger, osv. registrert. Når man først har det i et regneark er det raskt og greit hvis man gjør det fortløpende.
Jeg hadde riktignok ikke noen bilder (det var jo før digitalfoto gjorde slikt så enkelt som det er i dag), men jeg hadde gitt alle enheter et eget løpenummer som var skrevet på understellet på alle lok og vogner.
 
For noe år siden hadde jeg ubudne gjester i min kjellerbod. Da var det veldig greit å kunne gå til både politiet og forsikringsselskapet med listen. Det ble overhode ikke stilt noen kritiske spørsmål ved riktigheten, for det var helt åpenbart for begge instanser at det ikke var noe jeg hadde slengt sammen der og da.
Etter en tid ble en gjerningsmann lokalisert, og han hadde ingen god forklaring på hvorfor alt som ble funnet hos ham også stod på listen politiet hadde med seg, og heller ikke hvorfor alle de håndskrevne nummerne på understellene stemte med nummerne på listen.
En del av materiellet kom dessverre aldri til rette, men takket være listen gikk oppgjøret med forsikringsselskapet uten noen problemer overhode. Siden jeg hadde anskaffelsesdato og daværende pris var det enkelt å beregne "nåverdi", selv om det var modeller som var utgått for lengst.
 
I den tiden jeg ekspederte i modelljernbanebutikk var det flere ganger innom noen som skulle ha en katalog og en prisliste for forsikringsformål, enten på grunn av innbrudd eller brann. Det er tungt å rekonstruere sånt etter hukommelsen hvis man har hatt en del materiell. Så ja - en noenlunde detaljert liste kan være gull verd.


Edited by H. Lindholm - 02 februar 2017 at 23:17
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2017 at 11:47
Jeg har hatt slik liste i > 25 år på data nå!
Registrerer 25 parameter på hver artikkel jeg kjøper, så jeg har relativt god oversikt over det jeg har.
En back-up av listen oppbevarer jeg på et annet sted enn der jeg bor, slik at jeg er sikret.
De siste årene har f.eks. Märklin kommet med serienummer på lok, som kan være nyttig å registrere.
 
Dette forhindrer meg ikke på "å bomme" på modeller jeg har fra tidligere - dessverre.
 
Begynte å gjøre det i dBASE-programmet og har siden konvertert til Access.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2017 at 12:36
For en samler med mye materiell er det fint med en database. Det finnes helt sikkert APPer for dette også. Jeg skal ikke ha så veldig mye mer enn dette til stasjonen min, men en del godsvogner, tankvogner, flatvogner og slik trenger jeg nok. Regnearkene gir meg god oversikt hvis jeg skulle komme over noe og ikke husker feks vognnummeret. 

Det jeg har som ikke er lagt inn enda er:
NOR tankvogn fra Scala Design
Vinmonopolet tankvogn fra Scala Design
En god del CAD87 vogner. (flatvognene kan jeg ikke bruke ettersom det er for lave flenser til Märklinpensene, de får stå på et sidespor)
Nesten ferig SKD215.104
Påbegynt NMJ 30A
2 stk reisegods/konduktør messing teak for Roco (den ene har jeg begynt å bygge)

I går oppdaget jeg at Märklin kom med en Di3 i 2014 (engangsserie). Märklin nummer 39671 Di3.624 mfx m/lyd. Vet ikke hvorfor jeg ikke har oppdaget det før, men da startet søk, for den "måtte" jeg ha. Ingen i hele verden så ut til å ha den, men Lokstallen Hobby i Narvik hadde den på lager vet du. Så, herved er den bestilt. 

Før eller siden skal jeg også ha tak i en Märklin Di3.607 fra startsettet 29660.

Og så klart, BM88, Dovreekspressen.


Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2017 at 14:10
Og så en grønn Di2 Embarrassed Aiai, dette kommer vel til å balle på seg.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2017 at 09:41
Originally posted by steinel steinel wrote:

Før eller siden skal jeg også ha tak i en Märklin Di3.607 fra startsettet 29660.

WIIIII!!!
Jammen vant jeg en auksjon på Facebookgruppa "Modelljernbane kjøp og salg" på en Märklin Di3.607. Håper den er i like bra stand som det så ut på bildene.

Men nå får det vær nok Di3er: 605, 607, 624 og 641.

Disse Märklinlokene er nok ikke 100% autentiske ettersom jeg har forstått, men jeg synes de er helt strålende og kjører som en drøm Smile
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 februar 2017 at 13:51
Originally posted by steinel steinel wrote:


WIIIII!!! Jammen vant jeg en auksjon på Facebookgruppa "Modelljernbane kjøp og salg" på en Märklin Di3.607. Håper den er i like bra stand som det så ut på bildene.
Men nå får det vær nok Di3er: 605, 607, 624 og 641.
Disse Märklinlokene er nok ikke 100% autentiske ettersom jeg har forstått, men jeg synes de er helt strålende og kjører som en drøm Smile


Slik poster en ekte entusiast!
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2017 at 17:20
I går kom 3.607. Kjøpt på Facebookgruppa "Modelljernbane, kjøp, salg og bytte". Den er i veldig bra stand selv om begge tyfonene var knekt. Tipper at det har skjedd fordi den kom i esken til 37665 Nohab/GM Demonstrator. Sikkert mulig å få tak i nye.

Den har mfx og lyd og så vidt jeg skjønner nytt sjassis og karosseri i forhold til de 2 gamle jeg har fra før. CS3 er på vei, får ikke prøvekjørt den før den også er i hus. Gleder med skikkelig. Dette tror jeg virkelig er en kjøremaskin Smile


Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2017 at 17:38
Originally posted by steinel steinel wrote:

[...] Den er i veldig bra stand selv om begge tyfonene var knekt. [...]
Det er kanskje like greit, da jeg tror den utgaven hadde alt for digre tyfoner, i størrelsesorden det dobbelte av korrekt lengde. I "gamle" dager hadde Märklins Di.3 en noenlunde riktig størrelse på tyfonene, og det regner jeg med at også gjelder deres nye modell i korrekt målestokk (3.624), så skaff heller tyfoner for en av disse, evt. for Rocos Di.3, når du evt. bestiller nye.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 14:39
En ny skjønnhet i stallen Wink Må vel kle av henne etter hvert Embarrassed




Edited by steinel - 13 februar 2017 at 15:05
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 15:37
En flott samling du har der!
Veldig lurt å legge inn i regneark. Jeg har gjort det selv men den er ikke ajour lenger da pc'n den ligger på ligger i koma. Ouch Så back-up er ingen dum ide nei. Det er ikke verre en at jeg plukket ut harddisken her og nå så da får jeg ut fila.
Jeg har lurt på om jeg også skulle lagt inn "revisjon" av lokomotiver. Kjekt å ha litt peiling på når et lok ble smurt sist.


Edited by Laurenz - 13 februar 2017 at 15:37
Back to Top
Johannn View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 09 april 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johannn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 17:12
Eg har excelark med kolonner for:
produsent,
artnr,
jernbaneselskap, eks. Nsb
type, eks. El.18
nummer, eks. 2257
farge, eks. Sølv/rød m/bilde
merknad, (her står det om dekoder er orginal eller ettermontert og evt med lyd)
pris,
leverandør,
leveringsdato, (estimert på månad for førehandstinga materiell)
DCC adresse, (satt eller tenkt) som regel loknr.

Her blir alt ført inn frå førehandstinging med fargekoder for:
Bestilt, ikkje levert
Bestilt, sendt (i posten)
Levert

Og selvfølgelig både lagra på pc og onedrive.



Edited by Johannn - 13 februar 2017 at 17:19
Norsk H0 2005-, Digitrax Xephyr Xtra, Z21, foreløpig lagra i skap pga oppussing, samt settrackbane sporadisk oppsatt for at junior skal få køyre tog.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 17:32
Her har du alt som er nødvendig (og mer til) for å kunne dokumentere samlingen overfor politi og/eller forsikringsselskap hvis du en gang i tiden skulle komme i den situasjon at et slikt dokumentasjonsbehov skulle oppstå. Vi får håpe at behovet aldri kommer.
Hvilke andre detaljer den enkelte vil legge inn for sin egen oversikts skyld kan jo variere. Når samlingen blir stor, det har gått en stund og noe kanskje er nedpakket og lagret, så husker man ikke alle detaljer. Da er det greit å kunne sjekke så man ikke anskaffer unødvendige dubletter, eller lar være å anskaffe noe man gjerne vil ha fordi man trodde man allerede hadde det.
Noen har opplevd begge deler. Har jeg hørt.....
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 18:30
Mine fire skjønnheter Heart

Helt klart at disse skaper noen følelser. Det sterkeste lydminnet fra jeg var liten er Di3er som akselererte nordover fra Lillehammer stasjon 100 meter fra huset vårt.  

Tror dette er alle Märklin har laget i rødbrun gammeldesign. Nå er jeg kjempefornøyd.
Den nyeste (til høyre) har nytt sjassis med drift på begge boggier og hefteringer på 2 aksler. Det blir ekstra spennende å teste den når CS3 kommer i hus.


Back to Top
bjornp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 desember 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjornp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 18:56

Lækker samling! Jeg har 607'en og har lurt litt på 624'en (den nyeste). Den har jo bl.a. skalariktig lengde - men er den større på andre måter også (høyde, bredde)?

-Bjørn

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 20:14
Hei Bjørn. Så ikke innlegget ditt før jeg hadde pakket skjønnhetene godt ned igjen. Ellers kunne jeg målt. Blir nok ikke mange dagene før de skal opp igjen når CSen kommer.
Det ser ut som jeg fikk den siste som Lokstallen hadde. Nå står den som utsolgt.
Back to Top
mjens1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 24 april 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mjens1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2017 at 23:04
Du har ikke tenkt å skaffe deg Di 3 fra Heljan? De finnes i AC varianter og ser veldig bra ut.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2017 at 09:27
Originally posted by mjens1 mjens1 wrote:

Du har ikke tenkt å skaffe deg Di 3 fra Heljan? De finnes i AC varianter og ser veldig bra ut.

Inntil akkurat nå var jeg lykkelig uvitende om Heljan Di3 AC Wink
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2017 at 14:42
Siden du kjører en litt eldre epoke.
Du har ikke vurdert og kjøpe Märklin sin Di3.623 - grønn med hvit stripe?
Den har vist artikkel nr 3137.

De har også lager Di 3.602 i demo design.
Artikkel nr 37665.

Amundsen har vel også laget Di 3.602 i grønn.

Disse passer jo in i den epoken din .

Edited by Tåge - 14 februar 2017 at 14:50
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
bjornp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 desember 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bjornp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2017 at 17:42

Originally posted by steinel steinel wrote:

En god del CAD87 vogner. (flatvognene kan jeg ikke bruke ettersom det er for lave flenser til Märklinpensene, de får stå på et sidespor)


Jeg fikk et ekspemplar av Cad87 sin N2-flatvogn i posten i dag. Hjulene som følger med er ganske ubrukelige, ja. Men etter litt måling og prøving fant jeg ut at Brawa AC-hjul nr. 2187 passer (Togbutikken har disse). I tillegg limte jeg fast en balansevekt på 5g midt under vognen. Da økte vognvekten fra ubrukelige 10g til brukbare 20g (platehjulene er tyngre enn eikehjulene). I tillegg ruller Brawa-hjulene mye bedre enn originalhjulene.

Har prøvekjørt vognen en del nå og jeg klarer ikke å få den til spore av på C-skinner, hverken i vanlige sporveksler eller i en dobbel kryssveksel :-) For øvrig så passer Märklin sine eikehjul nr. 700230 fint til G3-vognene fra Cad87.


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,090 seconds.