MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Togdillen lys i Heljan DI3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Togdillen lys i Heljan DI3

 Post Reply Post Reply
Author
Togsøn View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 23 oktober 2015
Location: Danmark
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Togsøn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Togdillen lys i Heljan DI3
    Posted: 24 oktober 2015 at 14:38
Hej venner.

Jeg Erling Pedersen Danmark købt togdillens nye lysprint for Heljan My/Mx som også virker til NSB Di3.

Jeg har monteret det i Heljan Di3.602.

De små lyslederglas som skal isættes overdel i stedet for lyslederen er meget svære, det hjalp for mig med en trekantfil at forstørre hullerne lidt.

Jeg bruger en Lokpilot v4.0  med 4 udgange og har så selv bygget et ekstra aux3/aux4 print derved opnår jeg 6 udgange.

Så kan jeg styre:

2 Toplanterner.
2 Sæt nederste lanterner (Triangellys eller Rangering)
2 slut lys

Som det ses har jeg klippet printbanen til toplanternen og i lagt en modstand til venstre for den så jeg kan tilslutte min aux3 /aux4 og tænde den alene, samt trukket en lus/forbindelse mellem de to nederste hvide lanterner så de stadig lyser sammen når dekoderen tænder lyset.

De to røde sluttere har ledninger til stikkene på heljans print, men her er de røde ledninger klippet over og tilsluttet til den grønne og lilla ledning aux1/aux2, de sort sidder stadig i stikket på printet.

Det stykke tape som sidder under toplanternen gør jeg ikke får falsk lys nedad og opad.

Udgangene er skruet ned så de kun lyser med styrke 2, det virker meget fint.

Billederne driller lidt men her er de: 




Edited by Togsøn - 24 oktober 2015 at 14:43
Back to Top
lokomotiv2770 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 26 januar 2011
Location: NO
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lokomotiv2770 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 18:28
Meget bra forklart! Fint ned bilder sammen med ombyggings-teksten. Så er det muligheter for ombygginger av lysarrangementet også på Heljan,s Nohab,er.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 18:36
Interessant! Jeg har samme loket selv, og har lurt litt på hvordan jeg kan forbedre lyset. Takk for tipset!
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.