MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Små tre-/oppbevaringsbokser som minimoduler?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Små tre-/oppbevaringsbokser som minimoduler?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Små tre-/oppbevaringsbokser som minimoduler?
    Posted: 12 november 2015 at 13:15
Jeg pusler litt med H0e på siden, og har lyst til å lage et slags semi-modulært anlegg bestående av minimoduler som enkelt kan settes opp og pakkes vekk. Ideen og inspirasjonen kommer fra Waldbahner sitt geniale konsept, hvor han har brukt små trebokser på 20x40cm og bygget opp anlegget av flere slike bokser som kan settes sammen på ulike måter.

Jeg har søkt litt rundt både på IKEA, Europris og andre steder uten å finne noen tilsvarende bokser/esker her i Norge, så da lurer jeg på om det er noen her inne som har en formening om hvor jeg kan finne noe som kan funke? De som Waldbahner har brukt er vel opprinnelig ment som rammer til oppstrekking av lerret, men størrelsen syns jeg er helt grei. Ev. kan den økes litt til f.eks 25x50 eller maks 30x60, men litt av poenget er jo nettopp at modulene skal være små og enkle.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhv View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 januar 2006
Status: Offline
Points: 209
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhv Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2015 at 15:06
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2015 at 17:01
De der hadde visst gått meg hus forbi! Sant nok, litt dyre og unødvendig høye, men to av variantene har samme høyde og kan brukes sammen, så det er jo noe sånt jeg er ute etter. Takk for tipset, må ta meg en tur på Jula en gang og se litt nærmere på de.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2015 at 08:39
Sendte forresten en mail til Gerd (Waldbahner) og spurte hvor han hadde kjøpt sine, og fikk vite at de heter Casani og er kjøpt hos Boesner. De finnes i Sverige også fant jeg ut, men prisen var atskillig dyrere enn kassene på Jula: http://www.boesner.se/malarunderlag/malarunderlag/malarplattor-traeelement/traekropp-foer-nya-tavelformat-1#236882

Fikk også vite at han kjøper bananstifter og polskruer for innfelling hos conrad.de. Er det noen som har sett tilsvarende her i landet, eller har handlet hos conrad.de og vet om de sender til Norge?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Frans View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 157
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2015 at 10:45
Svein, du får se litt på Frimo. Øystein lager sikkert noen kasser til deg. De er 40 cm bred men kan ha en hvilken som helst lengde og koster ikke all verden. Bygger du på sånne så kan du delta når Frimo stiller opp. Det er ikke planlagt veldig ofte men vi tenker på Aurskog prestegaarden i Mai-Juni engang.
Hilsen, Frans
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2015 at 11:23
Jada, jeg har nok planer om Frimo også etter hvert Smile, men akkurat i denne settingen som jeg ser for meg her blir selv de modulene litt for store. Jeg har ingen problemer med å bygge modulkasser selv, men for disse her tenkte jeg å se på muligheten for å bruke ferdige kasser og dermed spare meg selv for mye arbeid.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.