MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Gøy i tyskland - stooor butikk og museeum
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gøy i tyskland - stooor butikk og museeum

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gøy i tyskland - stooor butikk og museeum
    Posted: 28 november 2015 at 17:21
Er på ferie i Tyskland nå og jeg er helt på landsbygda. Der var det modelljernbane butikk. Det er andre gang jeg er i en tysk MJ-butikk. Den var større enn amundsen hobby og lå på landsbygda og hadde alle skalaer og masse på lager, også storskala. Jeg så skala TT med masse tog tilbehør etc. I norge har jeg bare sett TT i Faller hus men her var det skikkelig utvalg. Og prisene, da.... Dere er vel litt misunnelige der. En O-skala vogn til ca 80 euro toll og portofritt hjem til utlandet. (Nederland er EU - ingen toll)
De hadde i tillegg et museeum som var fem ganger størrelsen på det i Fredrikstad og vanvittig mye bedre detaljer. Og dette var helt på landet. I Byene er butikkene enda større. 
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2015 at 17:25
Det var massevis av G-skala tog i hyllene. Tenk om dere kan ta en tur til tyskland og smuggle inn tollfritt i bilen litt storskala til de prisene. De hadde også en del skala O.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2015 at 17:30
Jeg er bare ca 1,5 timer kjøring hjemmefra så en overnatting som vi pleier å ta og dette kan bli min faste butikk å handle i. Det er billigere å handle nytt der i skala O enn å kjøpe brukt på e-bay og ingen kostnader i porto. 
Det van MASSE LGB i hyllene og tilbehør.
Selvfølegelig mått jeg har litt til banen. (ikke G-skala)
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2015 at 17:49
De hadde bygget en del av en by som brant ned på 1800tallet og samme modell ble bygge etter hverandre flere ganger men de var forskjellige på den m[ten at de viste hvordan byen så ut litt etter litt som den ble ettersom den ble bygget opp igjen. for hver modell ble byen mer og mer bygget opp og mer og mer moderne

HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 november 2015 at 17:54
De hadde bygget en amerikansk G-skala bane man kunne gå rundt. Der var det cowboyer og indianere og det kjørte et westerntog som jeg tror er LGB med en vogn. D.en var utrolig realistisk
HJM.models
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2015 at 00:42
Hva heter butikken? Det er mange av oss som er ofte i Tyskland og har besøkt mange store butikker og anlegg. ;-)
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2015 at 05:19
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Hva heter butikken? Det er mange av oss som er ofte i Tyskland og har besøkt mange store butikker og anlegg. ;-)

Butikken jeg var i het ArsTECNINCA. Her er en link til websiden/webshopen deres: www.arstecnica.de 
Det er gratis porto for kjøp av mer enn 50 euro. De har enormt utvalg.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2015 at 05:23
Originally posted by Heine Pedersen Heine Pedersen wrote:

Hva heter butikken? Det er mange av oss som er ofte i Tyskland og har besøkt mange store butikker og anlegg. ;-)
Butikken het atsTECNICA og ligger 50 meter fra Belgia.

Link til webside/webshop:http://www.arstecnica.de
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.