MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Dekoder Halling MX3000 (få av kåpa)
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Dekoder Halling MX3000 (få av kåpa)

 Post Reply Post Reply
Author
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Dekoder Halling MX3000 (få av kåpa)
    Posted: 25 desember 2015 at 14:33
Hei,
Pjokken er veldig gira på T-banen, og jeg var så heldig å få tak i en Halling MX3000 nå like før jul. Tenkte å hive inn en dekoder så vi kunne la det tusle litt rundt på anlegget, men føler meg ikke helt komfortabel med å få av kåpa. Fulgte ikke med noe bruksanvisning i esken, og jeg synes plasten virker litt sprø og tykk, så blir nervøs for å bøye og tøye så mye. Noen som har åpnet en slik for dekoderinstallasjon? Det er 4 skruer oppunder boggiene som jeg mistenker holder kåpa, men jeg kommer ikke til disse med skrutrekkeren uten å ta av boggisidene, og de synes jeg sitter mistenkelig hardt fast. Har ikke lyst å ødelegge en såpass uvanlig modell i strøken stand, så håper det er noen her på forumet som har gjort dette før.

Tar gjerne tips på dekoderplassering også. Det ser ganske tight ut om en ikke skal legge det i kupeen. 

StenR
Back to Top
steinbp View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote steinbp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2015 at 19:24
Du har rett i at det ikke er plass til en dekoder i understellet. Der ligger 2 motorer som driver hver sin boggi som er parraleggkoblet. Jeg boret et lite hull fra interiøret til de 4 kablene til strømopptak og motorene. Det er det eneste du kan gjøre.
Stein Johannessen

NJK Kråkstad
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 desember 2015 at 19:27
Fint! Men hvordan kom du til de skruene over boggisidene? (som jeg antar holder kåpa).

StenR
Back to Top
Sigurd View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 16 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 39
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sigurd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2015 at 01:30
Jeg fant denne i pakka til mitt sett: http://imgur.com/OjHy0Fp
Hilsen Sigurd
Back to Top
StenR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 19 oktober 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote StenR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2015 at 17:13
Tusen takk! Det viste seg at det som skulle til var tynnere urmakertrekkere. Da var dekoderen installert. La den rett bak førerhuset, så den synes praktisk talt ikke. Kunne sikkert brukt en mindre dekoder, men usikker på om de aller minste klarer å drive to motorer, og det var nå 21 pins LokPilot'er jeg hadde liggende. Grei skuring egentlig, men som jeg antok var plasten utrolig skjør på kåpa, så da jeg strammet skruene for å feste kåpa igjen sprakk et par av skruefestene i kåpa. Lett å fikse festene med CA-lim, men unødvendig merarbeid. Så moralen er vel å stramme disse skruene kun så kåpa ikke gliper og la det være der. Legger ved et bilde av installasjonen. 

Så får vi se om poden synes dette er stas, ellers så selger jeg den nok videre. Er litt stygge andungen i min MJ-verden. 

StenR


Edited by StenR - 27 desember 2015 at 17:14
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.