MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Airbrush ledning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Airbrush ledning

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Airbrush ledning
    Posted: 19 desember 2015 at 14:40
Jeg har kjøpt en Paasche airbrush fra LilleRolf´s Krambod.  Den kommer med en slange som ikke passer til min enkle kompressor (Biltema) fordi slangen i den enden har større gjenger enn den slangen jeg bruker til mine andre sprøytepistoler (En enkel single action, en fra Claes Ohlsson og en fra Smallsize).  I tillegg har sprøyten fra Paasche mindre gjenger enn de andre sprøytene og jeg kan derfor ikke bruke de andre slangene (svart).


Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt overgang fra den store nippelen som passer til gjenger tilsvarende den svarte slangen?  (Biltema hadde ikke).


Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2015 at 15:41
Det første som du må finne ut er om du har M5 gjengen eller ikke fordi 1/8" og M5 ser nesten like ut. Flere type kobblinger kan du kjøpe i Norge:
http://www.airbrush.no/page6.html
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2015 at 20:04
Hei Morten

Kjøpte overgang hos Smallsize. Se hjemmesiden og ring butikken i Bergen så slipper du bom-tur
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2015 at 17:27
Takk til alle gode forslag.  En liten tur til Smallsize i lunchen i morgen.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2015 at 17:42
Ta med begge ledningene..,
Så er du sikker du får en overgang som passer😜
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2015 at 22:12
Hobbyland (Smallsize) i Bergen, som jeg er innom titt og ofte for byggedeler og maling (men som dessverre ikke har MJ lenger) hadde ikke overgangen.  Det hadde ikke Lille Rolf´s krambu heller.  Men etter litt mailutveksling med airbrush.no kom det en kobling i posten i dag som passet perfekt.  Snakk om god service!


Edited by Morten Jacobsen - 01 januar 2016 at 01:14
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2016 at 08:00
Den e god !
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2016 at 08:44
Det er bra.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.