MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lillehammer stasjon
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lillehammer stasjon

 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>
Author
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 april 2018 at 02:32
ok,

Da skjønner jeg planen din bedre.  Jeg tenkte å beholde skyggestasjonen der du har den men litt lavere, slik at togene kjører ut av Lilllehammer, og kjører over en runde nedover, før de kommer til skyggestasjonen.

Et annet alternativ er å passer på å lage moduler som er uavhengige av hverandre, kan du sette dem sammen på måter som kan gi mere interresante ruter.  F.eks. denne :



Jeg har også lagt inn et overgangsspor på skyggestasjon - slik at du kan snu lange tog (tegnet inn i rødt)

Et siste alternativ er også å la sporet i venstre  enden av Lillehammer, dreie 180 Grader bakover, og gå til en skyggestasjon under den andre skyggestasjonen, slik at du får et vinkelanlegg.


Edited by programmeringssporet - 23 april 2018 at 02:39
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2018 at 22:33
Hei, takk for innspill Thumbs Up. Det blir sikkert mange runder med tenking og endringer etterhvert som jeg skal bygge flere moduler. Alle innspill kommer til å påvirke. 

Forlenge, det tror jeg også på, etterhvert, når jeg er ferdig og vil bygge mer. I og med at modulene har en brå avslutning og sporene bare går ut på en smal demonterbar finersving, er det enkelt å få til.

Skyggestasjon under var med i planen helt til jeg innså hvor tullete mye jobb det er på dette prosjektet, da jeg bestemte meg for å lage moduler og da jeg fikk lyst til at alt rullende materiell skulle synes.

Husker også godt at det var mest moro å få ting til å gå veldig fort eller veldig sakte da jeg var liten (og det er det fortsatt). Det må bli "autovern" rundt buene på enden Wink.

I dag har jeg modifisert modulen i midten, som jeg jobber med nå, slik at den passer til tegningen. Måtte flytte Robelgarasjen og sporet til kullskuret. Har også justert skråningen. I morgen skal jeg male undersiden og koble skinner og penser hvis malinga er tørr. Alla ledningene stikker ut på undersiden. 3 penser og 12 (tror jeg) feedbacks og matepunkter. Tipper at det holder greit med 2,5 kvadrat (en til hver modul), som alle stumpene fra sporene kobles innpå. 

Noen som vet om en passende koblingdings det man kobler 2,5 kvadrat inn og ut og flere tynne ledninger ut til sporene? Sukkerbit blir liksom litt feil. Det finnes noen svære for bil, men det er mer for type 4, 8 og 10 kvadrat. 

Kommer på ting mens jeg sitter her og skriver: En mulighet er å lage en stjernekobling av 2,5 kvadraten og spre den til passende stedet på modulen. Da funker det med sukkerbiter som overgang til de tynne.

Btw, barna mine er store, men aldri for store til å kjøre togSmile Så kan det jo hende at det dukker opp noen små etterhvert som kanskje også får minner om en modelljernbane resten av livet Smile



Edited by steinel - 22 april 2018 at 22:38
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 april 2018 at 20:07
Hei,

Helt greit oppsett dette, men jeg tror jeg ville gjort det litt anderledes :

Jeg har vokst opp med Marklin - hos min bestefar.  Det gikk relativt fort til at sporskifter ble en viktig del av kjøringen.

Hvis jeg hadde bygget denne ville jeg :

1. Droppet dobbelsporet.
2. Fått lenger kjørevei ved å la skyggestasjonen være en etasje lavere slik at togene må ta en runde, delvis i tunnell mellom stasjonen og skyggestasjonen.  Det gjør det nok også mulig å lage en 8-talls løsning med et kryss - eller kryssporskifte, for å snu togene.

Det du evt. kan gjøre er å lage det etter planen din, men bygge den slik at det blir enkelt å utvide kjørestrekningen, f.eks. som jeg foreslår - da kan du også tilpasse etterhvert som barna blir større.

Min bestefar hadde kun to Lokomotiver, en BR 80 (tror jeg) og en BR 24.  Husker at på full fart ble det en gang avsporing i en kurve på BR 24 , med fall ned på gulvet (teppe)  - uten at det ble noen større skade av det.  -  Dette i motsetning til mine Roco-lok som jeg hadde senere, som ikke tåler slik behandling. -  Så noen gamle Lokomotiver, kan være kjekt å ha.

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 april 2018 at 20:42
Nå har det vært mye tenking Ermm Jeg har satt mange krav. Først og fremst må stasjonen være lett gjenkjennelig, feks med bruer i hver ende. Jeg skal ha bakstasjon/skyggestasjon, den ønsker jeg at er synlig slik at den er lett å bruke og kan brukes som oppstilling for fine modeller. Ønsker vendesløyfe. Det skal være lette moduler som ikke er større enn at jeg kan ta med en og en i bilen til hytta og jobbe med de der. Stasjonen skal se bra ut enten den er frittståenede eller står inntil en vegg. Det må være mulig å kjøre rundt og rundt. Barn skal kunne kjøre trygt på 2 spor i hver sin retning. Det skal være mulig å kjøre DC, kan jo hende at det dukker opp noen med en BM88, og da må den kunne kjøre inn på stasjonen. 

Jeg har løst utfordringen med vending i hver ende med å la stasjonen avsluttes brått og skinnene går ut på en rampe ned til skyggestasjonen som ligger 5 cm lavere. Det skal være helt tydelig hva som er stasjonen anno 1960 og hva som er nødvendige skinner for å få hele pakka til å virke. Jeg har noe tanker om hvordan utseende på det lavere området skal være. Kommer tilbake til det en annen gang. Jeg har også tenkt på hvordan skillet mellom det grå og blå skal være. I virkeligheten er det en bratt skråning ned der den grønne linja er tegnet. På kanten av skråningen er det nesten tett med hengebjørk. Lurer også på om det blå skal trekkes et par cm vekk fra skråningen får å tydeliggjøre skillet enda mer.

Det er den ytre ovalen og et krysningsspor på skyggestasjonen som kan switches til DC.

Neste blir å handle mer penser og skinner. Trodde jeg hadde ganske mye, not Angry


Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 april 2018 at 21:07
Da er skinner og penser lagt. Kuttet skinner og loddet i lange baner. Mye ledning som stikker ut under. Tenker jeg monterer og kobler decodere og feedback før jeg fortsetter med grus, gress, trær, folk og fe. Letter å drive med det og få det ryddig og pent når modulen kan ligge opp ned.

Måtte sette litt materiell på sporene. Tror det blir en liten pause nå. Ut på tur Smile


Back to Top
jono799 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 januar 2016
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote jono799 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 april 2018 at 16:42
Dette kommer til å bli bra. Følger trådene dine med stor interesse!
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 april 2018 at 07:24
Koser meg med litt grus og gras mens jeg venter på en pens og et par skinnestumper som jeg manglet.


Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 april 2018 at 15:03
Lagde ramme på modulen og la på støydemping i påsken. I og med at alt ble forkortet, må jeg ha standardpenser. I hvert fall på denne modulen. Sendte en liten bestilling i går ettersom jeg bare har slake penser fra før. K-skinne standardpenser er langt slakere enn gamle M-penser. Så jeg håper det skal se rimelig greit ut. De to pensene på bildet er slake.

Jeg har også fått med sporet som går til godsområdet og et lite spor som butter i en lasteplattform. Den er illudert på bildet med et skumstykke. På den skal det stå en liten kran som jeg har funnet bilder av. 

Jeg oppdaget at det sto en vognvekt på spor 5. SMB har en slik. SMB har også en liten stall som kan passe som Robelgarasje. Bestilling er sendt.

 


Edited by steinel - 03 april 2018 at 15:04
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2018 at 16:07
Hei.
Da var den gamle så smått igang igjen.
Bestemte meg for å lage en modul bestående av lokstall, svingskive, robelstall/skifterbrakke og et buttspor først.
Etter mye fundering og prøving har jeg endt opp med kraftig krymping. Lokstallen har for eksempel fått begge sporene fra svingskiva i stedet for ett som ble til to med en pens.
Modulene skal lages med 15x096 glattkant som ramme og 21x021 tverrstag. En XPS 250 50mm gir modulstørrelsen 125x60cm. Oppå XPSen legges 5mm støydemping.

I dag har jeg frest rom for stallen og svingskiva og "støpt" fundament til robelstallen. Jeg kjøpe meg en overfres på Biltema, og den fungerte aldeles utmerket for å frese ned nøyaktige forsenkninger.

Et av forsøkene. Det ble enda mer krymping.

Ting er senket ned i XPSen

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2018 at 19:05
Wiiii!!! SmileSmileSmile Enda en Nohab i NSB-familien. Riktignok en GM som senere ble 602. Jeg har blitt litt besatt Embarrassed av å få tak i alle Märklin NSB Di3er. Denne siste har noen lette bruksspor, men går helt nydelig. Bare lys og horn. Noen som kjenner til om det finnes flere som ikke har nydesign- eller jernbaneverkets farger? Angrer litt på at jeg har digitalisert de 2 eldste, kunne vært moro å ha de originale. Tror det skal bli vanskelig å få tak i noen som er like strøkne, men det er så klart mulig å bygge de tilbake til original.


Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2018 at 19:40
Originally posted by steinel steinel wrote:

New kid in town! Amundsens grønne 602 helt til venstre.
Tyfonene på den der bør du se å få byttet! De ser ut til å være tatt fra en modell i 0- eller 1-skala. Hvorfor i all verden finner Märklin på noe slikt, når de som var der på eldre utgaver (og den nye av 3.624) er i fornuftig størrelse? Dead
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2018 at 19:30
New kid in town! Amundsens grønne 602 helt til venstre.


Back to Top
Johnnyboy1 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 oktober 2017
Location: Norge
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johnnyboy1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 oktober 2017 at 01:43
Hei! Jeg er også på jakt etter nevnte vanntårn. Tips om hvor jeg kan finne et? Hilsen Jo
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2017 at 09:01
Originally posted by frankm frankm wrote:

Originally posted by steinel steinel wrote:

Spennende lok på auksjon på facebook nå. NMJ 31B 451. AC digital. Den hadde vel vært midt i blinken for stasjonen min? Men det spørs om jeg har så mye penger å bruke på enda et damplok. Den store drømmen er BM88 og jeg må så klart få meg en grønn Di2 etterhvert.

Hvilken facebookside???

Modelljernbane kjøp, salg og bytte!
Back to Top
frankm View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 04 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 82
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote frankm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2017 at 08:31
Originally posted by steinel steinel wrote:

Spennende lok på auksjon på facebook nå. NMJ 31B 451. AC digital. Den hadde vel vært midt i blinken for stasjonen min? Men det spørs om jeg har så mye penger å bruke på enda et damplok. Den store drømmen er BM88 og jeg må så klart få meg en grønn Di2 etterhvert.

Hvilken facebookside???
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2017 at 02:10
Originally posted by steinel steinel wrote:

Lillehammer stasjon sees alltid fra øst. [...]
Selve stasjonsbygningen har jeg de aller fleste gangene bare sett fra vest, dvs. fra et tog.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2017 at 20:46
Spennende lok på auksjon på facebook nå. NMJ 31B 451. AC digital. Den hadde vel vært midt i blinken for stasjonen min? Men det spørs om jeg har så mye penger å bruke på enda et damplok. Den store drømmen er BM88 og jeg må så klart få meg en grønn Di2 etterhvert.

Edited by steinel - 01 oktober 2017 at 20:47
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2017 at 20:40
Og her er brua i sørenden av stasjonen.



Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2017 at 20:03
Originally posted by steinel steinel wrote:

Lillehammer stasjon sees alltid fra øst. Kanskje det blir rart for de fleste om den blir snudd. Selv om det nok er mest naturlig modelljernbanemessig.
 
Nei, det blir ikke rart i det hele tatt. Så og si alle modelljernbaneanlegg betraktes fra "utsiden", ikke fra et punkt i det landskapet som er gjengitt på anlegget. Nettopp det at man kan betrakte noe fra standpunkter som ellerr ikke er tilgjengelige er jo en av modellbyggingens store fortrinn.
Det er jo bare dronefotograferingen som i det aller siste har gitt lignende muligheter. Og som du sier, med et strengt regelverk (som mange mener burde være enda strengere, i hvert fall for ikke-profesjonelle) er det også en del begrensninger i denne betraktningsmuligheten.
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2017 at 18:59
Litt mer nordover med brua over Mesnaelva og vanntårnet på andre sida av brua.


Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 oktober 2017 at 18:51
Lillehammer stasjon sees alltid fra øst. Kanskje det blir rart for de fleste om den blir snudd. Selv om det nok er mest naturlig modelljernbanemessig.

For snart 2 år siden avsluttet jeg en kort karriere som profesjonell dronefotograf. Bygde dronene selv og hadde godkjenning fra Luftfartstilsynet til å drive kommersielt. I og med at det morsomste var å bygge, at regelverket ble strenger og at "alle" kjøpte seg ferdigdroner, bestemte jeg meg for å gi meg og begynte i stedet med MJ.

Jeg er kanskje en av de få som har sett Lillehammer og Lillehammer stasjon på nært hold fra vest. Gjennom VR-briller koblet direkte til kameraet på dronen. Bildene ble tatt 27. oktober 2015 fra rett over Morterudveien kloss vest for stasjonen. Her er et av bildene.


Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2017 at 22:56
Originally posted by steinel steinel wrote:

Nytt lok til stasjonen. Litt feil tidsepoke ettersom Gammeltyskerne ble tatt ut av drift rundt 1955. Men jeg synes det er et fint lok, og det er sikkert bare noen få (og de er medlem her på for forumet) som vil merke det LOL 
 
Du får si at det ble gjemt bort et eksemplar i en del år fordi noen lokførere syntes de var så fine - men det er det vel ingen som tror på, for det er vel få loktyper som det er blitt sagt så mye stygt om....
Sånne uttalelser gjelder selvfølgelig ikke utseende, men betjening og vedlikehold, og det kan jeg skjønne. De var gammeldagse og mye var krøkkete utført. Ved noen anledninger har jeg hatt gleden(?) av å betjene P8 (BR38), den har samme kjel som G10 (BR57). Lang, smal fyrkasse nede i kjelleren og liten fyrdør gjorde det utfordrende å fyre, og armatur og betjeningsutstyr virket som det var fra midten av 1800-tallet. Gangegenskapene på P8 er ikke så aller verst (i hvert fall ikke når den er i orden, hvilket det polske eksemplaret absolutt ikke var), men G10 med sin lange og stive ramme var nok ikke noen nytelse på norske kurverike strekninger.
 
Ellers har jeg hele tiden trodd at det var en selvfølge at stasjonen din skulle sees fra vest, slik topografien er der.


Edited by H. Lindholm - 29 september 2017 at 23:04
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2017 at 21:27
Takk for det jhv Smile Jeg lover å fortsette å poste på forumet.

Ang dagens prøvelegging på gulvet; Jeg har bestemt meg for å være så tro som mulig til stasjonen slik den var i 1960. Jeg går altså tilbake fra et tidligere noe modifisert forsøk. Det blir et par justeringer i forhold til originalen, den viktigste er en reduksjon på lengden til ca 75%. Allikevel er det gjennomgående spor 1 hele 3 meter mellom pensene til de neste sporene. Spor 2 er 2,25 meter.Spor 3 er 1,35 meter, Spor 4 er 95 cm og spor 5 er 70cm. Sånn circa Embarrassed .
For å få kortet inn stasjonen, har jeg flyttet svingskiva og lokstallen nærmere hverandre. For å få til det har jeg fjernet pensen etter svingskiva som lagde 2 spor til lokstallen og i stedet lagt 2 spor direkte fra svingskiva.
Brua over Mesnaelva er flyttet nærmere stasjonen.

Lillehammer er jo en bratt by og stasjonen ligger på en flate nede i byen. Det går ganske bratt ned på utsiden av lokstallen og bratt oppover etter busstasjonen bak stasjonsbygningen. Jeg lurer derfor på om min Lillehammer Stasjon skal sees fra vest. Da er det mulig å lage byen som en fotografisk bakgrunn og legge skyggestasjonen bak der igjen. Tenke tenke.
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2017 at 20:12
Jeg har stor glede av å følge dine prosjekter !
(Som langt overgår noe jeg har fått til)

Håper du vil fortsette å poste på dette forum.
Ikke alle er, eller ønsker å være FB-brukere.

I mangel på plass til å bygge noe større fysisk, og som "naturinteressert" -
så driver jeg av og til å eksperimenterer med å lage grantrær som jeg blir fornøyd med.

Har studert 1.1 på mange skogsturer, men har ennå ikke funnet løsningen.
Alle grenene har en svak bue oppover, mens nålene henger ned.
Det beste jeg har sett i 1:87 er på noen foto fra forgrunnen på jevistads anlegg.

Hvis han fremdeles er på dette forum, - kanskje noen tips ?
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2017 at 18:43
Originally posted by Tåge Tåge wrote:

Siden du kjører en litt eldre epoke.
Du har ikke vurdert og kjøpe Märklin sin Di3.623 - grønn med hvit stripe?
Den har vist artikkel nr 3137.

De har også lager Di 3.602 i demo design.
Artikkel nr 37665.

Amundsen har vel også laget Di 3.602 i grønn.

Disse passer jo in i den epoken din .

Det ble en grønn 3.623 også gitt Big smile (mulig jeg har sagt det før) Blir sikkert en Demonstrator når en dukker opp.


Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 september 2017 at 18:29
Det planlegges og planlegges ShockedShocked



Nytt lok til stasjonen. Litt feil tidsepoke ettersom Gammeltyskerne ble tatt ut av drift rundt 1955. Men jeg synes det er et fint lok, og det er sikkert bare noen få (og de er medlem her på for forumet) som vil merke det LOL

Back to Top
Kristoffer6951 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 12 februar 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 44
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kristoffer6951 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2017 at 22:18
Ser fram til fortsettelsen
Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2017 at 12:13
Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:

Hoi!
Ny byggetråd på gang? (henter øl & pocorn)

Haha SmileSmileSmile Mye øl. 
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2017 at 11:59
Hoi!
Ny byggetråd på gang? (henter øl & pocorn)

Back to Top
steinel View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2016
Location: Norge
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote steinel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 april 2017 at 10:45
Da har Thor Bjerke skaffet fram originale tegninger av godsterminalen. Godt å ha gode venner og kontakter på de rette stedene Smile Den sto opprinnelig på Otta stasjon og ser ut til å ha blitt flyttet til Lillehammer i 1921. Da ble den samtidig forlenget ved at det ble skjøtt inn en ekspedisjon og venteromsdel.


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.