MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lillehammer stasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lillehammer stasjon

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 16:00

Det refereres her flere ganger til kart.finn.no og link til historiske flyfoto, noe jeg også kikket på for flere år siden. Digi.no beskriver dette http://www.digi.no/personligteknologi/2012/02/21/finn.no-har-fatt-historiske-flyfoto og viser bilde med fliken "Historiske" mellom "Vis Kart" og Vis kartsymboler". Hos meg vises den nå bare som blankt felt som ikke kan aktiveres. Hverken i Firefox, Chrome eller IE kommer "Historiske" fram og jeg har testet på to av mine PC'er. Er fliken fortsatt der hos dere, eller ... ?   
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
jarleek View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 juli 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 57
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jarleek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 16:14
Det finnes også muligheter for å finne gamle bilder på www.norgeibilder.no
Jarle VE
Fersking i TMJK
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 16:45
Quote Er fliken fortsatt der hos dere, eller ... ?   


Prøv å zoome inn på ønsket område.
Hvis området er for stort, blir fliken blank.
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 17:28
Se der, ja. Tilstrekkelig zooming løste problemet. Takker
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 18:11
Originally posted by Kleindorf Kleindorf wrote:


Det refereres her flere ganger til kart.finn.no og link til historiske flyfoto, noe jeg også kikket på for flere år siden. Digi.no beskriver dette http://www.digi.no/personligteknologi/2012/02/21/finn.no-har-fatt-historiske-flyfoto og viser bilde med fliken "Historiske" mellom "Vis Kart" og Vis kartsymboler". Hos meg vises den nå bare som blankt felt som ikke kan aktiveres. Hverken i Firefox, Chrome eller IE kommer "Historiske" fram og jeg har testet på to av mine PC'er. Er fliken fortsatt der hos dere, eller ... ?   

Det fungerer aldeles bra hos meg (Chrome)


Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2016 at 20:35
Som besvart over her så fungerte det med tilstrekkelig nedzooming. Antar jeg var mer i satelittbildemodus når jeg ikke fikk det til å funke.
Apropos den bæreveggen som ønskes fjernet. Det går jo å lage en stor åpning lik et vindu der med bæring over? Eller en ståldrager øverst med et vertikalt støtteben. Det er en god grunn til at det kalles bærevegg
Til et anlegg jeg pusler med hjemme i kjelleren har jeg lagd et hull i 30 cm. tykk bærevegg til naborommet, slik at det er plass til en dobbeltsporet tunell gjennom hullet, til spor der med vendesløyfe.
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 februar 2016 at 13:28
Da har jeg kjøpt inn nesten nok skinner og penser. Mangler noen penser, men har noe på gang på finn. Jeg må nok innse at plassen i kjelleren er noe begrenset. Holder på med sporlegging på stuegulvet for å se hva jeg får til. Blir jeg skutt hvis jeg reduserer stasjonen til 4 spor? Spor 5 blir uansett ganske kort.
Lillehammer stasjon er veldig organisk. De lange hovedsponsor ligger i slak sving. Det er stilig og det får jeg til, men alle pensene som har slak sving på rettdelen får jeg så klart ikke til. Det blir noen tilnærminger.

Edited by steinel - 13 februar 2016 at 14:08
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 21:21
Tror jeg nærmer meg målet nå. Det ble 5 spor, men pga veggen i kjelleren har jeg valgt å flytte svingskive og godsområdet sørover. Vegger kommer nå ca 45 cm inn i anlegget der de oransje lappene er. Nordenden av stasjonen er også kortet ytterligere. Ellers blir alle elementer og spor med. Jeg mangler foreløpig 3 penser. I vente/vendeområdet i planet under mangler jeg flere penser.

Jeg har bestemt meg for å begynne med å bygge svingskiven første. Tenkte å lage en egen byggetråd. Den kommer til å ha noen uvanlige tekniske løsninger. Er det noen som har ide om hvor dyp grava er på denne svingskiva og hvordan selve brua ser ut fra siden?




Edited by steinel - 22 mai 2018 at 17:59
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 22:18
Bilde av svingskive Lillehammer på www.digitaltmuseum.no
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 februar 2016 at 23:13
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

Bilde av svingskive Lillehammer på www.digitaltmuseum.no


Ah, supert. Det var midt i blinken Takk.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2016 at 17:43
I dag snakket jeg med en som var nærmeste nabo til Lillehammer Stasjon i den riktige perioden. Tydeligvis hadde han hengt mye på svingskive- og godsområdet som barn. Han fortalte noe interessant, også lokalhistorisk. Ved et av sporene som går nordvestover fra svingskiva, ble det dyttet en tankvogn med fyringsolje til Gudbrandsdal Uldvarefabrik. Det ble koblet på et rør som gikk rett ned til tankene i fabrikken. Jeg må finne ut mer og etterhvert få tak i en autentisk tankvogn som kan stå på sporet.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2016 at 10:49
"Rullende materiell" skrev min far på pappesken med Märklin lokomotiver og vogner som jeg hentet ned fra loftet for vel en måned siden. Mange gode minner. Selv om jeg har digitalisert noen av lokene og det er mange fine vogner, er det neppe noe særlig som vil egne seg på Lillehammer Stasjon anno 1960-65.
Dette er jo et langtidsprosjekt (5år?) så jeg kommer til å samle litt etter hvert. Skal nok klare å tilegne meg en del kunnskap, men den viten om 1:1 og H0 som finnes her på forumet går langt utenpå dette. Pr. i dag er jeg ikke superopptatt av 100% skalalikhet, men det kan jo tenkes at jeg blir det etterhvert. Mye bestemmes av penger. Har mye annet morsomt å bruke penger på også Wink Jeg er foreløpig heller ikke så opptatt av om vognnummer og loknummer er riktig.

Lurte på å lage en egen tråd, men det er kanskje ikke nødvendig. Vi får se. I tillegg til det jeg har, trenger jeg masse vogner, minst et damplok til, et skiftelok, kanskje en di3 til og det store på ønskelisten er så klart en BM88 Dovreekspressen. 
Så langt har jeg:
Märklin 63A 2843 stortysker
NMJ Di3 627

Märklin B1 19926
Märklin B1 19926
Märklin B1 19926
Märklin F1 21402
NMJ G4 503.103
NMJ G4 503.110

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 mars 2016 at 12:33
Jeg er ganske sikker på at jeg har sett bilde av en gammel ærverdig dobbel lokstallen i murstein på Lillehammer stasjon. Noen som kan hjelpe meg å finne igjen et slik bilde, evt vet noe om denne og hvorfor det ble bygget en skeiv trestall i stedet?
Mulig jeg har drømt.
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2016 at 00:15
Det er mulig det er lokstallen du ser i bakgrunnen med det karakteristiske taket, menjeg er ikke sikker

Lillehammer stasjon 1906
Terje
Back to Top
Mojo View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 05 oktober 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mojo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2016 at 22:42
Hei! Det ligger sporplaner og bilder fra Lillehammer stasjon i bladet På sporet nr 71 1992. Skal bygge Lillehammer stasjon selv etter vert. Så jeg følger med på lenken din. Mye tips og ta med seg. Smile
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2016 at 16:42
Igår var jeg hjemme hos en kar som muligens er den siste gjenlevende som jobbet på stasjonen i 1960. Vi fikk snakket om litt av hvert, også lokstallen som han mente var i teglstein og hadde 2 spor bak den i tre som er et påbygg fra 1960.
Men det er et bitte lite spor og en bitte liten stall i nordvestlig retning fra svingskiva. Han fortalte at der holdt skifterne til. At det var spor og noe materiell der husket han ikke. Men det går helt klart et spor inn i det lille bygget. Det er neppe plass til en Di2. Hva kan ha vært der utenom brakke for skifterne?
Selv om han begynner å bli glemsk, kjente han helt klart igjen skifteloket jeg hadde med. I hvert fall kjente han det nesten igjen, for det var en V60. Så jeg tolket at det var en Di2 på Lillehammer på den tiden, men vi fant ikke ut om det var rødt eller grønt.

Den lille stallen/brakka til skifterne til høyre på bildet.

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2016 at 17:48
Jeg foreslår at du tar med dette spørsmålet om lokstallen til NJKs forum, og stiller det der. Der er det mange med betydelig kompetanse om slike ting. 
Selv stiller jeg meg skeptisk til teorien om at den av tre var et påbygg fra 1960. Jeg var så vidt med å rive den stallen i ca 1973, og så vidt jeg husker framstod den som en betydelig eldre konstruksjon. Den ble tatt ned bit for bit for å kunne brukes på nytt på Kløftefoss (Krøderbanen). Hvor mye av den som ble gjenbrukt er jeg dog usikker på. Jeg mener jeg har et bilde fra rivingen i arkivet mitt hjemme (er på jobb nå).
Svein S
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2016 at 21:33
Hei. God ide å prøve 1:1 forumet, det har jeg ikke tenkt.

Her er et bilde jeg fant som skal være tatt i 1960 hvor vi ser den siste delen av lokstallen under bygging eller ombygging. Bak skimtes et byggverk (må være lokstallen videre sørover) som ser ut til å være høyere og av en annen karakter.


Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 april 2016 at 23:50
Her er bildet av rivingen i august 1973. Denne konstruksjonen virker større enn den lille stallen på Friedls bilde.


Svein S
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 12:42
Takk for bilde Svein Smile

Jeg fant endelig et bilde som viser lokstallen før den ble bygget på eller endret i 1960 til en rar skeiv enkeltsporet stall. På dette bildet ser vi nok den opprinnelig symmetriske dobbeltsporede stallen. Slik vil jeg ha den på mitt anlegg selv om jeg kanskje jukser litt med et par år Tongue 


Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 13:07
Jeg vil tro at den stallen vi rev i 1973 var med to spor.
Svein S
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 14:08
Originally posted by ses ses wrote:

Jeg vil tro at den stallen vi rev i 1973 var med to spor.

Riving av denne stallen var noe av det første jeg var med på i NJK, og jeg husker den som enkeltsporet.
Dette fremgår vel også klart av bidet Helge la ut 9.februar i denne tråden.
mvh
Bjørn
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 15:34
Sorry, glemte det bildet til Helge. Det som er pussig er at den avkortingen av trestallen må ha skjedd kun få år før NJK rev den. For dette flyfotoet fra 1968 viser åpenbart en lang stall med plass for to spor selv om bare ett av sporene ligger igjen i 1968.


Svein S
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 17:18
[QUOTE=ses] Sorry, glemte det bildet til Helge. Det som er pussig er at den avkortingen av trestallen må ha skjedd kun få år før NJK rev den. For dette flyfotoet fra 1968 viser åpenbart en lang stall med plass for to spor selv om bare ett av sporene ligger igjen i 1968.
QUOTE]

Svein
Det bildet du legger ut nå gjør meg ganske enkelt (mer enn normalt) forvirret.
Når jeg ser på dette bildet så går sporet rett over tørnet så langt jeg kan skjønne til venstre for stallen. På bildet til Helge går sporet over tørn rett inn i stallen. Hva er det jeg ikke får med meg/ ser?
Forøvrig ser stallen på ditt bilde for meg ikke ut til å være bred nok til to spor, men----.

En helt annen ting, som jeg ikke tror har vært nevnt i tråden.
Sporet inne i stallen er kortere enn stallens (tilsynelatende) lengde. Den søndre delen av stallen var oppholdsrom, garderobe(?) (og overnatting?).
Den pipa som er synlig mener jeg må være fra ovn i denne delen.
mvh
Bjørn
mvh
Bjørn
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 18:43
Jeg er enig at det siste bildet her forvirrer endel.
Når jeg ser på godsvognene, vil jeg nå si de ikke står på sporet... 
Dermed, når jeg tar skyggene på alt i bildet i betraktning, vil jeg si det er bare plass til ett spor i stallen...

Eller trenger jeg nye briller.... Wink


Edited by Snikkaren - 09 april 2016 at 18:44
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 21:40
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Jeg er enig at det siste bildet her forvirrer endel.
Når jeg ser på godsvognene, vil jeg nå si de ikke står på sporet... 
Dermed, når jeg tar skyggene på alt i bildet i betraktning, vil jeg si det er bare plass til ett spor i stallen...

Eller trenger jeg nye briller.... Wink

Tror ikke du trenger nye briller nei. Bildet på Finn er satt sammen av flere. Jeg mistenker at det har oppstått en liten forskyving da bildene ble satt sammen. Derfor ser det på bildet ut som om godsvognene står på bakken. Det vil også forklare hvorfor det ene sporet ikke går i den hallen men treffer litt ved siden av.
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 april 2016 at 22:23
Jeg tror at forklaringen på "forskyvningen" er at på denne tiden
ble flyfoto ofte trykket med rød og grønn farge, og da med litt forskyvning.
Da kunne en få en slags 3D-virkning hvis en så på de med spesielle briller.
Hvis dette da ble trykket i svart-hvitt kunne resultatet bli som hos Finn.no.

Noen av oss eldre har kanskje vært på kino og sett 3D-film med utleverte briller - med et rødt og et grønt plastglass ?
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 april 2016 at 09:42
Tok en tur på Digitalt museum, og med søkeord "Lillehammer stasjon" dukker det opp to bilder , blant 240, som jeg synes er interessante i denne sammenhengen.

Det første har tittelen "damplokomotiv type 30b nr. 348 foran lokomotivstallen på Lillehammer stasjon" og er tatt av Georg Friedl i 1961. Delvis bak loket viser bildet porten og gavlen på stallen i enkeltsporet utførelse, og loket ser ut til å stå på en sporstump som antagelig er det som er igjen av sporet som gikk inn i den andre, da fjernede, delen av stallen.

Det andre bildet finnes med to bildetitler, hvorav den første som dukker opp antagelig er gal. Bildet skal være tatt i 1895 og vise "Lillehammer stasjon: stasjonsmester Niels Peter Amundsen".
Bildet viser sydenden av lokstallen i originalutførelse med tilbygget for personalrom/ overnatting, en masse (relativt) pent oppstilte mennesker, og stasjonsbygningen til høyre. Bildemotivet stemmer mye bedre med den andre tittelen det dukker opp med, "Gruppebilde av betjeningen ved Lillehammer stasjon", og er da datert 1920.

For øvrig takk for forklaringen på merkverdighetene i det forrige bildet, et bilde kan altså ikke bare fortelle, men også "lyve" mer enn tusen ord.

En fortsatt god søndag
Bjørn
mvh
Bjørn
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 april 2016 at 16:15
Tar meg den frihet å legge ut dette bildet som morten.h publiserte i 2007. Her ser vi et vanntårn som ligner veldig på det jeg skal ha på Lillehammer stasjon. Noen som vet om det er byggesett, evt fra hvem? Eller om morten.h har laget det fra scratch?


Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 april 2016 at 16:39
Det der er nok byggesettet fra Artitec av vanntårnet på bl.a Lillehammer st. - mulig noen har et liggende for salg?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.