MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Scratchbygging av skiftetraktor
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Scratchbygging av skiftetraktor

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2015 at 23:28
Kåpe står til reperasjon. Den knakk litt ved vinduene. Jeg limer med e-poxy for sa sitter det godt.


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2015 at 02:28
Her er snuta printet ut og lakkert. Eksosen skal også være gul. Må vel si at dette ser ut som en ca 2010 modell traktor. Jeg tenker på moderne utseende. Det blir xenonlys fargemessig. Kalde. Der hvor nærlysene står blir de to nederste hvite og en rød over. Slik blir det selvfølgelig på begge sider.

Snuta:

HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2015 at 02:45
Her står snuta på chassiet:


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2015 at 09:57

Jeg lurer på hvor mye penger jeg har spart på å printe ut dette selv i stedet for Shapeways, for det er nok noen hundre euro. Jeg er ikke villig til å legge så mye penger i en så enkel kåpe. Og ikke har jeg råd til det heller.
Kåpen er komplett utvendig nå. Men lys rødt/hvitt og fjernlys i begge ender kommer, samt røykgenerator og lys inne i cabinen og kabinen må designes med interiør og printes. Kåpen er ikke ferdig innvendig. Mye står igjen, så følg med.





Edited by HJM.models - 04 desember 2015 at 10:12
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2015 at 09:59
Men jeg har et spørsmål: Er dette en VELDIG kraftig skiftetraktor som blir treakslet eller et lite lokomotiv? 
HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 desember 2015 at 23:09
Ikke mye endringer å vise bortsett fra ploger i begge ender og at jeg har begynt så smått med vinduskarmer. Det blir hele ploger i begge ender med kobling av type Fleischmann bøylekobling i HO. HO koblinger er mye mer diskret og jeg skal sette det på alt jeg har. Om det blir NSB eller cargonet dekaler har jeg ikke bestemt meg for enda. Men mye av dekalene blir nok hentet fra Di8 dekaler.


HJM.models
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2015 at 22:04
Plogene er limt på og det sorte over er koblingsfeste på hel plog. Grunnet realisme blir det muligens N-skala størrelse kobling. Ikke slike skrekkeksempler av kjemppekoblinger som produsentene lager. Det er helt urealistisk.


Koblingen kan svinge:


Under kan du se at festet stikker ut og at plogen er hel:





HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,061 seconds.