MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Selge Rivarossi BR216 - Hvilken pris?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Selge Rivarossi BR216 - Hvilken pris?

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Selge Rivarossi BR216 - Hvilken pris?
    Posted: 14 januar 2016 at 23:52
Jeg har sett mye på e-bay på priser på brukte Rivarossi BR216 skala O og de ligger på 200 euro - 260 euro. Et defekt lok ble solgt for 51 euro.
 
Jeg tenkte å selge mitt lok til fordel for mitt egendesignede lokomotiv som skal printes av Shapeways.
Da kan jeg bare bestille kåpe og chassie og mye mer.

Jeg har oppgradert litt på min BR216, satt inn røde/hvite lys i begge ender som skifter med retningen, printet en innvendig førerhytte og lagt opp lys i den.
Nå spør jeg dere om råd, for jeg vil jo ha mest mulig igjen for loket men på den annen side må det vær overkommelig pris: Så, Et Rivarossi skala O oppgradert med retningsstyrt lysskift rød/Hvit og printet kupe med lys og klargjort for røykgenerator med feste som røykgeneratoren kan settes ned i. Loket er brukt men i grei stand.

Han noen forslag til fornuftig makspris på e.bay.de?




 


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2016 at 11:33
Jeg la ut loket for 198 euro og prisforslag med auto minimum 180 euro. Er det for mye?
HJM.models
Back to Top
cfsalicath View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 13 mai 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 175
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote cfsalicath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2016 at 12:01
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg la ut loket for 198 euro og prisforslag med auto minimum 180 euro. Er det for mye?


Jeg vet intet om hverken loket eller hvilken pris du bør ta, men det fine med en auksjonsside som eBay er jo at folk byr det de synes det er verdt. Får du ikke solgt er minsteprisen for høy, og da er det bare å prøve igjen.
Med vennlig hilsen

CF Salicath
Back to Top
Per Hilton View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Hilton Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 januar 2016 at 12:17
Originally posted by HJM.models HJM.models wrote:

Jeg la ut loket for 198 euro og prisforslag med auto minimum 180 euro. Er det for mye?

Sannsynligvis.  De endringene du har gjort på dette loket har ingen verdi for andre enn deg selv.  Så lenge det ikke er snakk om superdetaljering, får man ikke noe igjen for slikt - snarere tvert imot.  
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 januar 2016 at 18:41
Nå trenger jeg loket selv til å lage EL11 neste år. Mange deler på loket som jeg trenger.
Joëlles Modeller
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.