MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Scratchbygging av skiftetraktor
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Scratchbygging av skiftetraktor

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scratchbygging av skiftetraktor
    Posted: 13 november 2015 at 23:33
Jeg har tegnet denne. Det blir en skiftetraktor. Jeg skal bruke et understell fra Merkur. Det kommer Maaaaasse mer detaljer men det blir mye messingrør etc som blir håndtak feks og annet blir mer plast i andre farger. Dessuten skal det være røykgenerator i den, det er 5mm x 25mm hull så Seuthe HO generatorer passer. Den får dobbelt fjernlys med dioder fra Clas Ohlson siden jeg altid har brukt de grunner god erffaring med dem og de lyser på lav strøm noe som gjør at lyset kommer nesten med en jang analogt også.
Dette er bare hovedkåpen. Det blir mer deler. Jeg skal etterhvert bestille denne:
(Oslotrikken blir for vanskelig)



Men det er kanskje mulig at jeg heller bestiller denne (eller begge):




Jeg skal bruke denne og kan lett tilpasses ved hjelp av shapeways:



Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 00:14
Hva slags traktor blir dette, noe spesifikk norsk????
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 00:51
Bare fantasi. Men den ligger på Shapeways. Begynner på ca 90 euro. (husk at det er skala O når dere tenker pris)
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 00:59
[QUOTE=Helgejohan3]Bare fantasi. Men den ligger på Shapeways. Begynner på ca 90 euro. (husk at det er skala O når dere tenker pris)


For de som vil ha en (hvis det er noen) så er linken her. Jeg kan garantere for denne 100% at den passer men masse mer deler må lages, men flere av dere kan jo 3D tegning.  
(jeg legger ikke på fortjeneste så dette er ikke markedsføring med tanke på å tjene penger, dette er info)
Den er beregnet for dette chassiet innvendig:
Link til chassie:

11 farger/ materialer. Her er linken til kåpen:
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 02:05
Bakfra:




Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 02:07
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Bakfra:
Det blir 4 hvite dioder foran og to røde bak.
Hva syntes dere om realismen i tegningen og Shapewaysbildet?



Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 10:24
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Bare fantasi. Men den ligger på Shapeways. Begynner på ca 90 euro. (husk at det er skala O når dere tenker pris)

Ja ja..... så er du i gang igjen med et nytt prosjekt med pris og det hele, selv om det ikke foreligger noe mer enn en tegning som i grunnen ikke sier noe som helst. Det har ikke engang noe virkelig forbilde. Det ville nok være mer interessant hvis noen av de andre prosjektene hadde kommet så langt at det hadde vært mulig å vurdere om de i det hele tatt var noe å interessere seg for.


Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

For de som vil ha en (hvis det er noen) så er linken her. Jeg kan garantere for denne 100% at den passer men masse mer deler må lages, men flere av dere kan jo 3D tegning. (jeg legger ikke på fortjeneste så dette er ikke markedsføring med tanke på å tjene penger, dette er info)

OK - ikke markedsføring. Bare info, men allikevel pris.
Det er foreløpig bare en 3D-tegning som ikke er omsatt til en fysisk gjenstand. Da er det mildt sagt ganske friskt å garantere at den passer 100% til noe man faktisk aldri har prøvd den på.


Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Det blir 4 hvite dioder foran og to røde bak.
Hva syntes dere om realismen i tegningen og Shapewaysbildet?

Det er nokså underlig å spørre om "realisme" når det eneste man ser er en grov 3D-tegning av en fantasimodell. Det er bare den som fantaserer som kan vurdere den eventuelle realismen.
Når det gjelder belysningen, så kan det godt være at det i din fantasi finnes slike kjøretøyer som har bare lamper med hvite lys i den ene enden og bare lamper med rødt lys i den andre enden, men ute i den virkelige verden er det svært uvanlig, jeg har ikke sett eller hørt om det. På alle baner med spesifikke signalregler må et kjøretøy av slik type kunne kjøres begge veier og vise forskriftsmessige signaler uansett kjøreretning, og dermed ha lik minimumslampeutrustning i begge ender. Signalmessig er det derfor ikke noe "foran" eller "bak" på slike kjøretøyer.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 10:45
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Bare fantasi. Men den ligger på Shapeways. Begynner på ca 90 euro. (husk at det er skala O når dere tenker pris)

Ja ja..... så er du i gang igjen med et nytt prosjekt med pris og det hele, selv om det ikke foreligger noe mer enn en tegning som i grunnen ikke sier noe som helst. Det har ikke engang noe virkelig forbilde. Det ville nok være mer interessant hvis noen av de andre prosjektene hadde kommet så langt at det hadde vært mulig å vurdere om de i det hele tatt var noe å interessere seg for.


Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

For de som vil ha en (hvis det er noen) så er linken her. Jeg kan garantere for denne 100% at den passer men masse mer deler må lages, men flere av dere kan jo 3D tegning. (jeg legger ikke på fortjeneste så dette er ikke markedsføring med tanke på å tjene penger, dette er info)

OK - ikke markedsføring. Bare info, men allikevel pris.
Det er foreløpig bare en 3D-tegning som ikke er omsatt til en fysisk gjenstand. Da er det mildt sagt ganske friskt å garantere at den passer 100% til noe man faktisk aldri har prøvd den på.


Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Det blir 4 hvite dioder foran og to røde bak.
Hva syntes dere om realismen i tegningen og Shapewaysbildet?

Det er nokså underlig å spørre om "realisme" når det eneste man ser er en grov 3D-tegning av en fantasimodell. Det er bare den som fantaserer som kan vurdere den eventuelle realismen.
Når det gjelder belysningen, så kan det godt være at det i din fantasi finnes slike kjøretøyer som har bare lamper med hvite lys i den ene enden og bare lamper med rødt lys i den andre enden, men ute i den virkelige verden er det svært uvanlig, jeg har ikke sett eller hørt om det. På alle baner med spesifikke signalregler må et kjøretøy av slik type kunne kjøres begge veier og vise forskriftsmessige signaler uansett kjøreretning, og dermed ha lik minimumslampeutrustning i begge ender. Signalmessig er det derfor ikke noe "foran" eller "bak" på slike kjøretøyer.

Alt det du skriver kan jeg svare på.

Nummer 1:
Jeg kan garantere for den hvis man bruker det chassiet jeg har lagt link til da det ikke vil kolidere i kåpen, eller for å si det på en annen måte - det er plass til chassiet innvendig. Og jeg har fått grønn hake på alle materialer som den selges i. Angående tykkesle på plastikk så er det 2 mm. Det må fortsatt lages mye deler men for de som skulle ønske å ha den så finnes det 3D program og jeg tar ikke profitt. Den er lagt for salg foreløpig på grunnlag at man må lage mange chassiedeler selv som jeg skal utvikle. Prisen er det ikke jeg som har fastsatt men Shapeways. Hvis jeg legger noe i Beta så kommer produksjonsprisen automatisk opp. For de som ikke vil betale før alt er ferdig så kan de laste ned filene gratis fra Shapeways og folk kan redigere filen i et 3D-program feks endre noe med lysene. Nå er nye deler kommer til blir de alle sammen lagt opp på Shapeways for salg eller download av fil.

Nummer 2:
Siden det foreligger bare en 3D-tegning ville nok det lureste være å laste ned filen gratis til eget program og redigere det man ønsker. Jeg skal kjøpe et eksemplar om litt over en måned. 
Nå til lysene: 
Jeg kjører analogt og da vil jeg ha røde baklys og hvite foran. Da må alt sammen kobles til strømopptaket og da veksler ikke retningen. Siden det ikke er dekoder kan jeg, for å si det enkelt, ikke styre lysene.
Men borrer man to hull på 3mm og bruker dem passivt (uten strøm analogt) for at det skal se ekte ut så går det an. Virker den digitalt så blir det noe annet med lysene.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 10:51
Ja ja..... så er du i gang igjen med et nytt prosjekt med pris og det hele, selv om det ikke foreligger noe mer enn en tegning som i grunnen ikke sier noe som helst. Det har ikke engang noe virkelig forbilde. Det ville nok være mer interessant hvis noen av de andre prosjektene hadde kommet så langt at det hadde vært mulig å vurdere om de i det hele tatt var noe å interessere seg for.


Hva er så utrolig viktig med at det eksisterer i virkeligheten?
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 11:47
Jeg skrev dette:

Jeg kjører analogt og da vil jeg ha røde baklys og hvite foran. Da må alt sammen kobles til strømopptaket og da veksler ikke retningen. Siden det ikke er dekoder kan jeg, for å si det enkelt, ikke styre lysene.
Men borrer man to hull på 3mm og bruker dem passivt (uten strøm analogt) for at det skal se ekte ut så går det an. Virker den digitalt så blir det noe annet med lysene.


Jeg har snakket med faren min som er ingeniør og han sa at hvis jeg bruker dioder i steder for pærer så vil også det bli automatisk lysskift også analogt
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 12:10
Her har jeg lagt til to borrepunkter for rødt lysskift, men det må bruker dioder, ikke lamper for ellers skifter de ikke med kjøreretningen analogt. Jeg har gjort det samme bak på den.







Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 16:40
Nei - jeg har ikke skrevet at det er "utrolig viktig" at en modell eksisterer i virkeligheten. Du kan lage hva du vil, men siden du spurte om realisme svarte jeg på akkurat det.

Belysningen du tydeligvis hadde planlagt på det tidspunktet jeg svarte var ikke realistisk. Det virker som du ikke har forstått hva som er hensikten med belysningen på lokomotiver og skinnetraktorer.

Det er heller ikke noe problem å få til automatisk lysskift med alminnelige glødelamper ved analog kjøring. Man må bare sette inn sperredioder i serie med lampene. Det er en svært enkel og robust løsning som har vært vanlig i alle år, lenge før lysdiodene ble oppfunnet.

Egentlig burde jeg ikke svart på innleggene dine i det hele tatt, for selv om du til stadighet spør hva andre mener blir du alltid sur når svarene ikke er akkurat slik du ønsker.
Du lanserer dessuten stadig nye superprosjekter som skal bli helt fantastiske og hvor alt skal passe 100%, men så stopper det opp når det kommer til praktisk utførelse. Det er sannsynligvis også derfor nesten ingen gidder å svare deg lenger.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 18:29
Originally posted by H. Lindholm H. Lindholm wrote:

Nei - jeg har ikke skrevet at det er "utrolig viktig" at en modell eksisterer i virkeligheten. Du kan lage hva du vil, men siden du spurte om realisme svarte jeg på akkurat det.

Belysningen du tydeligvis hadde planlagt på det tidspunktet jeg svarte var ikke realistisk. Det virker som du ikke har forstått hva som er hensikten med belysningen på lokomotiver og skinnetraktorer.

Det er heller ikke noe problem å få til automatisk lysskift med alminnelige glødelamper ved analog kjøring. Man må bare sette inn sperredioder i serie med lampene. Det er en svært enkel og robust løsning som har vært vanlig i alle år, lenge før lysdiodene ble oppfunnet.

Egentlig burde jeg ikke svart på innleggene dine i det hele tatt, for selv om du til stadighet spør hva andre mener blir du alltid sur når svarene ikke er akkurat slik du ønsker.
Du lanserer dessuten stadig nye superprosjekter som skal bli helt fantastiske og hvor alt skal passe 100%, men så stopper det opp når det kommer til praktisk utførelse. Det er sannsynligvis også derfor nesten ingen gidder å svare deg lenger.

Jeg tror du misforstod. Jeg gav redegjørelse for hvorfor jeg ikke hadde tatt med lysskift for det hadde jeg gjort med overlegg. Jeg visste ikke på daværende tidspunkt at man kunne veksle analogt med dioder. Jeg ble overhodet ikke sur og dømmer deg ikke for å kritisere de tingene du gjorde. Faktisk så hjalp du meg for jeg ringte faren min da, som gav meg infoen jeg trengte.

Du må gjerne svare på innlegg for jeg ble overhodet ikke sur, det er dine ord, for ofte forsker jeg mer da hvis jeg får kritikk og finner kanskje forbedringer. 
Jeg tror jeg kan takke deg for at jeg undersøkte det om å koble lysskift.

Angående realismen så tenkte jeg egentlig mest på fasong av loket.

Så dere vet det: Oslotrikken ble for vanskelig så jeg startet et nytt og billigere prosjekt i stedet.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 18:35
Her er bakfra.



Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 23:49
Jeg bestiller kåpen om ca 1 uke.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2015 at 23:19
Her har jeg begynt pšen ny og bedre skiftetraktor som får både hel plog og koblinger i begge ender. Jeg skal lage NEM og bruke HO koblinger. Men her er i alle fall plogene. Printeren har vært ute av drift en stund, men nå virker den. (bedre enn før)
Her er ploger. Traktoren blir treakslet, ca 20 cm med Nydesign farger. Jeg skal sette på NSB dekaler.



HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2015 at 11:33
Dr;mmen min er  lage Di8 og El18, men... Vanskelig. Men jeg vet hvilket motordrev jeg kunne brukt. Kanskje et forsjøk til neste år...
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2015 at 16:06
Nå printer jeg ut denne selv. Da sparer jeg 109 euro. Printeren min er god nok til det bare jeg går over med sandpapir. Det blir ikke like pent i printen men det er jo derfor jeg bruker sandpapir med 600 oppløsning.




HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2015 at 16:14
Når jeg spør om hva dere syntes om realisme nå så tenker jeg på FASONGEN på traktoren, ikke detaljer. Finnes det traktorer som kunne hatt ca denne fasongen i virkeligheten? Eller er dette et leketøyslok for 5 år gamle barn?
HJM.models
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2015 at 16:27
Det er vel mye troverdig med fasongen, men viduene virker alt for små til å være en traktor som vil bli brukt mye til skifting og dermed trenger god utsikt i alle retninger. Helt flatt tak virker også lite trolig at man ville konstruere. Regnvannet bør jo dreneres effektivt bort.
Svein S
Back to Top
Per Hilton View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Hilton Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2015 at 17:06
Motordekslet ser ut til å være inspirert av de forskyvbare dekslene som Di2 har.  Det er bare det at diverse ting (topplanternen f.eks.) står i veien, slik at det nesten ikke kan åpnes.

Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 november 2015 at 17:41
Eksospipa er 8 mm tykk utvendig for at jeg skulle få er 5 mm bredt hull, dvs det som jeg trenger for montere en røykgenerator type Seuthe nr 99 for HO.
Ja jeg sytes det var tøft det med motordekselet. 
Jeg solgte to på e-bay i dag forressten. en orange og en grønn. Fint utgangsunkt hvis man ikke er så nøye på dette med flatt tak, små vinduer etc...
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2015 at 11:31
Dette prosjektet er lagt helt bort siden jeg kjøpte denne Lima skiftetraktoren og derved sparer godt over 200 euro sammenlignet med denne, Men jeg har et paralelt lok som skulle bli en moderne skiftetraktor men den viser seg at jeg må kalle for lokomotiv, ikke traktor grunnet størrelsen. Den har jeg begynt på og skal legge ut litt bilder i dag. Men litt lakkering først. 

KANSELLERT og årsak: Jeg kjøpte en Lima skiftetraktor som jeg pusser opp som er bedre enn denne. Sparte MASSE penger. Betalte bare 19 euro for traktoren.


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2015 at 11:39
Denne blir IKKE kansellert. Det er traktoren som viser seg å bli lokomotiv. Dette er chassie og ploger. Den får NEM for HO bøylekobling. (diskret) Den blir treakslet med metalldrev og firehjulstrekk i god kvalitet. 




HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2015 at 11:44
Dette er drevet jeg skal bruke:

Dette er drevet jeg skal bruke:


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2015 at 11:51
Er den over for 2 skinne eller 3 skinne? Jeg har en mistanke om at det er 3 skinne. Hvis det er det så må jeg bruke noe annet.
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2015 at 14:41
Dette er rumpa på Di10 som enda ikke har kommet. Vi sier at den blir sånn, ferdig lakkert bakdel.




HJM.models
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2015 at 20:52
Di 10 er statens jernbanetilsyns betegnelse på T43. Så Di 10 finnes i modell både fra Lima og Jeco.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2015 at 06:49
Da sier vi SKD 2000. Traktoren begynner å ta form. Det er vel heller en veldig kraftig traktor, ikke let lok.






HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2015 at 13:04
Hytta ferdig malt:


HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.