MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Siste spiker i Facebook-kista fra meg!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Siste spiker i Facebook-kista fra meg!

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Siste spiker i Facebook-kista fra meg!
    Posted: 17 desember 2015 at 19:11
Selv om jeg personlig skyr Facebook som pesten aksepterer og respekterer jeg at andre bruker de som sitt medium for å presentere sine MJ-aktiviteter, og jeg er veldig takknemlig overfor de som har valgt å ha sine Facebooksider åpne for alle uten å kreve innlogging.

Imidlertid fikk jeg akkurat nå et skikkelig slag i trynet da jeg skulle titte innom noen av mine faste sider. Facebook har nå lagt sin klamme grå hånd over alle sidene, og trekker bokstavelig talt ned gardina etter hvert som du scroller nedover, med oppfordring om å enten registrere deg eller logge inn.

Sorry altså, men nok er nok. På vegne av meg selv (og helt sikkert mange andre som har tatt et bevisst valg om å ikke registrere seg) må jeg bare beklage overfor alle de som har flotte og åpne Facebooksider at de sidene nå er dekket av et grått og halvveis gjennomsiktig slør, som i sin tur ødelegger opplevelsen nok til at jeg ikke lenger orker å følge med på og beundre deres flotte arbeid. Det var en fornøyelse mens det varte!
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 20:15
Det viser bare behovet for å ha nettsteder på tilbydere der man selv besitter kontrollen. Det viser også at foreninger må vite at info på Facebook har fått mer begrenset rekkevidde.
Svein S
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 20:51
Takk for støtten Svein, jeg syns det er viktig at ikke minst foreninger som du selv nevner er klar over denne begrensningen. Dette har det blitt advart om i flere år, men har alltid blitt avfeid som vrøvl og tullprat fra de som "vet". Jeg håper nå at flere omsider tar til fornuften, og innser at kommersielle tilbydere som Facebook ikke tenker på sine gratisbrukere som annet enn salgbare produkter som de skal tjene penger på.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 21:06
På den annen side er noe sånt som 80% av alle voksne nordmenn på Facebook, og det er uhyre lett å nå folk som har likt siden til en forening, så det er en glimrende måte å markedsføre seg på. 

En god løsning er å legge lenker på FB, Twitter, etc til en egen oppdatert side man har full kontroll på, der det ligger mye mer. Da får man som forening både i pose og sekk. De som ikke er på FB må da følge med selv … de på FB får det i feeden sin.


Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 21:35
Det er én måte å se det på Henning, og jeg respekterer at du velger å se det slik. Samtidig syns jeg det er en veldig enkel og lettvint måte å unngå hele problemstillingen på. Problemet er ikke å dele informasjon på Facebook, problemet er at Facebook nå går aktivt inn og blokkerer den informasjonen for alle som ikke har en Facebook-profil, og jeg tviler sterkt på at det var intensjonen til alle de som har valgt å ha en åpen profil.

Forøvrig er det heller ingen løsning å linke til andre sider fra Facebook, da det grå sløret effektivt deaktiverer alle linker som ligger bak...


Edited by Svein_A - 17 desember 2015 at 21:37
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 22:02

Jeg har valgt å bruke både facebook og en egen weblogg her på forumet som informasjonskanal for min hagejernbane.

Det er både fordeler og ulemper med begge.

Facebook

Min hagejernbane ligger på en facebookgruppe som er offentlig - dvs at alle som er medlem på facebook kan lese og se innlegg og bilder. https://www.facebook.com/groups/115920335252876/ Jeg har valgt å bare gi redigeringstilgang til venner som er aktive innen hagejernbanemiljøet. Alle andre kan fritt lese og se innleggene - og de kan også dele siden med andre.

Facebook fungerer også fint fordi man kan være medlem i andre beslektede hagejernbanegrupper - både norske og utlandske, hvor man kan dele bilder og opplevelser.

At facebook både gir mulighet til å trykke "liker" og å kommentere direkte, er nok det beste ved facebook. Alle liker vel å få postive tilbakemeldinger på det man driver med.

Weblogg på mj-forum

Min hagejernbane ligger som kjent også her på forumet http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=6342&title=kjellans-hagejernbane. Webloggen fungerer stort sett bra - og den når ut til alle som leser på dette forumet. Siden webloggen er åpen for kommentarer fra alle som er brukere på forumet, så får jeg kanskje flere tilbakemeldinger om hva andre synes om min hagejernbane. Dette er både positivt og negativt. Positivt fordi tråden åpner for diskusjoner og meningsutvekslinger. Men også negativt fordi det har hendt at ikke alle brukere er like seriøse med hva som legges ut av spørsmål og svar på webloggen. Og siden det har vært så som så med moderering her på forumet til tider, så har jeg ofte vurdert om jeg skulle kutte ut webloggen her.

Hva så .... (?)

Siden det er såpass mange voksne (80%) som er mer eller mindre aktive på facebook, så tror jeg vi må innse at facebook er kommet for å bli. Jeg kjenner mange som er veldig lite aktive på facebook, men det går fint å begrense nyhetsstrømmen til det man liker.

Alternativet til en weblogg på mj-forum er jo å lage sin egen hjemmeside, men da må man jo likevel "reklamere" for siden andre steder - enten det er på facebook eller på forumene.

Jeg velger nok derfor å fortsette med begge informasjonskanalene - enn så lenge ... Wink

hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 22:31
Mente du at denne er åpen? https://www.facebook.com/groups/115920335252876/

Jeg blir bedt om å logge på. Ser ingenting annet.
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 22:41
Jeg tror han har sine ord i behold, for som pålogget på Facebook, er denne lenken åpen i betydning at stoffet der er fullt synlig.
Svein S
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 22:58
Ja, det er jo det som Svein A sier i innledningen i denne tråden. Man være pålogget facebook for å se alt det som ligger på facebook - enten dine egne innlegg, venners innlegg, og det som måtte ligge av åpne gruppers innlegg.
Det finnes for øvrig mange lukkede grupper på facebook, men det er jo en annen sak.

Kanskje man kunne lage en poll her om hvor mange av forumets medlemmer som også er på facebook. Er det så mange som 80 % slik det ble antydet?
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 23:01
Jeg leste visst ikke nøye nok. Jeg er forøvrig ikke medlem av FB og kommer ikke til å bli det.
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 23:12
Det er selvfølgelig opp til enhver hvilken sider man ønsker å registrere seg på. Men på forskjellige MJ-grupper på Facebook er det langt større aktivitet en her. Så man går glipp av ganske mye ved å ikke være medlem der. 
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 00:47
Det kan godt være at det er mindre enn 80% av de registrerte her som ikke er på Facebook, for av en eller annen grunn virker det som mj'ere generelt er mer skeptiske til Facebook enn andre. Jeg kjenner i hvertfall ingen under 60 som ikke er på Facebook, bortsett fra noen mj-venner. Og dere her da, som sier dere ikke er der... 
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 06:12
Et ørlite sidespor i denne ganske interessante/fornøyelige debatten; fra en som nærmer seg 60 så smått og definitivt er på Fjasboka. Jeg kjenner til 2-to-personer under 60, som ikke er på Fjasboka. Selv den ene jeg kjenner, som ikke har og aldri har hatt TV, er blitt rimelig aktiv... :-O

Det er nok å innse at dersom man velger å følge prinsipper/føler utrygghet/andre grunner, velger å holde seg utenfor Fjasboka, vil en ikke få del i en svært stor del av spredningen av informasjon og det praktiske og sosiale nettverket i verden av 2015.
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 06:56
Originally posted by Morten M Morten M wrote:

Et ørlite sidespor i denne ganske interessante/fornøyelige debatten; fra en som nærmer seg 60 så smått og definitivt er på Fjasboka. Jeg kjenner til 2-to-personer under 60, som ikke er på Fjasboka. Selv den ene jeg kjenner, som ikke har og aldri har hatt TV, er blitt rimelig aktiv... :-O

Det er nok å innse at dersom man velger å følge prinsipper/føler utrygghet/andre grunner, velger å holde seg utenfor Fjasboka, vil en ikke få del i en svært stor del av spredningen av informasj
on og det praktiske og sosiale nettverket i verden av 2015.


Jeg er under 60. Jeg tror vel ikke det dreier seg om prinsipper for min del. Jeg har registrert meg på flere kommersielle nettsteder som på en eller annen måte tjener penger på å ha medlemmer. Skulle jeg registrere meg på FB måtte det være for å få tilgang til grupper som driver med noe jeg kan ta del i. Resten blåser jeg i, men så bastant som jeg var i forrige innlegg, skal jeg vel ikke være. Men nå klarer jeg meg godt utenfor.

Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 07:09
Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 08:30
Originally posted by bkv1 bkv1 wrote:

Men nå klarer jeg meg godt utenfor.



Det er bare fordi du ikke har prøvd å være innenfor. :)

Jeg bestemte meg på 90-tallet for at jeg ikke skulle ha mobiltelefon. Syntes det var noe skikkelig tull. Og for meg så blir det samme greia dere som ikke vil på facebook driver med nå. :)


Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 08:54
Jeg sier ja takk, begge deler.
Siden FB på en måte en ganske flyktig ved at ting "forsvinner" i strømmen om en ikke er aktiv og leser "hver dag", så er det lett å overse ting på FB.
Men, om man også har en egen hjemmeside hvor en selv har full kontroll, vil man ikke "miste noe".
Om en innimellom legger ut en link til egen hjemmeside på FB, vil man lett øke trafikken på egen hjemmeside og man når jo utrolig mange på FB da.
De "gamle" forumene(som dette og norskmjforum) fungerer bedre enn FB i forhold til oversikt og styring(syns jeg) og vi bør heller ikke glemme disse stedene.
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 10:49
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Det kan godt være at det er mindre enn 80% av de registrerte her som ikke er på Facebook, for av en eller annen grunn virker det som mj'ere generelt er mer skeptiske til Facebook enn andre. Jeg kjenner i hvertfall ingen under 60 som ikke er på Facebook, bortsett fra noen mj-venner. Og dere her da, som sier dere ikke er der... 


Nå er jeg godt over "de tres år" og er heller ikke på FB.
Det er ikke fordi jeg ikke kan - men ikke vil!

Det samme med mobil. - Har du tid til å vente, så kan det være jeg ringer tilbake eller svarer på en melding (etter ca. en uke). - Mitt privilegium er å være utilgjengelig og selv styre tid og oppgaver.

- Mener at tilgjengelighet i dagens samfunn grenser til ineffektivitet. For mye konsentrasjon går tapt ved hyppige avbrytelser.
- Trenger alle å vite alt hva du gjør - og hvordan - på FB?
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 11:08
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:


- Trenger alle å vite alt hva du gjør - og hvordan - på FB?


FB er bare en plattform. Akkurat som dette forumet. Og du deler akkurat hva du vil, og velger selv hva du vil se fra andre. Forskjellen er at på FB når du veldig mange flere enn bare de mest innesnødde nerdene som deltar på forum som dette. :)

Jeg kjenner forresten mange godt over 60 som er på facebook også. :) Til og med over 70. ;-)
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 12:17
Hehe, tydelig at dette er et tema som engasjerer! Over 600 visninger på under 18 timer, og det på et lite forum med et par tusen (?) registrerte brukere, hvor mye blir det omregnet til facebook-størrelse..?Smile

For øvrig syns jeg det blir helt feil å sammenligne Facebook med MJF-forumet. Facebook er så uendelig mye mer enn bare en plattform, det gjennomsyrer hele nettet på en måte som aldri tidligere har blitt gjort, og samler inn enorme mengder data fra alle brukerne, selv om de besøker helt andre sider enn Facebook sine egne. Du trenger engang prøve å antyde at MJF-forumet gjør noe tilsvarende, det blir bare for dumt.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
rebelego View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 juli 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 228
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rebelego Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 12:37
Facebook (og kanskje i enda større grad Google) er utvilsomt noe helt annet enn dette forumet.
De samler inn store mengder data om deg og du frasier deg alle rettigheter og
har ingen kontroll med hvordan det brukes eller kommer til å bli brukt.
Og det er ikke kun snakk om rettigheter til bilder o.l, som en del gjerne tenker på,
men det er snakk om sensitive opplysninger om hvem du er, hvor du er, hvem du kjenner,
hvilke interesser du har, osv, osv. Det er skremmende få som reflekterer over dette.
Konduktør med stjerne av St Olavs uorden. Surrer rundt på Rystelsesbanen.
Back to Top
programmeringssporet View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 desember 2013
Status: Offline
Points: 405
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote programmeringssporet Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 12:55
Den gruppen  hvor det er størst motstand mot å registrere seg på facebook er trolig de som jobber med IT - sansynligvis fordi de vet hvordan data blir samlet inn.  Her er en interessant artikkel om dette :

http://www.economist.com/news/special-report/21615871-everything-people-do-online-avidly-followed-advertisers-and-third-party
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 13:01
- Er klar over at man kan til en viss grad styre for hvem saker man legger ut er tilgjengelig på FB.

Det er nettopp denne grad av "ukontrollerbarhet" jeg misliker med FB.
Nå er man til en viss grad overvåket andre steder så lenge man er på nett også. FB passerer en grense for det jeg tillater, så derfor avstår jeg.

- Har ikke følt at jeg går glipp av noe som er av betydning, hittil!
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 13:13
Originally posted by programmeringssporet programmeringssporet wrote:

Den gruppen  hvor det er størst motstand mot å registrere seg på facebook er trolig de som jobber med IT - sansynligvis fordi de vet hvordan data blir samlet inn.  Her er en interessant artikkel om dette :

http://www.economist.com/news/special-report/21615871-everything-people-do-online-avidly-followed-advertisers-and-third-party

Det er nok ikke usannsynlig, jeg jobber selv innen IT og er nok over snittet bevisst på nettopp dette med personvern og datainnsamling.

Jeg skal innrømme at jeg faktisk har en Facebook-konto, men denne ble opprettet i jobbøyemed siden jeg stadig vekk får spørsmål fra brukere og kursdeltakere om Facebook, og bruker den kun som testplattform for å gjøre meg kjent med systemet. Kontoen er skjult og ikke i daglig bruk ellers, og jeg har også opprettet en separat mailadresse nettopp for denne kontoen.

Det mest skremmende jeg har opplevd hittil skjedde rett etter at jeg hadde opprettet kontoen. Jeg hadde lagt inn navn og fødselsdato, ingenting annet. Da fikk jeg mail fra de med spørsmål om jeg kjente flere konkrete personer fra dette forumet, blant annet Tore Hjellset (Togbutikken), og jeg hadde ikke engang begynt å bruke kontoen..! Det sier jo litt om hvor enorme mengder data de har til rådighet, og hvor avanserte algoritmer de bruker...
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 13:17
Jeg blir unektelig veldig nysgjerrig på hva dere har å skjule. :) Hele regjeringen er på facebook. Rart de ikke blir nektet det hvis det er så skummelt.

At vi får reklame som er rettet mot oss på grunnlag av hva vi er interessert i må jo være mye bedre enn å få reklame for alt mulig annet ræl.

Og den dagen Facebook skulle finne på å misbruke dataene de har samlet inn, så blir det tidenes skandale. Tror de vil gjøre alt de kan for å unngå at det skjer. ;)


Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 13:26
Hvorfor må man absolutt ha noe å skjule selv om man har lyst på et privatliv og ikke ønsker å legge igjen spor overalt? Jeg regner ikke med du har noe å skjule når du er på do, men du liker vel å lukke døra for det? Det jeg syns er merkelig er at hvis det hadde vært myndighetene som samlet inn og lagret all denne informasjonen hadde det blitt ramaskrik, men så lenge det er et kommersielt selskap som tilbyr en gratis profil og muligheten til å samle "likes" i bytte skal det liksom være helt greit?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 13:37
Skjønner ikke at dere tør å ha bil jeg. Tenk på alt som de stygge overvåkerne kan finne ut på grunnlag av bompasseringene deres.
"Oj da, nå har Bjørn vært på hytta igjen - dette går ikke - tredje gang bare i sommer!"
mvh
Bjørn
i avslappet modus
mvh
Bjørn
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 13:47
Den kommentaren der syns jeg var både usaklig og unødvendig Bjørn, det må kunne gå an å diskutere på dette forumet uten at man absolutt skal få slike slengbemerkninger i retur.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 15:28
Greit Svein. Korreks mottatt.
Bjørn
mvh
Bjørn
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 15:42
Originally posted by Svein_A Svein_A wrote:

Den kommentaren der syns jeg var både usaklig og unødvendig Bjørn, det må kunne gå an å diskutere på dette forumet uten at man absolutt skal få slike slengbemerkninger i retur.
Nåda. Så hårsår kan en vel ikke være på et hobbyforum(?)

Hilsen en som både nærmer seg pensjonsalder og er på Fb Wink


Edited by b e pedersen - 18 desember 2015 at 15:44
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.