MB W124 Lang |
Post Reply |
Author | |
Claes Lislerud
Redaksjon MJ-bladet Joined: 08 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 786 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 oktober 2015 at 12:30 |
Som et spinnoff modell etter ombyggingen av /8 ambulansen i fjor har jeg lagd denne 6 dørs W124 Lang. Når ambulansen var klar så satt jeg igjen med bunnplata til W124 ambulansen. Da blir jeg ofte sittende å tenke på om det er noe man kan lage av delene som blir til over. Så kom jeg på at MB hadde lagd en lang versjon av w124. Her tok jeg en stasjonvogn og en sedan. Kappet stasjonsvogna midt over bakdørene og sedanen mitt over fremdørene. Selvfølgelig med såpass mye overlapp slik at modellene kan files til en "tight fit". Litt sparkling, mer filing og så lakk så ble karosseriet ok. Interiøret ble så bygget om slik at det baksetet kom i riktig posisjon igjen. Et ekstra sete ble lagd av plasticard, men i sammenslått posisjon framover mot fremsetene. Tilslutt var det bare å montere sammen modellen igjen til dette resultatet.
Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:44 |
|
Modellhilsen
Claes |
|
b e pedersen
Medlem i MJF Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1081 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du er jammen en kløpper til å kløppe og lime kjøretøy, Claes
|
|
Bjørn Egil
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |