MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - NCE digital styring - ny Norsk kvikk-start manual
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

NCE digital styring - ny Norsk kvikk-start manual

 Post Reply Post Reply
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NCE digital styring - ny Norsk kvikk-start manual
    Posted: 01 oktober 2015 at 19:51
Nå skal jeg prøve og gjøre en lang historie kort, mulig dere har hørt den setningen før     .

Siden jeg er har noe som heter noe så enkelt som "dysleksi", eller ordblind, lese- og skrivevansker, hadde jeg noe små ønsker og kriterier i valg av digital styring.

1 - Helst bruksanvisning på Norsk, eller til nød Svensk eller Dansk, siden jeg er relativ dårlig på språk utover det.
2 - Man kunne ringe/snake med forhandleren, og få ting forklart etter "teskje" metoden.

TMJK kjøpte for XX antall år siden den første utgaven av det som i dag heter NCE.
Når TMJK kjøpte det, var navnet "System One"

Det er Knut's Maskinservise som var importør av «System One» den gangen, og er importør av dagens "NCE" digital styring.
Bruks anvisningen til System One var på Norsk, og utrolig innholds rik.
Det var Knut's Maskinservise som sto for utgivelsen av den.

Så bytte de jo navn fra System One til NCE, og noen små endringer ble gjort, og det kom også mindre utgaver av NCE sine digital styringer, så etter vært kom det en Norsk kvikk-start manual til disse også fra Knut's Maskinservise.

Så det ble NCE digital syring på meg.
Etter vært som jeg lærte meg litt om den, så var det en del ting jeg lurte på, så da var telefonen god og ha, for det ble en del telefon samtaler etter vært, og Knut forklarte meg tålmodig hvordan det, og det skulle gjøres eller brukes.
Bare det synes jeg er god sørvis, kan vel ikke si at han har 24 timers sørvis, (han må jo ha litt fritid og sove nå og da også), men kanskje ikke langt unna, får man ikke svar, så ringer han opp igjen, når det lar seg gjøre.

Samtalene kom også etter vært in på den Norske bruksanvisningen, jeg ønsket at det kanskje skulle stå litt mer der, siden jeg da sliter med Engelsken, osv, og siden Knut på sikt skulle lage en ny og mer utfyllende Norsk kvikk-start manual, var det bare å komme med ønsker.
Som sagt så gjort, ønsker ble sent, og diskuter, og for snart ca 8 – 10 dager siden, så dukket det opp en ny og mere innholdsrik Norsk kvikk-start manual, i A4 format og på ca 25 sider (løs ark) i postkassen.
At den er i A4 format (løs ark), gjør den jo fleksibel, hvis noe skulle endres, så byter man bare ut det ene arket, og så er man oppdatert igjen, slipper og måtte byte ut alt .

Hvilke andre digitalstyringer har brukermanual på norsk?
Jeg har ikke funnet noen, så derfor er i hvert fall jeg veldig godt fornøyd med NCE.
For med den går det an å lese seg til hvordan digitalstyringen og programmeringen fungerer og da får man straks mye mer glede av tåg kjøringen.

Kan man ønske seg mere, og god telefonsørvis     ..

Edited by Tåge - 01 oktober 2015 at 20:55
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2015 at 12:37
Roco har på Svensk og Dansk for Mulitmusen. Har ikke sjekket Z21.
A matter of life and death
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 oktober 2015 at 22:15
Ja, har hørt rykter om det, men Norsk , er mye bedre, for meg, på grunn av ordblindheten ..

Edited by Tåge - 03 oktober 2015 at 22:17
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 oktober 2015 at 17:16
Det finnes en programvare DocTranslator som også oversetter pdf dokument og skal beholde opprinnelige layout. Jeg har ikke prøvd den selv. Holder på med en ESU manual og der tror jeg produsenten har brukt Google translator fra tysk til engelsk..


Jeg har skrevet ut ESU manualen i A3 for å få den bedre lesbar og det hjalp for meg

Edited by GETEL57 - 04 oktober 2015 at 17:17
Terje
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.