MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - EL11 i HO med faulhaber fra scratch
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL11 i HO med faulhaber fra scratch

 Post Reply Post Reply
Author
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: EL11 i HO med faulhaber fra scratch
    Posted: 02 januar 2016 at 11:30
Jeg har lyst til å lage EL11 i HO fra scrastch. Den blir for dyr for meg å lage i skala O men en modell i HO som ikke er for dyr hadde vært gøy. Jeg er jo ferdig med min jobb med Di2 så jeg har lyst til å få med ham jeg samarbeidet med på dette. Han avslo EL11 i skala O, for han ville holde seg til HO, så får vi se hva han sier til EL11 i HO. EL11 blir lager fra scratch så der kan jeg ta tykkere kåpe og få mulighet til å printe i stål da jeg også selv designer chassiet og da får man jo vekt. Jeg vil si en ting: Jeg samarbeider IKKE med Scandinavian miniatures, men med en av de som jobber der.

Flere har sagt at jeg ikke fullfører, men Di2 er fullført av det som JEG skulle tegne
Nå har fått jeg nøyaktige tegninger fra Norsk jernbanemuseeum så nå blir også boogiene riktige på EL11 og jeg tror jeg har funnet brukbare pantografer også.
Jeg tenkte Faulhabermotor og både AC og DCC versjon. Mer vet jeg ikke om jeg vil røpe.


 Jeg kan legge ut et nytt bilde i stål:




Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2016 at 11:42
En ting: Hvis jeg må gi den ut selv hvis jeg får avslag så blir den ikke utgitt. Får jeg med han på dette så kommer ALT til å være konfidensiellt og det blir lenge til jeg skriver noe da. Jeg vet ikke om jeg skriver mer info om dette selv engang. Tegningen blir også endret en god del da det mangler masse detaljer.
 
Om denne blir gitt ut i det hele tatt gjenstår å se, jeg har bare luftet litt tanker og tegnet litt på PC. Jeg har nesten ikke snakket med ham.

Så dere får det heller som en overraskelse hvis den kommer. Da blir det nok i messing vil jeg tro, men jeg kommer da alltid til å ha reservedeler når denne evt går ut da jeg tegner alt og har tegninger og de vil jeg ta vare på. 
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2016 at 12:45
Jeg elsker å gjøre noe for andre, særlig innen MJ. Jeg tar riktignok betaling for tegningene men jeg vet at jeg er verdens billigste designer. En av grunnene til det er også at da hjelper jeg til med å få fram et produkt da han jeg tegner for da har råd til meg. Personlig har jeg ingenting med HO å gjøre men det er veldig mange av dere som har HO. Og det er også veldig gøy å tegne i 3D også så da har jeg hobby som jobb. Og det drypper litt penger til myntsamlingen min og gitaren min som jeg bygger også. 
Det blir veldig spennende å se om denne modellen blir produsert. 
Joëlles Modeller
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2016 at 17:17
Originally posted by Joelles modeller Joelles modeller wrote:

[...] Han avslo EL11 i skala O, for han ville holde seg til HO, så får vi se hva han sier til EL11 i HO. [...]
El 11 finnes allerede i H0 fra NMJ. I tillegg har Skala Design hatt en modell, og det ser ut til at det fortsatt finnes noen få eksemplarer til salgs også av den. Om din samarbeidspartner skulle kaste seg inn i et slikt prosjekt, så finnes julenissen likevel. Norske småskalaprodusenters eksistensberettigelse ligger i å ta frem modeller som ikke finnes hos de store produsentene, ikke i å konkurrere mot dem.
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 januar 2016 at 19:30
Så El11 Finnes. OK. Takk for hjelpen. Da dropper jeg hele stasen.
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2016 at 02:59
Siden EL11 er i produksjon så må jeg få andre planer så jeg finner på et lok i O skala som har EL7 og EL9 som inspirasjon. Men for å slippe å tegne boogier så blir det stempellok med løpehjul i hver ende.
Jeg skal bruke denne:





Edited by Joelles modeller - 03 januar 2016 at 04:21
Joëlles Modeller
Back to Top
Joelles modeller View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 oktober 2015
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joelles modeller Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2016 at 03:04
Denne skal jeg lage til meg selv i stedet. Jeg kaller den for N-1677 og der er, som dere sikkert ser inspirert av EL7 og EL9 med det blir ikke boogielok, nei her blir det store eikehjul med et stempel, treakslet som på bildet over og løpehjul. Forresten, dere gjettet det sikkert men det blir et elektrisk lok og NSB forbilde. Det bli gammeldesign i rødbrun. Denne blir ca 20 cm lang. Men farge har jeg bestemt meg for - Det blir gammeldesign farger. Og selvfølgelig gitter på vinduene i bronse. Også vinduer i plast blir det. Det blir bare en pantograf. Pantograf i O-skala kjøper jeg ferdig.
Jeg har planer og denne blir ikke altfor dyr for meg heller. Den blir ferdig i år.
Jeg lager ny tråd når jeg har kåpen. Men dere kan ta en titt:





Edited by Joelles modeller - 03 januar 2016 at 04:27
Joëlles Modeller
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.