MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Detaljering Marklin Di3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Detaljering Marklin Di3

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Detaljering Marklin Di3
    Posted: 26 oktober 2015 at 12:17
Jeg har litt planer om andre ting til Marklin Di3 for jeg driver med litt paralelle prosjekter, det største er Di2. Jeg lager også, (for tidlig stadie til å vise bilder) detaljeringskit til Marklin Di3. Da har jeg først luftslanger i (forhåpentligvis i stål) som side prosjekt og vurderer litt andre ting også men vil ta litt etter litt. Man må borre festehull i kåpen for å feste de men det klarer dere. Heljan leverte noe slikt en gang i plast. 
Noe annet: Grunnen til at jeg har litt høye priser på enkelte ting er at all fortjeneste går til utvikling og prøver fra Shapeways, så dere kan se på høye priser som sponsing av nye deler. (feks overgnagene til NEM) 
NEM overgangene vil koste betraktelig mer enn de man ellers får men hvis dere vil sponse utvikling så kan dere kjøpe fra meg. Jeg har ikke tatt et eneste øre (vel cent) i egen lomme. Jeg skal forresten kjøpe en Di3 for å teste ut, ikke bare NEM-overganger men også luftslangene og andre detaljer jeg har i tankene. 
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 12:54
Luftslangene du skal lage, er det de samme som du kan se på denne modellen? Togbutikken

Edited by MY1201 - 26 oktober 2015 at 12:56
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 13:07
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Luftslangene du skal lage, er det de samme som du kan se på denne modellen? Togbutikken

Næ, Er dette Marklin sin? Den var lekker.
Jeg kan røpe at den mangler ploger noe som også er et prosjekt jeg har planer om - ploger i stål. Både åpen og hel plog.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 13:09
Men da blir luftslangene til de som har den gamle modellen. De kan glede seg til det.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 13:38
Før du går i gang med å lage detaljeringstilbehør, bør du sjekke hva som allerede finnes fra småskalaprodusenter som Scandinavian Miniatures, Skala Design og Steinar & Steinar. Førstnevnte har allerede et sett med bremseslanger:
(Så spørs det bare når de kommer med et nytt opplag når det ene settet de har på lager, er utsolgt.)



Edited by TorsteinS - 26 oktober 2015 at 17:49
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 13:45
Ja, men det er mange som har den gamle modellen helt uten detaljer og det er de jeg skal fokusere på. Dessuten lager ikke jeg opplag, for hos meg blir de alltid å få tak i siden jeg kan betille (hypotetisk) en og en fra Shapeways og alltid ha det tilgjengelig selv om det sikker er 20 in stock bestandig eller mer.
Men husk en ting, og da spesiellt dere med Marklin. De stive prisene mine skal hjelpe meg til å fortere få mulighet til utvikling. De går ikke i egen lomme, for alt går til Shapeways. Tenk på det når dere betaler mer enn hos andre. Når jeg får god nok råd etter nok finansiering så skal jeg senke prisene. Når jeg tar 70 kr for en NEM overgang så går alt til videre utvikling. Da sponses jeg med 5 euro i utviklig av nye deler per kobling.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 17:15
Originally posted by TorsteinS TorsteinS wrote:

..Så spørs det bare når de kommer med et nytt opplag når det ene settet de har på lager, er utsolgt.


De har mange på lager og også tilsvarende i messing. Står ikke noe om at de bare har ett i nettbutikken?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 17:45
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

De har mange på lager og også tilsvarende i messing. Står ikke noe om at de bare har ett i nettbutikken?
Jeg misforsto nettsiden, da det står "På lager" rett over tallet "1", som imidlertid er "default"-verdien i feltet for antall som ønskes bestilt. Boksen rundt tallet er knapt synlig, og pilene for å endre antall blir først synlige når en beveger musepekeren over.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.