MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sporvekselvalg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sporvekselvalg

 Post Reply Post Reply
Author
SIJ View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SIJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sporvekselvalg
    Posted: 18 desember 2015 at 19:30
Hei! Jeg er i gang med planlegging og innkjøp til mitt framtidige N-skala anlegg. Tror det blir ganske "stort" for denne skala. Min erfaring fra tidligere er et lite N-skal som var analogt. Alt med Peco. Min plan nå er å bygge i DCC med PC-styring. Det blir ca. 85 m med hovedlinjer og ca. 14 sporveksler. Jeg har en del Peco 80 flex liggende og har tenk å benytte de på steder i anlegget. Jeg er litt i tvil om jeg skal velge Peco eller Fleischmann Piccolo sporveksler? Jeg er ute etter driftssikkerhet. Er det noen som kan gi meg et råd om valg? Tar også i mot andre tips om smarte løsninger!   

Edited by SIJ - 18 desember 2015 at 20:33
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 23:39
Jeg har brukt begge deler, og holder klart på Peco-veksler.
Code 55 vel å merke med strømførende midtstykke. De tar seg bedre ut, og jeg holder dem som mer driftssikre enn FLM piccolo.

Når vi snakker om skinnemateriell: Har du sett på Kato Unitrack?

-Bjørn
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2015 at 11:13
Jeg er enig med Bjørn. I spur-N-schweiz bruker ve derfor bare Peco Code 55.
Back to Top
SIJ View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SIJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 desember 2015 at 14:00
Takk for tilbakemeldingen! Da blir det nok Peco for meg!
Back to Top
SIJ View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SIJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2015 at 13:00
Hei igjen!
Jeg vurderer å bygge dette anlegget. Som det går fram vil jeg få 2 vendesløyfer. Planen er å benytte automatiske polvendere. Er det noen som har erfaring med slike vendesløyfer ved automatisk togdrift. (DCC Digital sentral Roco Z-21 og Train-Controller). gmr-g00_white-river-_-northern1.pdf

Edited by SIJ - 26 desember 2015 at 13:11
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2015 at 14:59
Jeg har også to vendesløyfer og DCC og bruker Lenz LK200. Disse fungerer utmerket. Hadde tidligere vendesløyfemoduler fra Digitrax som jeg ikke var fornøyd med.

Jeg har ikke Z-21 og kjører heller ikke automatisk, men jeg kan ikke se at det skulle utgjøre noen forskjell
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
SIJ View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SIJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2015 at 15:12
Takk for info! Da velger jeg den løsningen!
Back to Top
hutsi View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 25 november 2008
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hutsi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2015 at 18:12
nysjerrig på hvor du fant den sporplanen
Back to Top
SIJ View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SIJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 desember 2015 at 18:21
Fant den her: https://www.pinterest.com/pin/276056652132384729/
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.