MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - MB W124 Lang
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

MB W124 Lang

 Post Reply Post Reply
Author
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MB W124 Lang
    Posted: 17 oktober 2015 at 12:30
Som et spinnoff modell etter ombyggingen av /8 ambulansen i fjor har jeg lagd denne 6 dørs W124 Lang. Når ambulansen var klar så satt jeg igjen med bunnplata til W124 ambulansen. Da blir jeg ofte sittende å tenke på om det er noe man kan lage av delene som blir til over. Så kom jeg på at MB hadde lagd en lang versjon av w124. Her tok jeg en stasjonvogn og en sedan. Kappet stasjonsvogna midt over bakdørene og sedanen mitt over fremdørene. Selvfølgelig med såpass mye overlapp slik at modellene kan files til en "tight fit". Litt sparkling, mer filing og så lakk så ble karosseriet ok. Interiøret ble så bygget om slik at det baksetet kom i riktig posisjon igjen. Et ekstra sete ble lagd av plasticard, men i sammenslått posisjon framover mot fremsetene. Tilslutt var det bare å montere sammen modellen igjen til dette resultatet.



Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:44
Modellhilsen

Claes
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2015 at 21:11
Du er jammen en kløpper til å kløppe og lime kjøretøy, Claes Smile
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.