MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Alt om Sinsentrikken. Prosjekt.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Alt om Sinsentrikken. Prosjekt.

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Alt om Sinsentrikken. Prosjekt.
    Posted: 06 november 2015 at 01:06
Jeg skal lage en diger trikk som jeg kal begynne å printe nor jeg har nok detaljer, men likevel at min printer kan printe det. Sinsentrikken min blir en sværing på mellom 50-60 cm lengde og 7 cm bred. Den skal bli 2-motors med 8-hjulsdrift og to boogier. Jeg enter inspirasjon fra gamle trikker i Oslo og lager min egen utgave av Oslotrikken, dvs Sinsentrikken. (PS: den kommer aldri for salg) Den skal bli satt sammen av mange moduler og da må jeg bruke epoxylim. Det blir et langtidsprosjekt. Den blir som dere sikkert skjønner i O-skala.
Her er et bilde av noe jeg skal printe i morgen:


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2015 at 17:03
Drivverk med motor og hjul til den ene boogien vet jeg hvor jeg får og kjøper komplett. For ikke å forvirre digitaldekoderen så blir det en motor og ekstra strømopptak på den andre boogien uten motor. Jeg har endret mening det. Bare i plast blir det nok 300gram. Jeg vil ha noe å vise når jeg legger ut første bildet så det kan ta en uke til dere får se fotoer. 
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 november 2015 at 17:05
Denne tenkte jeg å bruke på den ene boogien.


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2015 at 05:48
Jeg skal bruke sånne hjul på bakre boogie med to strømopptak på i 24mm. (en på høyre og en på venstre, isolerte hjul)


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2015 at 05:49
Denne prøver jeg å etterligne:


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2015 at 05:50
Denne prøver jeg å etterligne:


[/QUOTE]


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.